Bekijk volle/desktop versie : Graag informatie! Serieuse reacties!



04-09-2007, 11:38
Salaam broeders en zusters,

Ik heb een dringende vraag, ik hoop inshallah dat ik hier hulp krijg en antwoorden.

Ikwil graag weten ivm met zwangerschap of een IVF / ICSI en inseminatie toegestaan is in islam.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit weten en of jullie websites weten waar ik deze informatie kan vinden.

Alvast bedankt,


Salaam alleikoum

04-09-2007, 11:42


wat is ivf / icsi ?

04-09-2007, 12:20

Citaat door hindatje:
wat is ivf / icsi ?



IVF (In vitro fertilisatie) betekent letterlijk ‘bevruchting in een glazen schaaltje’. Met behulp van bepaalde technieken wordt getracht in het laboratorium de verkregen eicellen door zaadcellen te laten bevruchten. Wanneer er bevruchting optreedt, ontstaan er zogenaamde pre-embryo’s die na plaatsing in de baarmoeder kunnen leiden tot een zwangerschap

04-09-2007, 12:25
oow oke bedankt voor de uitleg

ze spuiten het toch in je? ja toch? met de sperma van je man ja toch?

04-09-2007, 12:55



Citaat door hindatje:
oow oke bedankt voor de uitleg

ze spuiten het toch in je? ja toch? met de sperma van je man ja toch?



Ja klopt!

05-09-2007, 10:17
Is ivf toegestaan binnen de islam?
Vraag:

Is ivf toegestaan binnen de islam?

Antwoord:

De Islam beschermt de afstamming. Dit is ook één van de redenen waarom ‘overspel’ verboden is.
De Islam verbiedt ook kunstmatige bevruchting, wanneer de donor van het zaad een ander is dan de echtgenoot.

Team http://www.xxxxxxxxx.nl


Allah 3alem maar volgens deze site mag het mits de vader de donor is.
Het is goed om vooraf info in te winnen...vraag het inderdaad ook na bij jullie plaatselijke imam.

05-09-2007, 11:39
dat lijkt me logish dat alleen de vader donor mag zijn.

06-10-2007, 18:12
ik ben net zelf zwanger geworden na mijn 4de icsi behandeling en ik kan je met zekerheid vertellen dat het totaal niet haram is in de islaam mits het zaad afkomstig is van je man

welk ziekenhuis ga jij je behandeling doen ??

wanneer ga je beginnen ??

wat ik weet van de meeste ziekenhuizen hoef je ook niet bang te zijn dat er tijdens de bevruchtingiets verkeerds zou kunnen gaan


ik hoop inshallah dat het spoedig en goed zal verlopen voor je

heel veel sterkte

06-10-2007, 18:14

Citaat door tijdelijk_lid:
Salaam oe Aleikoum

Beste zuster, zo een belangrijke vraag kan je toch niet op en forum als dit plaatsen?Je vraagt ook naar websites, maar je kan toch niet je keuze bepalen door middel van een website?

Mocht je deze topic geopent hebben puur en alleen voor informatie (dus je keus NIET laten afhangen van de informatie die je hier zult krijgen) dan mag je mijn reactie als ongeschreven beschouwen.

Maar als je deze topic echt serieus wilt nemen dan wil ik je waarschuwen dat er op marokko.nl 10.000 geleerden rondhangen die graag hun eigen uitspraken willen doen en die moet je echt niet opvolgen! (misschien zijn er nog meer dan 10.000 zogenaamde geleerden hier met hun: 'volgens mij' of 'ik denk')

Laat beter je man navragen aan de Imam van de moskee die hij bezoekt, de Imam zal hem wel een helder antwoord kunnen geven of anders doorverwijzen naar iemand die wel een antwoord kan geven.

Het is heel simpel zonder dat je allerlei verzonnen verhalen hoeft te lezen van die 10.000 geleerden hier. Imam vragen



perfecte advies en ik hoop inshallah ook echt dat ze het opvolgt hebben wij ook gedaan en niet alleen mijn man is bij de imam geweest maar ik ook wilde het gewoon ook zelf horen