Bekijk volle/desktop versie : lieve broeders en zusters



Pagina's : [1] 2

06-09-2007, 21:48
lieve broeders en zusters

--------------------------------------------------------------------------------

salaam alikoem wa rahmatoelah broeders en zuster...

Het leven is heel moeilijk en zwaar maar we mogen niet klagen hmdl , je ziet ook dat men tegenover elkaar veranderd er is veel haat, jaloezie en fitna en el fesed.


Meiden/jongemannen:
Wat ik over het algemeen zie is dat veel meiden/jongemannen geen respect meer hebben noch voor zichzelf noch voor hun ouders, 90% leeft erop uit en kent geen eer en geloof, het doet mij veel pijn, de vragen die er door mij heen gaan zijn : waarom zijn de meiden/jongemannen van tegenwoordig zo losbandig en gebruiken ze hun hersenen niet bij keuzes die ze maken.
Waarom moet iedereen eerst een relatie voor ze gaan trouwen, waarom is er geen schaamte meer.

vroeger was het zo dat het een schaamte (lehchoemia) was als je vertelde dat je een vriend had, tegenwoordig lachen ze je uit wanneer je verteld nog nooit een relatie te hebben gehad

Dit zijn geen vooroordelen, maar ik vraag het mezelf gewoon af en ik heb het over meiden en jongens , meiden met en zonder el hijaab.....

denk ik er alleen zo over of zien meerderen mensen dit gebeuren....


wa salaam


graag serieuze reacties

06-09-2007, 21:52


wa alaikoum salaam meid,

Je bent absoluut niet de enige die dat ziet, wat je zegt komt inderdaad vaak voor. Wat dat betreft ben ik vaak een buitenbeentje en wil in geen enkel geval bij dat soort mensen horen. Je kan ze wel nasi7a geven maar 1 op de 10 luistert er naar en neemt jouw advies serieus.
ach jah wie houden ze voor de gek?? NIEMAND!!

06-09-2007, 21:56
Agh,heb eerlijk gezegd me handen vol aan mijn eigen leven.

06-09-2007, 21:58
Ik zie het ook

06-09-2007, 22:03


Beste zuster, ieder krijgt zijn beloofde beloning/straf:

36/ 65: Op die Dag zullen Wij hun mond verzegelen, maar hun handen zullen tot ons spreken en hun voeten zullen getuigenis afleggen van alles wat zij hebben bedreven.

06-09-2007, 23:35

Citaat door rehaam:
wa alaikoum salaam meid,

Je bent absoluut niet de enige die dat ziet, wat je zegt komt inderdaad vaak voor. Wat dat betreft ben ik vaak een buitenbeentje en wil in geen enkel geval bij dat soort mensen horen. Je kan ze wel nasi7a geven maar 1 op de 10 luistert er naar en neemt jouw advies serieus.
ach jah wie houden ze voor de gek?? NIEMAND!!


het is niet zo dat ik wil oordelen, maar zie het zo om meheen en ook in de familie dat velen geen schaamte meer kennen en dat meiden praten over en ex-en alsof het niks voorsteld, Allah jehdihoem en moge Allah onze en de imaan van onze broeders en zusters versterken

06-09-2007, 23:36

Citaat door Mo_Real:
Beste zuster, ieder krijgt zijn beloofde beloning/straf:

36/ 65: Op die Dag zullen Wij hun mond verzegelen, maar hun handen zullen tot ons spreken en hun voeten zullen getuigenis afleggen van alles wat zij hebben bedreven.


dat klopt broeder, ik hoop daarom dat velen wakker zullen worden en zullen beseffen dat ze fout zijn geweest en vergiffenis zullen vragen bij hun schepper zullen vragen voordat het te laat is.

wa salaam

07-09-2007, 00:01

Citaat door Youssef_GT:
90 procent. heb je het van de CBS ofzo.. En moge Allah ons bij staan in deze moeilijke tijden. En ons goede daden laten verrichten in de maand Ramadan en de andere maanden.



broeder, het zijn idd hele moeilijke tijden, maar juist in moeilijke tijden moeten we veel sbar hebben en Allahvragen om hulp.

Ik open deze topic niet om te oordelen, maar meer om mensen te laten inzien dat het de verkeerde kant op gaat, en dat we hier gezamelijk wat aan kunnen doen, en dat onze geloof zo mooi..

waarom zoveel haat naar elkaar toe, zoals ik net ook zei, ik ben hier pas overna gaan denken nadat ik merkte dat sommige zusters mijn groet (salaam alikoem) negeerden, en in mijn dagelijkse leven (mijn werk) kom ikzvaak moslims broeders en zusters tegen die het zo moeilijk hebben, maar op niemand kunnen terug vallen zodra ze veel familie en vrienden hebben, het is net of men de laaste tijd alleen maar om zich zelf geeft...

wa salaam

07-09-2007, 00:03

Citaat door matoaka_:
djazaak Allahoe gairan maak ze maar wakker lieve zuster
chokran zuster,

Moge Allah over al mijn zusters en broeders waken

wa salaam

07-09-2007, 00:07
over wat gaat het

07-09-2007, 00:13

Citaat door yusuf1981:
over wat gaat het


Broeder, over dat er tegewoordig steeds meer broeders en zusters zijn die het geloof niet zo belangerijk vinden, en dat er haast geen schaamte, eer gevoel meer is.
En haast geen respect voor de ouders...

in het kort gezegd allemaal

wa salaam

07-09-2007, 00:14
ik ben het gedeeltelijk eens

07-09-2007, 00:17



Citaat door yusuf1981:
ik ben het gedeeltelijk eens


salaam,

kun je wat duidelijker zijn, chokran

wa salaam

07-09-2007, 00:18
dat ik het dus met een aantal dingen mee eens ben of moet het concreter

07-09-2007, 00:55

Citaat door yusuf1981:
ik ben het gedeeltelijk eens
want.....????


Pagina's : [1] 2