Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Ramadan



02-09-2007, 17:17
salaam moulaikoem,

de titel zegt het al het gaat over dat ramadan aangezien deze over 11 dagen begint..

ik heb een vraagje/stelling:

mag je nu tijdens de ramadan s'ochtends ( voordat je gaat werken of naar school gaat) je tanden poetsen met tandenpasta of niet?

hier zijn nogal onduidelijkheden over.
ik doe het zelf niet omdat er in de koraan staat dat Allah swt de geur van je adem tijdens de ramadan lekkerder vindt ruiken dan humus... en het is mij ook zo aangeleerd, maar ik ken genoeg mensen die het wel doen..


nu mogen jullie reageren en vertellen of jullie het nu wel of niet doen...

beslama,

rifia007

02-09-2007, 17:25


Salaam, Ik denk dat het niet mag maar je poets toch je tanden nadat je hebt gegeten met shor, Als je het daarna poetst dan blijft die smaak van de tandpasta in je mond, dus vandar

02-09-2007, 17:28
nou ik weet het niet maar als je om 5 uur je tanden poetst en weer gaat lapen tot 7 uur Dan Ruikt Je mond niet meer naar tandpasta...Of het moet wel hele sterke tandpasta zijn hoor!!

02-09-2007, 18:21

Citaat door tetouania001:
nou ik weet het niet maar als je om 5 uur je tanden poetst en weer gaat lapen tot 7 uur Dan Ruikt Je mond niet meer naar tandpasta...Of het moet wel hele sterke tandpasta zijn hoor!!




dat bedoelt ze niet, ze bedoelt dat als je tanden hebt gepoetst na het eten en daarna weer gaat slapen en als je dan opstaat en weer je tanden gaat poetsen voordat je de deur uit gaat..

02-09-2007, 18:56


Ik doe het wel, om eerlijk te zijn..

02-09-2007, 19:07

Citaat door R_berkaniia:
Ik doe het wel, om eerlijk te zijn..



goed dat je eerlijk bent..

02-09-2007, 21:30
ik doe het ook ik heb het na gevraagd en dat mocht. want je slikt het niet door. maar je moet wel oppassen met water.

02-09-2007, 22:44
ik doe het ook gewoon zorg er gewoon voor dat je je mond goed afspoelt na het poetsen zodat de smaak ook heel vaag is.

03-09-2007, 01:08
Ik doe het ook!! En mij is verteld dat het wel mag als je maar niks doorslikt net zoals imane02 zegt...

03-09-2007, 01:15
Ik doe het niet. Ik denk ook dat het niet mag.
Als dit mag, mag je dan ook je mond spoelen met water als je dorst hebt?
Ik denk het niet...

03-09-2007, 09:59
Salaamoe 3alaykoem Rifia ,
toevallig dat ik net jou topic tref want ik zat ook met deze vraag en vooral omdat ik nu al ben begonnen met vasten Allah itakabel 3liya maar goed je vraag.. ik had het dus opgezocht online op http://www.risallah.com ik plaats hier een link met dezelfde vraag als jou en antwoord
http://app.al-islaam.com/index.php/module/cyberimam/action/qanda/qanda/432

ik hoop dat die link het doet anders hoor ik het wel ma3a salama

asli.