Bekijk volle/desktop versie : Hulp gevraagt met het vinden van een hadith.



Pagina's : [1] 2 3 4

12-10-2003, 20:07
salaam,

ik hoorde laats iemand een hadith opnoemen en ik vroeg me af of die wel authenthiek was.

het gaat om de volgende uitspraak:

je kan vrouwen nooit vertrouwen zelfs je eigen moeder niet.

ik wil er niet boven zetten ''de profeet saws zei '' omdat ik dat niet zeker weet.

kent iemand misscxhien deze hadith en de bron?

djazaakomollahu ghairan bighairildjazaa

12-10-2003, 20:27


waar heb je dat gezien ? wie heeft het gezegd ?

12-10-2003, 20:38
does it matter?
het gaat nu erom of het waar is of nie

12-10-2003, 20:48
ja, it does matter

12-10-2003, 21:15


well , ik wee het niet meer
anders ging er daar wel achterna

12-10-2003, 23:11
pfffffffffffffffff

12-10-2003, 23:13

Citaat:
je kan vrouwen nooit vertrouwen zelfs je eigen moeder niet.
Authentiek of niet....het is bullshit!

-Y-

12-10-2003, 23:22

Citaat:
Origineel gepost door Asri
Authentiek of niet....het is bullshit!

-Y-
Als hij authentiek is, wa allaahoe a3lam.

" Niemand redetwist over ayaat, bewijzen, overleveringen etc, behalve degene die ongelovig zijn "
Soerah Ghafir vers 4

Moge Allaah 3aza waa zjaal je Leiden

13-10-2003, 12:18

Citaat:
Origineel gepost door Oegtie
Als hij authentiek is, wa allaahoe a3lam.

[B]" Niemand redetwist over ayaat, bewijzen, overleveringen etc, behalve degene die ongelovig zijn "
Soerah Ghafir vers 4

Moge Allaah 3aza waa zjaal je Leiden [/B]
Ten eerste deze hadith staat haaks tegen over de andere hadith waarin de profeet zei: Het paradijs ligt aan de voeten van de moeders.

Ten tweede, wil je zeggen dat de Quran de hadith bedoelde met overleveringen? En wat als deze zwakke hadith is?

Ten derde, als het authentiek is dan ben jij dus niet te vertrouwen, fijn zeg voor jou
Ten vierde, Moge Allah jou ook de kennis geven en je leiden

Ergo: Aisha , de jongste vrouw, veroorzaakte een schandaal toen ze de woestijn inging om een ketting die ze verloren had te zoeken en vervolgens per ongeluk alleen werd achtergelaten door de karavaan. Ze werd gered door een jonge man en kwam samen met hem terug. Geruchten verspreidden zich dat ze zich onzedelijk met hem had gedragen. Dit deed haar en de Profeet veel pijn en het duurde een lange tijd voordat zij verlost werden uit hun lijden door een nieuwe openbaring (24:4) waarin Allah van zijn onderdanen eist dat wanneer zij een beschuldiging uiten tegen een kuise vrouw met vier ooggetuigen moeten komen. Als ze geen ooggetuigen voor kunnen brengen worden ze zelf met zweepslagen bestraft en mogen zij nooit meer getuigen.


-Y-

13-10-2003, 12:24
hmmm muzzy... denk niet dat dat een hadith is??

13-10-2003, 12:31

Citaat:
Origineel gepost door MuzzyAA
salaam,

ik hoorde laats iemand een hadith opnoemen en ik vroeg me af of die wel authenthiek was.

het gaat om de volgende uitspraak:

je kan vrouwen nooit vertrouwen zelfs je eigen moeder niet.

ik wil er niet boven zetten ''de profeet saws zei '' omdat ik dat niet zeker weet.

kent iemand misscxhien deze hadith en de bron?

djazaakomollahu ghairan bighairildjazaa
waarom vroeg je het hem niet meteen of die sahieh was?

14-10-2003, 22:42

Citaat:
Origineel gepost door Asri
Ten eerste deze hadith staat haaks tegen over de andere hadith waarin de profeet zei: Het paradijs ligt aan de voeten van de moeders.

Ten tweede, wil je zeggen dat de Quran de hadith bedoelde met overleveringen? En wat als deze zwakke hadith is?

Ten derde, als het authentiek is dan ben jij dus niet te vertrouwen, fijn zeg voor jou
Ten vierde, Moge Allah jou ook de kennis geven en je leiden

Ergo: Aisha , de jongste vrouw, veroorzaakte een schandaal toen ze de woestijn inging om een ketting die ze verloren had te zoeken en vervolgens per ongeluk alleen werd achtergelaten door de karavaan. Ze werd gered door een jonge man en kwam samen met hem terug. Geruchten verspreidden zich dat ze zich onzedelijk met hem had gedragen. Dit deed haar en de Profeet veel pijn en het duurde een lange tijd voordat zij verlost werden uit hun lijden door een nieuwe openbaring (24:4) waarin Allah van zijn onderdanen eist dat wanneer zij een beschuldiging uiten tegen een kuise vrouw met vier ooggetuigen moeten komen. Als ze geen ooggetuigen voor kunnen brengen worden ze zelf met zweepslagen bestraft en mogen zij nooit meer getuigen.


