Bekijk volle/desktop versie : Wat is je vroegste herinnering?



Pagina's : [1] 2

14-08-2002, 12:07
Voor de ene kan het zeer vroeg zijn, en voor de andere weer dan wat laat .

Mijn vroegste herinnering was toen ik een jaar of 4 jaar was, ik zat in het kleuterklasje en die dag zouden er van ieder kleuter een foto getrokken worden, mijn mamie die dit al een paar dagen tevoren wist, is speciaal voor mij een hele nieuwe outfit gaan halen, nieuwe witte schoentjes, rok, blouse..De schat..

Ik werd dan helemaal in het nieuw gestoken, mijn haren werden gekamd, twee staartjes zo :staart: …en toen bracht ze mij naar school en ik voelde me zo trots en mooi toen ik over het straat liep

Nu is het aan jullie, Ben benieuwd

14-08-2002, 12:16



Citaat:
Origineel gepost door Nadia25
Voor de ene kan het zeer vroeg zijn, en voor de andere weer dan wat laat .

Mijn vroegste herinnering was toen ik een jaar of 4 jaar was, ik zat in het kleuterklasje en die dag zouden er van ieder kleuter een foto getrokken worden, mijn mamie die dit al een paar dagen tevoren wist, is speciaal voor mij een hele nieuwe outfit gaan halen, nieuwe witte schoentjes, rok, blouse..De schat..

Ik werd dan helemaal in het nieuw gestoken, mijn haren werden gekamd, twee staartjes zo :staart: …en toen bracht ze mij naar school en ik voelde me zo trots en mooi toen ik over het straat liep

Nu is het aan jullie, Ben benieuwd
Mijn herinnering gaat naar toen ik een jaar of drie was. Ik ben in NL geboren, maar ben in Marokko opgegroeid totdat ik een jaar of vijf werd en toen zijn mijn ouders teruggekeerd naar NL. Maar goed, mijn herinnering... ik was een jaar of drie en het was offerfeest (el-eid kbir) in het dorp waar ik toen woonde. Mijn vader was toen pas terug uit NL met allemaal kadootjes voor me en nieuwe kleding. Het was een rood jurkje met korte mouwtjes en ik had ook zwarte glimmende lakschoentjes gekregen. Ik was er apetrots op en rende gelijk naar opa en oma om het te laten zien.

14-08-2002, 12:42

Citaat:
Origineel gepost door Busje_207
Mijn Besnijdenis…die herinner ik nog steeds……en…tien jaar later had mijn vader de plek laten zien waar hij een stukje van mijn xxx heeft begraven….nu als ik in Marokko ben dan ga ik speciaal naar die plek om thet te bezoeken……(geen geintje)
Is het dan zo dat het begraven word, dat stuk velletje?

14-08-2002, 12:58
Zijn er nog mensen die nog iets herinneren uit hun kindertijd?, Deel het met ONS mee.

Laat ons meegenieten van je herinnerig

14-08-2002, 13:05



Citaat:
Origineel gepost door Emshoom
ik lijk wel een denktank nu , ik pijnig mijn grijze cellen, helaas tevergeefs, die vervloekte alzheimer speelt me weer eens parten
Ik weet zeker dat jij met heleboel leuke herinneringen zit Komop jong, doe je best

14-08-2002, 15:29
ik weet nog we waren onderweg naar marokko om precies te zijn in Spanje,ik had toen me voet verbard door het warm water en toen ging ik naar de dokter toe voor verband etc maar goed we gingen weg en ja hoor voordat ik het wist viel ik flauw maar gelukkig ving mijn papa me op en ja weer terug naar de dokter ze wilden me daar laten om naar het ziekenhuis te gaan enz gewoon bullshit omdat ik gewoon niet tegen medicijnen enz kan ik zei nee hoor ik ga naar marokko toe en dat was ook het geval maar daardoor werd ik wel heeeeeeeeeeeerlijk verwend en verzorgd

14-08-2002, 15:31
hmm ik weetnog dat t sneeuwde ik was een jaar of drie en ik ging met me zus in de sneeuw spelen ik was helemaal ingepakt door me madri,leek wel zon michellinpoppetje...ja dat herinner ik me nog
maarreee ik heb niet veel onthouden van vroeger alles vervaagt op den duur maar als je oude fotos bekijkt denk je oja dat was toen enzo

14-08-2002, 15:31
hahahah wallah moest echt lachen om jouw stuk manovia

14-08-2002, 15:33
ja dat is waar saidaatje ik kan we ook niet echtt veel herinneren van vroeger en helemaal niet toen ik eeen jaar of 3 was,ik kan me net nog dingen herinneren toen ik een jaar of 5 was

14-08-2002, 15:35
Ik was drie,
probeerde een sinasappel te schillen met n mes,
en snee in mn vingers.......


das eerste wat in me opkomt!!!

