Bekijk volle/desktop versie : Column : Voetbalclubs zijn net studenten.



04-09-2007, 01:36
De hele week hangt er 1 vraag boven mijn hoofd. Waarom pas op de laatste dag een transfer afronden, terwijl je 4 maanden daarvoor de tijd hebt? De buitenlandse clubs zijn net studenten. Je krijgt 3 weken de tijd een werkstuk in te leveren, op de laatste dag maak je het snel af en lever je het op de allerlaatste inleverdatum in. Waarom kunnen de clubs niet gewoon tijdens of nog zelfs voor de voorbereiding een nieuwe speler binnen halen. Het is altijd moeilijk voor een speler om de stap te maken naar een andere club, terwijl ze al bezig zijn in de competitie.

Het was dus een week vol transfers, alleen verbaasd het me dat als ik die lijsten doorlees, dat ik maar 3 Marokkaanse spelers tegenkom. Mounir el Hamdaoui, Rachid Bouaouzan en Anouar Hadouir hebben een nieuwe werkgever kunnen vinden. Betekent dit dat de rest van de Marokkaanse spelers het zo goed doen bij hun club, of heeft gewoon niemand interesse in ze? Hetgene dat mij het meest verbaast is dat Rachid Bouaouzan niet naar FC Utrecht of Feyenoord ging, maar naar Wigan Athletic. Is hij bereid om de klappen op te vangen die hij daar krijgt en in de Engelse competitie zijn tackles, zoals hij die gaf aan Niels Kokmeijer, heel gewoon. En ik denk ook dat we dan niet raar moeten opkijken als Bouaouzan straks 4 maanden geblesseerd is. Spelers als hij zijn in Engeland vaak de klos.
Lees verder....


Door Anouar21.

04-09-2007, 11:03


Heey die is van mij die column :P

04-09-2007, 11:06
Haha. Staat er toch ook onder.

05-09-2007, 15:42
up and down:P wat is er met die ups?:P

06-09-2007, 13:59


Bedankt voor de commentjes nog!