Bekijk volle/desktop versie : visum aanvragen



02-09-2007, 00:47
Ws wr wb,

Ik heb een vraagje.
Ik wil graag een visum aanvragen voor iemand uit Marokko. Het gaat om iemand die hier echt alleen maar naar toe wil komen als vakantie. Hij werkt in Marokko. Hoe kan ik een visum voor deze persoon aanvragen, wat heb ik nodig, waar moet ik beginnen?

Choukran

02-09-2007, 01:15


http://www.ind.nl

02-09-2007, 01:33
ik zou ook heel graag willen weten hoelang zoiets duurd?
ik heb al op de site gekeken maar kan het nergens vinden.

02-09-2007, 19:29
Hoi,

Je gaat naar je eigen gemeente en haalt daar een garantverklaring op (kost ongeveer €10,-). Je hebt daarvoor de juiste naam van die persoon en geboortedatum nodig. (indien je getrouwd bent, moet je partner meegaan om voor toestemming te tekenen. (beiden moeten jullie legitimatiebewijs meenemen).

Deze verklaring stuur je samen met jouw contract, laatste salarisstrook en kopie paspoort op naar Marokko.

Deze persoon maakt een afspraak in Rabat en krijgt de horen wat hij allemaal mee moet nemen (samen met wat jij hebt opgestuurt).

Die afspraak wordt meestal 's morgens gemaakt, waarna hij diezelfde middag terug moet komen om te horen of hij zijn visum krijgt.

Veel succes

Amilsom

02-09-2007, 21:19



Citaat door Amilsom:
Hoi,

Je gaat naar je eigen gemeente en haalt daar een garantverklaring op (kost ongeveer €10,-). Je hebt daarvoor de juiste naam van die persoon en geboortedatum nodig. (indien je getrouwd bent, moet je partner meegaan om voor toestemming te tekenen. (beiden moeten jullie legitimatiebewijs meenemen).

Deze verklaring stuur je samen met jouw contract, laatste salarisstrook en kopie paspoort op naar Marokko.

Deze persoon maakt een afspraak in Rabat en krijgt de horen wat hij allemaal mee moet nemen (samen met wat jij hebt opgestuurt).

Die afspraak wordt meestal 's morgens gemaakt, waarna hij diezelfde middag terug moet komen om te horen of hij zijn visum krijgt.

Veel succes

Amilsom



Choukran voor jullie reactie.
Nog een vraagje. Dus ik heb dus niets van die persoon nodig?

Choukran..

03-09-2007, 13:35
Salaam allemaal,

Ik had ook een vraagje over visum, maar niet over de gewone visum (voor vakantie) maar een studentenvisum, kan ik die ook bij het gemeente afhalen of mot ik daar ergens anders voor naartoe?
Alvast heel erg bedankt.

Liefs