Bekijk volle/desktop versie : Overkomt mij dit?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

31-08-2007, 15:17

Citaat door salemcan:
Dit is verhaal van mijn nicht en mijn leraar. Zij heeft mij dit vertelt en ik heb ook veel meegemaakt met hun. Lees het verhaal en laat me weten of verder moet vertellen..

Langzaam open ik mijn ogen, even schrik ik van mijn nieuwe omgeving.
Maar wat heb ik lekker geslapen zeg.
Voor het eerst in mijn eigen huis.
Mijn ouders zijn voor goed terug gegaan naar marokko, maar ik wilde absoluut niet mee.
Als ik terug denk aan de afgelopen 4 jaar, vraag ik me oprecht af hoe het kan dat ik nog gezond leef.
Mijn ouders hebben alles gedaan om mij aan een man te krijgen of mij mee te nemen naar het land van herkomst.
Het begon dus 4 jaar geleden.

Mijn oom de broer van mijn vader woonde ook hier in Nederland en plots heeft hij alles achtergelaten en is hij in marokko gaan wonen. Hij heeft zeven kinderen en alle waren uit huis. Eenmaal in marokko heeft hij een gigantisch huis laten bouwen en is daar samen met zijn vrouw ingetrokken, maar toch voelde hij zich eenzaam en besloot mijn vader en zijn andere familieleden over te halen ook terug te komen. Niemand ging ervoor behalve mijn vader.
Eindelijk had hij zijn pensioentje en inderdaad ook hij voelde zich niet fijn hier en wilde de rest van leven in zijn geboorteland leven.
Natuurlijk had iedereen daar begrip voor en mijn ouders hadden daar al een prachtig klein huisje dicht bij het strand en bij de rest van de familieleden.
Dus mijn vader twijfelde geen seconde. Ik moest nog een jaar en dan was ik afgestudeerd.
Mijn zus woonde al in marokko met haar man en kinderen. Mijn broer verhuisde dat jaar naar Dubai en ik was dus de enige die in de weg liep. Ieder weekend kwamen geschikte huwelijks kandidaten langs waar ik dan uit kon kiezen. Het was niet zo dat ik helemaal geen keuze had behalve trouwen, zo verschrikkelijk was het namelijk ook weer niet. Ik kon ook nog altijd mee naar marokko.
Maar dat waren beide niet de keuzes die ik wilde maken.
Ik wilde mijn leven zelf indelen, zelf beslissingen maken en daar had ik volgens mijn vader geen recht op. Mijn moeder doet alles wat mijn vader haar vraagt en tegen haar zegt.
Van haar kon ik weinig steun verwachten. Zo heb ik vier jaar lang tegen ze in gevochten.
Uiteindelijk werd er ingestemd, onder een voorwaarde dat ik in de buurt van mijn oom en tante van mijn moeders kant zou gaan wonen. Nou daar kon ik net weer mee leven.
Ik was toen 23 jaar en stond al geruime tijd ingeschreven. Na een aantal woninkjes te hebben bezocht kwam ik bij deze terecht een 4 kamer appartement, dicht bij het centrum en dicht bij mijn oom en tante, die wonen drie straten bij mij vandaan.
Samen met mijn ouders heb ik het helemaal ingericht en toen het helemaal klaar was hebben we het huis van mijn vader helemaal leeggehaald. Toen die deur op slot ging moest iedereen wel een traantje weg pinken.
Die zelfde dag hebben mijn broer en ik onze ouders naar het vliegveld gebracht en daar uitgebreid afscheid genomen. Ik heb beloofd ze spoedig te gaan opzoeken.
.

31-08-2007, 16:37


UUuupp je eerste fun Mooie begin ga snel weer verderr meid !!! UUUuuuuupp !!!!!!!

24-09-2007, 18:52
Up,

25-09-2007, 15:53
niuwe fan
up

25-09-2007, 15:56


^___Oewp

25-09-2007, 16:00
ben je grote fann
uppppppppppppppppppppppppppppppppp
mooiiii

25-09-2007, 16:01

Citaat door salemcan:
Welkom!! Ik zal spoedig een vervolg erop zetten

yes yes yes ben nu al verslaafd

25-09-2007, 16:05
^___Oewp

25-09-2007, 16:12
^___Oewp

26-09-2007, 11:07
[QUOTE=salemcan;37509752]Kijk eens speciaal voor jou en voor de rest natuurlijk!!!!!!!!!!
[QUOTE]
vind ik liefff

26-09-2007, 11:08
oeppp

27-09-2007, 11:59

Citaat door salemcan:
Nu een beetje druk met school.. zal snel weer een vervolgje schrijven..

inschallah meid

28-09-2007, 13:03


ga snel verder

28-09-2007, 16:53
dankje voor je vervolg meid
ga gauw verder het is een prachtig verhaal

28-09-2007, 17:29
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6