Bekijk volle/desktop versie : elhoeb ou elmashakiel.....



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

13-10-2003, 14:52
Weer n drukke dag achter de rug. Siham liep gauw naar de bushalte, het was er al druk. Met n zucht ging ze tussen de anderen staan wachten en dacht aan het komende feest van haar nicht. Ze had er wel zin in na n lange tijd geen feesten te hebben meegemaakt.
Wat zal ik aandoen, dacht Siham. Drie dagen! Hm, henna kan ik gewoon n simpele jurk dragen ofzo, de dag erop n kaftan? Ach ik zie het allemaal wel! De bus kwam en ze propte zich tussen de anderen naar binnen.
Dit is echt hatelijk, dacht Siham. Kunnen ze geen extra bussen inzetten? Elke dag hetzelfde verhaal.

13-10-2003, 14:55


ik dacht ik probeer het ook maar eens...
leuk beginntje? hoor graag of jullie het oke vinden of niet...

13-10-2003, 14:59
ja begint leuk doe verder...............

13-10-2003, 14:59
ga verder dit is wel een heel klein beginnetje

13-10-2003, 15:28


hm ja ik weet het... goed ik ga verder voor jullie 2... lief he? haha

Eindelijk! Ik ben er! Siham stapt snel uit en loopt richting huis. Het is erg koud. Ondertussen denkt ze weer aan het feestje van haar nicht... Opeens hoort ze luid getoeter en n remmende auto. Ze kijkt opzij en ziet alleen de koplampen... SHIT! Lag er bijna onder!
De chauffeur doet zn raam omlaag en zegt: He meid! Kun je niet uitkijken?!?
Siham kijkt naar de persoon die zn hoofd uit het raam steekt. Het is n marokkaan! O shit, schande!
Siham: He sorry, echt.
Bestuurder: Ewa omdat je n meghrabia dyenna bent ma3lish. Gaat het wel? Wacht ik zet ff mn auto aan de kant.
Siham: Het hoeft echt niet, het gaat echt.
De bestuurder zat ondertussen al in zijn auto en parkeerde het aan de kant. Siham wilde weglopen want stel iemand van de buurt ziet haar hier staan en denkt gelijk door. Hey!! Waar ga je naartoe? riep de bestuurder en stapte snel uit. Ik ga je niet ontvoeren ofzo meid. Wacht ik stel me even voor, ik ben Fouad. En jij?
He smehli maar ik moet er echt vandoor, zei Siham snel en loopt weg.
He! Waarom loop je weg?! riep hij nog

13-10-2003, 16:22
Snel vervolgde ze haar weg naar huis. Ze opende de deur en liep naar binnen, het was stil... Waar was iedereen? Ze pakte haar mobiel en belde haar vader. Allo, ba? Waar ben je?
Vader: We zijn bij je tante.
Siham: Ah waga, komen jullie zo terug wella zijn jullie net pas gegaan?
Vader: La, 3ad ousalna. Wil jij ook komen? zal ik je komen ophalen?
Siham: La shoekran, ben moe en moet nog bidden.
Vader: waga a benti. Je broer is naar de film met vrienden die komt straks.
Siham: Safi, sellem 3lihoem bezaf! Beslama!

Ik liep naar mn kamer en pakte mn kleren om te douchen. Gelijk daarna ging ik bidden. In de keuken zag ik dat ma al wat klaar had gemaakt voor me, echt n schat! Ik warmde het eten op en ruimde ondertussen de keuken op. Met mn dienblad liep ik even later naar de kamer en zette gelijk de tv aan. Er was niets bijzonders op tv dus zette ik m maar op tmf, en eette ondertussen door.
Op n gegeven moment ging mn mobiel over. Het was prive....
Zal ik opnemen of niet? Stel het is Chaouki? Ach nou en.
Ja hallo?
Hallo lieverd! Leef je nog?
S: Eh wie is dit?
Ben je me vergeten schat? Ikke, Chaouki! waarom neem je nou nooit op?
S: Wat is er?
C: Ewa saaafi! vraag je niet eens hoe het met me gaat enzo?
S: Chaouki ik heb je niets meer te zeggen. Waarom bel je me nog?
C: Ik mis je lieverd. Je weet ik kan niet zonder je.
S: Daar kan ik niets aan doen. Jij bent degene die het heeft verpest. ik was eerlijk tegen je, jij moest zo nodig dingen voor me verzwijgen en vreemd gaan. Nogmaals heb je niets meer te zeggen.
En hing op... Hij belde nog n paar keer, maar ik zette mn telefoon uit.
Ik moet echt n nieuwe nr nemen. Kan niet eens prive gesprekken beantwoorden.