-Y-
salaam,

jij weet helaas niet waar over je praat

de hadith die jij op noemt, de hemel ligt onder de voeten van je moeder , wil ik graag een bron voor

ik denk niet dat je die kan opbrengen want die hadith is zwak verklaard

verder heb ik nog een aantal dingen gehoord over de hadith die ik heb neergezet maar die zet ik hier liever niet neer

wa salaam

14-10-2003, 22:50



Citaat:
Origineel gepost door Asri
Ten eerste deze hadith staat haaks tegen over de andere hadith waarin de profeet zei: Het paradijs ligt aan de voeten van de moeders.

Ten tweede, wil je zeggen dat de Quran de hadith bedoelde met overleveringen? En wat als deze zwakke hadith is?

Ten derde, als het authentiek is dan ben jij dus niet te vertrouwen, fijn zeg voor jou.
Ten vierde, Moge Allah jou ook de kennis geven en je leiden

Ergo: Aisha , de jongste vrouw, veroorzaakte een schandaal toen ze de woestijn inging om een ketting die ze verloren had te zoeken en vervolgens per ongeluk alleen werd achtergelaten door de karavaan. Ze werd gered door een jonge man en kwam samen met hem terug. Geruchten verspreidden zich dat ze zich onzedelijk met hem had gedragen. Dit deed haar en de Profeet veel pijn en het duurde een lange tijd voordat zij verlost werden uit hun lijden door een nieuwe openbaring (24:4) waarin Allah van zijn onderdanen eist dat wanneer zij een beschuldiging uiten tegen een kuise vrouw met vier ooggetuigen moeten komen. Als ze geen ooggetuigen voor kunnen brengen worden ze zelf met zweepslagen bestraft en mogen zij nooit meer getuigen.


-Y-
Assalam 3alaikom,

Punt 3, kun jij sjar7 geven voor ahadieth ?
Punt 4: amien.

Ergo: die zanadiqa die haar lasterde veroorzaakte een schandaal. Zij kon hier niets aan doen, later nam ze wel haar slaven meisje mee....

Wa salam

15-10-2003, 12:06

Citaat:
Origineel gepost door MuzzyAA
salaam,

jij weet helaas niet waar over je praat

de hadith die jij op noemt, de hemel ligt onder de voeten van je moeder , wil ik graag een bron voor

ik denk niet dat je die kan opbrengen want die hadith is zwak verklaard

verder heb ik nog een aantal dingen gehoord over de hadith die ik heb neergezet maar die zet ik hier liever niet neer

wa salaam
Hier is de hadith waarover de broeder het had, het is een "verzonnen" hadith.

Is the hadeeth "Paradise is of the mother" authentic? And can your provide statements from the Muhadditheen for us. Jazakum Allah khair


Dear brother:

Al-Salâm `Alaykum wa Rahmah Allah wa Barakâtuh.

This is a fabricated hadîth. It was related by Ibn `Adî and al-`Aqîlî. Al-`Aqîlî relates it in his work al-Du`afâ’ and declares it “munkar”. The chain of transmission of this hadîth contains the narrator Mûsâ b. Muhammad b. `Atâ’. Ibn Hajar al-`Asqalânî says about him: “He is a liar.”

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


De authentieke versie gaat als volgt:


Jâhimah came to the Prophet (peace be upon him) and said: “O Messenger of Allah, I want to go into battle and I have come to participate.”

The Prophet (peace be upon him) said: “Do you have a mother?” He replied in the affirmative, so the Prophet (peace be upon him) said: “Stay with her, for verily Paradise is [SIZE=4]beneath her feet.”
[Related by al-Nasâ’î, al-Hâkim, Ahmad, and ibn Abî Shaybah in his Musnad] Al-Hâkim declared it authentic and al-Dhahabî concurred with his ruling.

Wa Allahoe Alem


(let op:dit komt wel van de site van Salman al Aodah, ik kan niets zeggen over betrouwbaarheid hiervan)

15-10-2003, 12:36
He Umm hureyra, Je zegt op het laatst: (let op:dit komt wel van de site van Salman al Aodah, ik kan niets zeggen over betrouwbaarheid hiervan).

Wat wil je hiermee zeggen?
Verder zijn jouw antwoorden niet gericht op de vraag die gesteld is.

Pagina's : [1] 2 3 4