14-08-2002, 18:58
hey nadia ...

okee hier een herrinering van mij die niet echt leuk was

ik was toen 4 of 5 jaar geloof ik , ik was onbezonnen en speels ..

ik rende vaak als een gek door het huis en spronk ook vaak op de bank en op de tafel ..mn ma werd helemaal gek van mij

goed ..een keer kreeg ik het rare idee een kussen te leggen tussen de bank en de tafel zodat het net leek op een brug
ik stapte op de kussen en ik zakte door en kwam met mn voorhoofd keihard op de rand van de tafel , en de tafelblad was van marmersteen
dus dat deed heel erg auwwww...

en sindsdien heb ik een litteken op mn voorhoofd , dus ik word er vaak aan herinnerd als ik in de spiegel kijk ..

14-08-2002, 19:19

Citaat:
Origineel gepost door Nadia25
Voor de ene kan het zeer vroeg zijn, en voor de andere weer dan wat laat .

Mijn vroegste herinnering was toen ik een jaar of 4 jaar was, ik zat in het kleuterklasje en die dag zouden er van ieder kleuter een foto getrokken worden, mijn mamie die dit al een paar dagen tevoren wist, is speciaal voor mij een hele nieuwe outfit gaan halen, nieuwe witte schoentjes, rok, blouse..De schat..

Ik werd dan helemaal in het nieuw gestoken, mijn haren werden gekamd, twee staartjes zo :staart: …en toen bracht ze mij naar school en ik voelde me zo trots en mooi toen ik over het straat liep

Nu is het aan jullie, Ben benieuwd


ahhhh...wat schattig zeg ...

oh eh nadia ...heb je er nog een foto van ..?? en mag ik die zien ...

14-08-2002, 19:28


mijn vroegste herinnering ?


Ik kan me herinneren dat we in een hotel zaten (in Tanger)
we hadden een hele grote kamer, ik kan me nog precies herinneren hoe dat bed er uit zag en er was een een hele grote fontein in de hal van het hotel en daar ging ik met mijn broer spelen, maar ik mocht niet te dicht bij de fontijn komen.
En ik had een ijsje in mijn handen.

Toen ik dit een keer aan mijn moeder vertelde stond ze versteld dat ik me dat nog kon herinneren, ik was nog maar 3 jaar toen.

14-08-2002, 22:02
ik herriner me dat mijn zus aan het huilen was, omdat mijn vader haar sloeg. Ik huilde toen met mijn zus mee, ik was toen ongeveer 2 a 3 jaar, Ik had in mijn tienerjaren daar vaak nachtmerries over. Ik heb later gehoord dat mijn vader vaak dronken was en mijn zus sloeg om de geringste iets. Bij de geboorte van mijn broertje, die bij zijn geboorte gelijk ziek was, stopte gelukkig alles, mijn vader stopte met drinken en ging zich meer met de islam bezig houden, alhamdoulilah.

14-08-2002, 22:26
Het is niet mijn vroegste maar wel de meest traumatische .
Winter 1971, ik ben vijf jaar en ben met mijn twee oudere zusters in Artis. Bij de kamelen denkt Junkie: "he, die ken ik". Het water tussen mij en de kamelen is bevroren dus wil ik even naar de dieren toe om ze een handje te geven. Stap ik dat ijs op, blijkt het een vliesje te zijn waar ik dan ook pardoes doorheen zak. Omdat we lopend gekomen waren moesten we ook lopend weer terug,maar dat was toch wel dik een half uur. En dat met doorweekte kleren en een temperatuur van -5 graden Celsius. Van mijn jongeheer was niet veel meer over. Dat was schijnbaar toen al m'n grootste zorg

Pagina's : [1] 2