13-10-2003, 16:43
verder???

13-10-2003, 18:11
ja verderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr please , je hebt echt talent schrijven maar die handel :boogie:

15-10-2003, 09:42
Ik stond op, nam mn dienblad naar de keuken en waste af. Toen ik klaar was liep ik naar mn kamer, deed de tv aan en ging op mn bed liggen. Ik zag niet wat er op de tv was, mn gedachten dwaalden af....
Waarom belt hij me nog? Heeft hij me niet genoeg pijn gedaan? Moet hij me telkens aan alles herinneren?
Ik moest weer aan de tijd denken dat alles met Chaouki begon.....

Het was begin januari. Ik was jarig en zou die dag weggaan met vriendinnen, mn zus en schoonzus. Je werd niet altijd 20jaar! We zouden wat gaan eten in n turks restaurantje en daarna n filmpje kijken. Ik had n leuke rok en truitje van mn zus gehad die ochtend, dus deed ik die aan en kamde mn haren los. voor de verandering maakte ik me lichtjes op. Ik keek in de spiegel, hm zag er netjes uit, leuk! Ik pakte mn tasje, mobieltje en belde gelijk mn schoonzus; Jamila.
He al7amka, waar ben je?
J: he lieverd, ik kom eraan, moest jouw broer voeren haha.
S: Ewa schiet op, we hebben nog n half uurtje joh!
J: Jaja ik kom er al aan! Zeurkous, begin je nu al! Echt de leeftijd he....hahaha
S: Ewa tot zo dag al7amka!

En jawel vijf minuten later stond ze voor de deur als n gek te toeteren. Ik zei mn ouders gedag en liep snel naar buiten.
J: Yallah a jarige, kom vandaag mag jij rijden!
S: Weet je het zeker?
ze had pas n auto gekocht en was bang dat er iets mee zou gebeuren.
J: Tuurlijk joh! Je hebt je rijbewijs dus no problemo!
Ik nam plaats achter de stuur en reed weg. Jamila deed n cdtje aan en begon hard mee te zingen.
J: Oja! We moeten Hasna nog ophalen! Anders haalt ze het niet.
S: En dat zeg je nu pas!
J: Ewa zeik niet zo meissie! Ze woont maar n paar straten verderop! Rij door en laat mij zingen!
Ik lachte en reed verder. Bij het huis van mn zus toeterde ik, ze kwam naar buiten en stapte in. Jamila ging verder met zingen en haalde Hasna over om mee te doen.
S: Jullie zijn echt gek hahaha!
J: Gek op jou, door jou, voor jooooou! Hahaha.
Even later kwamen we aan bij het restaurant. Binnen zagen we dat Karima, Manal en Naima er al waren.

15-10-2003, 11:49
mooi mooi mooi!! Ga verderrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!

15-10-2003, 15:10
We bestelden wat te eten, kletsten wat en genoten van het eten. Ze hadden n taart voor me gekocht. Jamila natuurlijk weer het hardst zingen samen met de andere meiden. Rond n uur of half10 waren we eindelijk klaar en gingen naar de bioscoop. Onderweg dollen en lachen natuurlijk met de meiden.
Opeens hoorden we getoeter. We keken opzij en zagen n auto met drie Marokkaanse jongens. He schatjes! riep degene die naast de chauffeur zat, Zin om mee te gaan?
J: Allah ine3lek almesgot! Zeg je dat ook tegen je zus??!
Hehe, we gaan niet schelden he!
De chauffeur: Ewa laat ze joh. We willen wat vragen, ik dan. (Hij parkeerde zn auto ondertussen) Ik zag jullie al eerder in het restaurantje en de jarige vond ik er prachtig uitzien..
De meiden keken naar mij en zorgden ervoor dat ik me niet zou verstoppen achter hen. Jamila is altijd de persoon die vragen stelt enz.
J: En wat wil jij nu van de jarige?

