Bekijk volle/desktop versie : hoi dames..........



01-09-2007, 00:14
Ik heb morgen Insahallah een etentje, ik rkijg veel bezoek ik heb net 2 kip bestillah gemaakt en heb vlees gemarineerd voor morgen. Maar heb nog een vraag aan jullie sevet dat is couscous met suiker en amandelen heeft iemand alsteblieft de recept voor mij. Soekran

01-09-2007, 00:38


Niemand Please????????????????

01-09-2007, 10:03
kijk op http://www.xxxxxxxxx. daar ben ik het tegengekomen
succes

01-09-2007, 10:04
kijk op xxxxxxxxx .daar ben ik het tegengekomen

01-09-2007, 12:07


salaam zuser,

hierbij het recept van seffa:

eerst moet je bv. een halve kilo couscous stoomen(fawer)1/2kg of event.meer,de hoeveelheid hangt af van het aantal personen.
je couscous drie keer ongeveer 15 min.stoomen(fewer).
als je niet weet hoe je het moet doen moet je het maar zeggen,ik zal je dan ook uitleggen hoe je dat moet doen.

na de derde,en laatste stoombeurt voeg je ongeveer twee eetlepels "planta"margarine aan de couscous toe.en met je handen de couscous-bewerken.
dan doe je er ongeveer(hangt af van je smaak/of je het graag heel zoet hebt of joust niet)vier eetleepels suiker bij,en goed mt je handen deze couscous bewerken.
en ten laatste nog kaneel toevoegen,ong.1/2 teelepel.hangt ook af van je smaak.
wat er eventueel ook bij kan(wat ik persoonlijk lekker vind)is rozijntjes,en die moet je iets op voorhand een beetje stoomen(fewar).
en klaar is je seffa.

als je nog vragen hebt hierover mag je die gerust aan mij vragen....


smaakelijk,wa salaamou'ralaikoum.

01-09-2007, 12:10
en dit is een uitleg hoe je het moet stomen enz uitleg van noona

doe de stoompan op het vuur en laat het water koken

je neemt de couscous en doet deze in een grote niet al te diepe kom

doe er een kleine eetlepel zout eroverheen

doe er een theeglas olie in, als je later ervaren bent met de couscous kun je de olie weglaten

je "rolt" tussen je handen de couscous totdat de olie over de gehele couscous verdeeld is

dan pak je met hetzelfde theeglas water en verwerk je dit net als de olie door de couscous, dit doe je 2 keer

dan schep je de couscous in de stoompan en laat je het stomen

het is gestoomd totdat er stoom DOOR de couscous heen komt, als dit is gebeurt doe je de couscous terug in de grote kom en verwerk je weer 2 theeglazen water erdoorheen

je schept het weer in de stoompan en laat het stomen

de couscous is heerlijk zacht wanneer je hem 4 keer gestoomd hebt.

na de laatste keer stomen heb je boter klaar staan en suiker naar smaak

zodra je de couscous eruit hebt gehaald schep je de suiker erdoorheen zodat deze goed kan smelten en daarna gelijk de boter, ikzelf gebruik ongeveer 175 gram zodat ie lekker zacht en vettig is

en je seffa is klaar, schep hem in een bord en versier met suiker en kaneel

er volgt nog een iets ingewikkeldere versiering, maar laat dit alvast even zakken

je kunt de couscous nu 3 keer stomen en wanneer je bezoek er is nog voor de laatste keer stomen zodat je hem op zijn verst kan opdienen

01-09-2007, 12:12
voor een wat luxere versiering, dit is geliefd bij velen

je welt ongeveer 300 gram amandelen in heet water en ontvliest ze

je bakt ze heel even bruin in olie, ze worden altijd een paar tintjes bruiner nadat ze afgekoeld zijn dus haal ze eruit wanneer ze BIJNA de kleur hebben die je wilt

je maalt ze niet al te fijn samen met suiker en kaneel

en dit doe je over de couscous en versier je het met suiker

dan heb je meer een TAARTJE met couscous gemaakt