Bekijk volle/desktop versie : De Ka'aba aanraken en kussen?



Pagina's : [1] 2

06-09-2007, 19:53
Salaam aleikom warahamato allahi wabarakatoh,

Ik zat gister een boekje te lezen, genaamd de rituelen van de hadj en de umrah, en daar las ik dat je dat moest doen.

is het niet zo dat het juist verboden was? dat dacht ik ooit ergens gelezen te hebben.

wie kan me daarmee helpen?

djazaakom allaho ghairan

wa aleikom assalaam warahmato allahi wabarkatoh

06-09-2007, 21:00


asalamoe aleikom,

3abis ibn rabie3ah verhaalt:''ik zag 3oemar ibn khataab de zwarte steen kussen,hij zei:''voorwaar,ik weet goed dat jij slechts een steen bent ,die mij van geen nut kan zijn en mij geen schade kan toebrengen ;als ik de boodschapper van Allah jou niet had zien kussen,dan had ik jou nooit gekust.''

boekhaarie/moesliem

06-09-2007, 21:48
Zuster koop die kleine boekje van al albaanie.. Zal handig zijn


33) Het aanraken van de Zwarte Steen geeft een grote beloning zoals de profeet p heeft gezegd:

'' Op de Dag des Oordeels zal Allah de steen opheffen en hij zal twee ogen hebben waarmee hij kan zien en een tong waarmee hij spreekt en hij zal een getuige zijn voor een ieder die hem waarlijk heeft aangeraakt." En hij heeft gezegd: '' Het aanraken van de Zwarte Steen en de Jemenitische hoek verwijdert zonden.''


Hassan verklaard door at- Titmidhee. Saheeh verklaard door Ibn Hibbaan en Adh- Dhahabee

Blz 77/78

06-09-2007, 21:57
Precies. De 'zwarte' steen was ooit wit en werd na verloop van tijd zwart door de zonden van mensen.

06-09-2007, 22:07


" De Zwarte Steen komt ui het Paradijs en hij was ooit witter dan sneeuw, maar de zonden van de afgodendienaren hebben hem zwart doen kleuren."

Saheeh verklaard door Al- Tirimidhee en Ibn Khuzaimah.

blz 78

06-09-2007, 22:07

Citaat door Sophia_Foelara:
Precies. De 'zwarte' steen was ooit wit en werd na verloop van tijd zwart door de zonden van mensen.



Je bent een jood hoe kom je aan deze kennis..

06-09-2007, 22:11
Joden kennen de islam héél goed.. (ik verzin niks). Daarom zijn Joden vervloekt door de koran omdat zij zogenaamd de waarheid als geen ander volk béter kennen én toch weigeren het te volgen uit hoogmoed en afgunst omdat de wereldprofeet niet uit het volk Israël voortkwam. De koran zegt ook "zij(=joden) kennen hem (Muhammad goed) zoals ze hun zonen (goed) kennen". Inahoem yahrifoenahoe kama yahrifoena abna'oehoem.

06-09-2007, 22:15

Citaat door Sophia_Foelara:
Joden kennen de islam héél goed.. (ik verzin niks). Daarom zijn Joden vervloekt door de koran omdat zij zogenaamd de waarheid als geen ander volk béter kennen én toch weigeren het te volgen uit hoogmoed en afgunst omdat de wereldprofeet niet uit het volk Israël voortkwam. De koran zegt ook "zij(=joden) kennen hem (Muhammad goed) zoals ze hun zonen (goed) kennen". Inahoem yahrifoenahoe kama yahrifoena abna'oehoem.
Sorry meid ik heb geen zin in een discussie met jou..

06-09-2007, 22:20

Citaat door Sophia_Foelara:
Joden kennen de islam héél goed.. (ik verzin niks). Daarom zijn Joden vervloekt door de koran omdat zij zogenaamd de waarheid als geen ander volk béter kennen én toch weigeren het te volgen uit hoogmoed en afgunst omdat de wereldprofeet niet uit het volk Israël voortkwam. De koran zegt ook "zij(=joden) kennen hem (Muhammad goed) zoals ze hun zonen (goed) kennen". Inahoem yahrifoenahoe kama yahrifoena abna'oehoem.



06-09-2007, 23:24

Citaat door moslimaa86:
Zuster koop die kleine boekje van al albaanie.. Zal handig zijn


33) Het aanraken van de Zwarte Steen geeft een grote beloning zoals de profeet p heeft gezegd:

'' Op de Dag des Oordeels zal Allah de steen opheffen en hij zal twee ogen hebben waarmee hij kan zien en een tong waarmee hij spreekt en hij zal een getuige zijn voor een ieder die hem waarlijk heeft aangeraakt." En hij heeft gezegd: '' Het aanraken van de Zwarte Steen en de Jemenitische hoek verwijdert zonden.''


Hassan verklaard door at- Titmidhee. Saheeh verklaard door Ibn Hibbaan en Adh- Dhahabee

Blz 77/78



ja die heb ik ook, daar heb ik t uit

alleen heb ik dus ooit gelezen dat t juist niet mocht, en daar ben ik eigenlijk benieuwd naar...er stond zelfs een daliel bij

subhanallah

shokran voor je reactie

06-09-2007, 23:31

Citaat door moi85:
ja die heb ik ook, daar heb ik t uit

alleen heb ik dus ooit gelezen dat t juist niet mocht, en daar ben ik eigenlijk benieuwd naar...er stond zelfs een daliel bij

subhanallah

shokran voor je reactie

salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeh.....

waarschijnlijk heb je iets gelezen over je intentie waarom en wanneer en hoe je die steen wilt aanraken / kussen

je intentie moet goed zijn, lees die hadiet nogmaals,

er wordt gezegt: als ik de profeet jou niet had zien kussen dan had ik dat nooit gedaan

doe het omdat het soennah is , snap je en doe het niet omdat je denkt dat die staan jou zonde gaat wegnemen

NEEEJ niet die steen kan iets doen , NEEEJ niet die steen doet jou zondes wegnemen
NEEEJ het is ALLAH AZZA WA YAL die jou vergeeft of jou straft en of je zondes wegneemd of je zondes laat behouden

06-09-2007, 23:35
Interessant! Baraka allaahoe fikom.

Salam alaikom.

06-09-2007, 23:40



Citaat door Talib_3alim:
salaam aleikom warahmatoelahi wabarakatoeh.....

waarschijnlijk heb je iets gelezen over je intentie waarom en wanneer en hoe je die steen wilt aanraken / kussen

je intentie moet goed zijn, lees die hadiet nogmaals,

er wordt gezegt: als ik de profeet jou niet had zien kussen dan had ik dat nooit gedaan

doe het omdat het soennah is , snap je en doe het niet omdat je denkt dat die staan jou zonde gaat wegnemen

NEEEJ niet die steen kan iets doen , NEEEJ niet die steen doet jou zondes wegnemen
NEEEJ het is ALLAH AZZA WA YAL die jou vergeeft of jou straft en of je zondes wegneemd of je zondes laat behouden


aha...zo

shokran

wa aleikom assalaam

06-09-2007, 23:41

Citaat door Lopend:
Interessant! Baraka allaahoe fikom.

Salam alaikom.


goed onthouden he...ik ga je morgen overhoren

wa aleikom assalaam

06-09-2007, 23:43
Interresant, moge Allah swt jullie belonen voor delen van de kennis. Ameen

wassalaam alaikoem.

Pagina's : [1] 2