15-10-2003, 15:36
hmm...ziet er leuk uit , ga verder !
show us what you got !
(ik begin fan te worden ..dus als je verder schrijft ...tjah..vul maar zelf in )

15-10-2003, 16:07


lovely_mariam ik kan wel verder gaan maar zoals je weet als je geen reacties krijgt dan weet je niet of je wel of niet verder moet gaan.... ik zie, het wordt bekeken maar gelezen? i don't know. wat ze ervan vinden? i don't know

heb nog vele verhaaltjes in mn koppie maar ja, we will see

15-10-2003, 16:19
leuk verhaal ik zou snel verder gaan als ik jou was

15-10-2003, 16:27

Citaat:
Origineel gepost door Jawhara23
We bestelden wat te eten, kletsten wat en genoten van het eten. Toen kreeg ik n verrassing, ze hadden n taart voor me gekocht. Jamila natuurlijk weer het hardst zingen samen met de andere meiden. Ik kreeg ook allemaal cadeuas. Om n uur of half10 waren we eindelijk klaar en gingen naar de bioscoop. Onderweg dollen en lachen natuurlijk met de meiden.
Opeens hoorden we getoeter. We keken opzij en zagen n auto met drie Marokkaanse jongens. He schatjes! riep degene die naast de chauffeur zat, Zin om mee te gaan?
J: Allah ine3lek almesgot! Zeg je dat ook tegen je zus??!
Hehe, we gaan niet schelden he!
De chauffeur: Ewa laat ze joh. We willen wat vragen, ik dan. (Hij parkeerde zn auto ondertussen) Ik zag jullie al eerder in het restaurantje en de jarige vond ik er prachtig uitzien..
De meiden keken naar mij en zorgden ervoor dat ik me niet zou verstoppen achter hen. Jamila is altijd de persoon die vragen stelt enz.
J: En wat wil jij nu van de jarige?
Hij was al uitgestapt en kwam naar ons toe gelopen: Ewa laat mij mezelf eerst voorstellen. Ik ben Chaouki, deze debiel die zo onbeschoft was is Hafid en hij daar is Mohammed.
J: Nou aangenaam meneer Chaouki, maar wie zegt dat wij vrijgezelle meiden zijn? Dat wij op zoek zijn? Kennis willen maken met jullie?
C: Haha jij bent niet op je mondje gevallen he. Mag ik ook weten hoe je heet? Maar het ging mij eigenlijk meer om de jarige...
J: Nou de jarige is toevallig mn zusje en die mag niet met vreemden praten. Gaat allemaal via haar GETROUWDE zusters, zij daar en ik. Dus wat wil je? Trouwen?
C: Haha, trouwen? Ik wil haar leren kennen en daarna zien we wel. Als ik haar beval en andersom i7ien Allah.
Al die tijd stond ik tussen mn vriendinnen en kon ik geen woord uit mn mond krijgen. Ik verslond hem met mn ogen. Hij was rond 1.85m, licht gespierd&getint, zwart opgeschoren haar, lichtbruine ogen en zo'n mooie lach. Telkens als hij lachte zag je n lief kuiltje in zn rechterwang...
J: En wil jij hem spreken lief zusje van me? Wella netfahem m3ah? Jij mag het zeggen lieverd, het is jouw dagje. Wat vind jij andere GETROUWDE zuster? Mag ze hem spreken?
H: Zoals je al zei het is haar dagje vandaag, maar we blijven natuurlijk in de buurt. Geen geflikflooi!
-------


