Bekijk volle/desktop versie : vraagje: naar kinderdagverblijf?



05-09-2007, 16:30
salam aleikom,

zusters,

weten jullie hoe hoeveel je moet betalen als je kind naar een kinderdagverblijf gaat op medsich indicatie?

moet je dan een eigen bijdrage btalen of helemaal niks

05-09-2007, 16:41


Je krijgt toch kinderopvang toesalg? Wat is de medische indicatie?

05-09-2007, 16:51
Hoihoi,

Als je kind naar een medisch kinderdagverblijf gaat, is dat meestal via een indicatie gegaan via bureau jeugdzorg.
Als dit bij jouw kindje ook zo is gegaan, dan hoef jij niets te betalen.

Groetjes!

10-09-2007, 22:26
nee nee mijn kind gaat eventueel naar een normale kdv geen mediche kinderdagverblijf...maar met een medische indicatie?

11-09-2007, 14:48


oeewwww dat is verschillend.

Hangt af van je medische reden denk ik.
Is het medische kdv meer een luxe en eigen keuze dan betaal je de volle poen maar wordt die verwezen door een arts dan vergoed de verzekering misschien een gedeelt mee.

Vraag het anders even na bij de medische kdv

11-09-2007, 16:43
het word zowiezo voor een gedeelte vergoed omdat het medisch is!! maar ze gaat naar een normale kdv en geen medische

11-09-2007, 16:45

Citaat door yasminax:
Hoihoi,

Als je kind naar een medisch kinderdagverblijf gaat, is dat meestal via een indicatie gegaan via bureau jeugdzorg.
Als dit bij jouw kindje ook zo is gegaan, dan hoef jij niets te betalen.

Groetjes!


als er een medische grondslag is gaat het niet via jeugdzorg, jeugdzorg indiceert alleen als er sprake is van een psychiatrische aandoening, je moet een inidicatie aanvragen bij het ciz en dan is er meestal een eigen bijdrage die je moet betalen.

succes

11-09-2007, 16:47

Citaat door chebba1940:
het word zowiezo voor een gedeelte vergoed omdat het medisch is!! maar ze gaat naar een normale kdv en geen medische


als je kind naar een gewoon dagverblijf gaat moet je eerst bij je kdv informeren of ze gecontracteerd zijn door het zorgkantoor, zo niet dan kan je voor een persoonsgebonden budget gaan, hier kan je voor kiezen tijdens je aanvraag

11-09-2007, 17:02
het is echt verschillend allemaal. de een zegt dat ik bij de gemeente moet wezen want die geeft subsidie aan de gewone kdv voor kinderen met een medische indicatie, en ik zou dan een kleine eigen bijdrag moeten betalen, hoe hoog ligt er aan hoeveel het inkomen is....nou ik heb geen inkomen alleen mijn partner dus ben benieuwd ze zouden mij bellen hierover, maar in die tussen tijd hoop ik dat er iemand is die ook een kind heeft zitten op een gewone kdv maar dan wel via een medische indicate

11-09-2007, 17:05

Citaat door chebba1940:
het is echt verschillend allemaal. de een zegt dat ik bij de gemeente moet wezen want die geeft subsidie aan de gewone kdv voor kinderen met een medische indicatie, en ik zou dan een kleine eigen bijdrag moeten betalen, hoe hoog ligt er aan hoeveel het inkomen is....nou ik heb geen inkomen alleen mijn partner dus ben benieuwd ze zouden mij bellen hierover, maar in die tussen tijd hoop ik dat er iemand is die ook een kind heeft zitten op een gewone kdv maar dan wel via een medische indicate


weet je wat, anders kijk je op http://www.ciz.nl daar kan je meer info vinden hierover!

11-09-2007, 17:10
fadma, kan er niet echt wat uithalen of vinden wat betreft medische indicatie naar een kdv dus!! maar toch bedankt voor de moeite

11-09-2007, 17:13

Citaat door chebba1940:
fadma, kan er niet echt wat uithalen of vinden wat betreft medische indicatie naar een kdv dus!! maar toch bedankt voor de moeite


ik zal straks voor je zoeken in mn papieren, ga nu eten, pm je wel straks

11-09-2007, 17:22


insallah dank je wel dzazakkalah gair