Bekijk volle/desktop versie : Wat eet jij 's ochtends in de Ramadan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

05-09-2007, 18:11
Wat is lekker vullend zodat je niet om 10 uur 's ochtends al weer honger hebt?

05-09-2007, 18:14


Assalamoe alaikoem

ik drink enkel water met de fajr, maar ik denk een broodje en dan niet rijk gevuld ligt zo zwaar op je maag

05-09-2007, 18:15
ik eet msamen met almhof yoghurt en soms eet ik een broodje kaas met thee...ik kan geen zware maaltijd in de ochtend verdragen

05-09-2007, 18:15
Super topic... Ik dacht allang aan zoiets te openen...

Wij eten meestal wat we op gewone dagen ook eten... Brood met kaas en confituur... Met het enige verschil dat ipv gewone melk, ik meestal 3asir n banane klaarmaak..

Maar ik ben benieuwd welke dingen idd het hongergevoel het langste weghouden.

05-09-2007, 18:27



Citaat door k.jessie:
Super topic... Ik dacht allang aan zoiets te openen...

Wij eten meestal wat we op gewone dagen ook eten... Brood met kaas en confituur... Met het enige verschil dat ipv gewone melk, ik meestal 3asir n banane klaarmaak..

Maar ik ben benieuwd welke dingen idd het hongergevoel het langste weghouden.



wat is 3asir n banane? Zit daar banaan in? Want banaan werkt heel goed tegen de honger

05-09-2007, 18:28
ik doe gewoon thee met lekker broodje kaas alleen. of kaas en sla. is gezonder en hebben we eigenlijk ook nodig. soms heb ik nog krachel ofzo, en dan eet ik dat ook bijv. met confituur. of bagrier als ik dat nog heb. maar meestal alleen thee en broodje kaas

05-09-2007, 18:29

Citaat door nOna_my:
wat is 3asir n banane? Zit daar banaan in? Want banaan werkt heel goed tegen de honger

3asier is gewoon sap. 3asier del banan is denk ik gewoon een shake van melk en banaan. ik denk dat ze dat bedoelt

05-09-2007, 18:34
Ja 3asir n Banane, is bananensap... Ik doe er melk in met banaan en vanillesuiker... Soms ook dadels en smeerkaasje.

05-09-2007, 19:29
Meestal gewoon shake's............avocado of banaan...........of beide en vul die soms aan met wat amandelen, wat dadels en beetje suiker....hééérlijk en vullend.

In het weekend eten we soms een echt ontbijt.........croissants, of eieren in olijfolie en koffie of thee..........

05-09-2007, 19:50
Wij eten meestal ook gewoon brood. Met een naturel roomkaas is wel favoriet bij mij, mascarpone ofzo. En soms nog een hapje van de avond ervoor erbij. Met een glas melk en 2 glazen water. Zo'n shake met fruit is ook wel een idee, kom je meteen aan je portie fruit op een dag. Alleen vraag ik me af of die mixer van mij niet teveel herrie maakt 's ochtends vroeg.

05-09-2007, 20:00
lol... Oummoussa soms zit ik ook met dit dilemma. Onze keuken staat op eht terras en dus kunnen de buren alles horen.... Maar in Ramadan stoor ik me er niet echt aan (Da's het voordeel van Marokko hé )

05-09-2007, 20:41
MashaAllah woon jij in Marokko! Ja dan mag je in de ramadan zoveel herrie maken als je wilt hihi. Mijn Hollandse buren zullen het niet zo heel erg waarderen denk ik. Maar ik zat ook te denken aan de kinderen die boven liggen te slapen. Ze zijn nog te jong om mee te vasten dus ik wil ze eigenlijk niet storen in hun nachtrust.

05-09-2007, 20:45


Je kan natuurlijk het sap ook van te voren klaarmaken... Gewoon beetje citroensap toevoegen zodat het niet verkleurt

05-09-2007, 20:59
ik heb dan een humeur van hier tot tokio te shagi om te eten mijn man moet me er altijd uit sleuren als de wekker gaat

05-09-2007, 21:20
gewoon thee met broodjes of cornflakes maar alvast geen zware etenswaren, sommige familieleden eten gewoon tijdens shor marmita!

Pagina's : [1] 2 3 4 5