He get, zat ik er toch weer aan te denken. Ik zal maar n nieuwe nr nemen, want zo gaat het niet langer. Ik hoorde de deurbel en stond op, het was mn broer. He Moes, hoe was de film? Trouwens waar heb je je sleutels gelaten?
M: Ik weet niet, heb ik ze niet thuis gelaten? Film was oke.
S: Mezyan, heb je al gegeten?
M: Jawel. He waar is ma? Pa is er ook niet zo te horen? Haha.
S: Nee ze zijn naar 3amtie Khadija. He wil je n filmpje halen bij de videotheek?
M: He Siham moet dat nou? Goed, ik kijk wel ff wat er is. Kijk jij ff wat er te eten is?
S: Je had toch al gegeten?
M: We gaan toch filmpie kijken? Dat moet ik wel wat hebben he om op te kauwen..
S: Goed goed ik kijk wel.
Kwartiertje later kwam hij terug. Ik had ondertussen n pizza in de oven gezet en wat versnaperingen gevonden en op tafel gezet. Het was n gezellige, late avondje.
Volgende dag werd ik toch nog vroeg wakker. Ik zette de tv aan, pakte mn telefoon en zette die aan. 4berichten ontvangen zag ik gelijk staan. Allemaal voicemail berichten zag ik... Ik belde 121 en luisterde.... stilte.... de volgende..... weer stilte.... derde..... gelijk opgehangen.... vierde: Siham! Waarom zet je je telefoon uit!! Ik wil je spreken! ik hou van je, bel me terug!
Waarom kon hij me niet met rust laten? Wat moet ik doen? Weer moest ik aan die tijd denken.......


---------
Die avond wist ik dus niet meer wat ik moest doen, zeggen etc... Hij wilt me spreken zegt hij. Wat heeft hij me te zeggen? Nee ik doe het niet.
S: Sorry maar ik ben vandaag met mn vriendinnen en zussen mn verjaardag aan het vieren.
C: Mag ik je nr dan? Kunnen we n keertje afspreken toch? Of elkaar n keer gewoon spreken.. Je zegt het maar.
J: Goed, het nr is 06........ Zo en nu gaan wij weer verder.
Siham zacht: waarom heb je het hem gegeven??
J: Ewa is toch niks meid, yallah.
C: En de naam was? Mag ik die ook nog?
J: Ewa jij vraagt echt veel. Ze heet jarige, hou het daarop. Beslama 3liekoem! Yallah ziedoe albnat we komen te laat!

We hoorden Chaouki nog lachen om Jamila. Snel liepen we naar de bioscoop, de film was al n kwartier geleden begonnen maar dat maakte niets uit. De anderen zaten te lachen, giechelene enz. Ik kon alleen aan hem denken, hoe hij stond, lacht, met zn hand zwaait...
Opeens voel ik mn mobiel trillen in mn tasje. Ik doe mn tas open en pak mn mobiel, het is n bericht. Ik open het en lees:
hallo jarige.geniet je van je dagje?kan ik je zo gauw mogelijk weer zien?ik kan je maar niet uit mn gedachten zetten.. hoop gauw wat van je te horen.je bewonderaar C
Hij liet er geen gras over groeien! Gelijk n smsje. Ik besloot om verder te genieten van mn dag, want wegdromen helpt niets. Ik zal hem morgen wel smsen. Rond n uur of half twaalf was de film afgelopen en liepen we gezamenlijk naar de auto's. We namen afscheid van elkaar en gingen ieder ons weg. Ik was moe, het was n drukke dag geweest. We zetten Hasna af en daarna zette Jamila mij af. Voordat ze wegging zei ze: Aji als die jongen lastig wordt zeg het me waga? Ik ben degene die hem jouw nr heeft gegeven dus... Oke? Kussie lieverd, ga maar lekker slapen. Beslama! Ik liep naar binnen, gelijk naar mn kamer en niet lang daarna viel ik gelijk in slaap.

De volgende dag, zaterdag, smste ik Chaouki terug. Gelijk erna belde hij me op. He hallo Jarige, hoe is het met je?
S: Hamdoelilah, met jou?
C: Het gaat wel. Slecht geslapen, moest telkens aan jou denken. Mag ik ajblieft weten hoe je heet?
S: Goed, ik heet Siham.
C: Siham....Siham.... Mooie naam, staat bij je. Zou je vandaag wat met me willen drinken?
S: Sorry ik kan vandaag niet.
C: Gewoon wat drinken en wat praten, meer niet. Al is het maar n half uurtje.
S: Nou oke. Een half uurtje en niet meer. Waar zie ik je?
C: Oke dan! Zie ik je in de stad? La place? Is lekker rustig daar. 2uur?
S: Goed zie ik je straks.
Het klikte gelijk tussen ons ondanks het begin. N tijdje later begonnen we n realtie.
------

Siham!! Ben je al wakker? riep mn moeder.
Ja ma, ik kom eraan!
Ik stond snel op, zette de tv uit en liep naar de douche. De laatste tijd gebeurd t me te vaak dat wegdromen. Moet ermee ophouden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19