Bekijk volle/desktop versie : Jan Vink (79) gelooft in moslimpartij



Pagina's : [1] 2 3 4 5

31-08-2007, 12:02
Jan Vink (79) gelooft in moslimpartij

ENSCHEDE - De Nederlandse Moslim Partij is meer dan ooit nodig, constateert Jan Vink (79). "Neem Wilders, die kan onder het mom van vrijheid van meningsuiting van alles en nog wat roepen. Hij wil zelfs de koran verbieden. Vink is de oprichter van de Nederlandse Moslim Partij.


Het is de hoogste tijd dat ook het geluid van de moslim doorklinkt in de politiek", zegt de bejaarde Enschedeër, die gisteren samen met ‘een moslimvrouw’ officieel de Nederlandse Moslim Partij heeft opgericht. Vink, van huis uit gereformeerd, bekeerde zich twee jaar geleden tot de islam. Die plechtigheid vond plaats in een Hengelose moskee en werd gefilmd door camera’s van de Nederlandse moslimomroep. Het was de zoveelste opmerkelijke stap in het bewogen leven van de Enschedeër, die de meest uiteenlopende baantjes heeft gehad van beroepsmilitair tot kolensjouwer en van chauffeur tot directeur van een papierfabriek. Vorig jaar kondigde Vink al de oprichting van de Nederlandse Moslim Partij aan. Dat heeft door gezondheidsproblemen langer in beslag genomen dan verwacht. Maar vanaf nu wil hij met de partij aan de weg gaan timmeren. "We willen aan alle verkiezingen gaan meedoen." Daar hangt een prijskaartje aan, beseft Vink, die tot dusver alle kosten voor zijn rekening heeft genomen. " Geld van mijn bv", zegt de Enschedeër, die nu voor financiële steun wil aankloppen bij ‘alle moslimstaten’. Hij is overtuigd van het succes van zijn partij. "Alles wat ik wilde nastreven in mijn leven, heb ik aardig kunnen waarmaken."

31-08-2007, 12:04


Reactie van een lezer...

Citaat:
De islamisering van Europa: over 10 jaar heet het Eurabia!

Als er 1 manier is om moslims dezelfde rechten te geven zou je daar een eis aan moeten verbinden: zelfde rechten voor andersdenkenden in het land van herkomst!

Met vriendelijke groet,
een gevluchte christen uit een moslimland
Dhr. Salako - 31/08/07 - 11:15:26

31-08-2007, 12:07

Citaat door Kloosjak:
Jan Vink (79) gelooft in moslimpartij

ENSCHEDE - De Nederlandse Moslim Partij is meer dan ooit nodig, constateert Jan Vink (79). "Neem Wilders, die kan onder het mom van vrijheid van meningsuiting van alles en nog wat roepen. Hij wil zelfs de koran verbieden. Vink is de oprichter van de Nederlandse Moslim Partij.


Het is de hoogste tijd dat ook het geluid van de moslim doorklinkt in de politiek", zegt de bejaarde Enschedeër, die gisteren samen met ‘een moslimvrouw’ officieel de Nederlandse Moslim Partij heeft opgericht. Vink, van huis uit gereformeerd, bekeerde zich twee jaar geleden tot de islam. Die plechtigheid vond plaats in een Hengelose moskee en werd gefilmd door camera’s van de Nederlandse moslimomroep. Het was de zoveelste opmerkelijke stap in het bewogen leven van de Enschedeër, die de meest uiteenlopende baantjes heeft gehad van beroepsmilitair tot kolensjouwer en van chauffeur tot directeur van een papierfabriek. Vorig jaar kondigde Vink al de oprichting van de Nederlandse Moslim Partij aan. Dat heeft door gezondheidsproblemen langer in beslag genomen dan verwacht. Maar vanaf nu wil hij met de partij aan de weg gaan timmeren. "We willen aan alle verkiezingen gaan meedoen." Daar hangt een prijskaartje aan, beseft Vink, die tot dusver alle kosten voor zijn rekening heeft genomen. " Geld van mijn bv", zegt de Enschedeër, die nu voor financiële steun wil aankloppen bij ‘alle moslimstaten’. Hij is overtuigd van het succes van zijn partij. "Alles wat ik wilde nastreven in mijn leven, heb ik aardig kunnen waarmaken."



Yeah right,

Hij is zo overtuigd van het succes van zijn partij en van de Nederlandse moslims, dat hij het geld om de zaak te financieren uit het buitenland moet halen. Kan hij onder de Nederlandse moslims geen steun vinden dan?

Volgens mij mag je volgens de kieswet niet eens buitenlandse steun gebruiken om een nationale partij te runnen.


Maar goed, ik wens mijnheer Vink oprecht succes met zijn pogingen tot het oprichten van die partij. En ik wens hem heel veel sterkte met het wespennest wat hij aan het bouwen is.
Als hij een goed moslimpartij wil gaan opbouwen zal hij er namelijk moslims uit alle gelederen bij moeten betrekken. En ik vraag me af hoe lang die het uithouden om zonder vechten samen te werken.

31-08-2007, 12:08
Laat die kerel lid worden van een bridgeclub op zijn leeftijd!

31-08-2007, 13:42



Citaat door HabibJoeberjabi:
Hij gelooft in een moslimpartij en ik geloof in sinterklaas.



Dat is toch het mooie van Nederland? Vrijheid van geloof, meningsuiting en ga zo maar door

31-08-2007, 13:50
Mensen zijn nu al bang.. zie die reacties ..

31-08-2007, 13:51
Slimme hollander die wat gestolen geld terug probeert te krijgen uit schurkenstaten

31-08-2007, 13:52

Citaat door Kloosjak:
"Alles wat ik wilde nastreven in mijn leven, heb ik aardig kunnen waarmaken."


Dan loop snel onder een tram en ontmoet je schepper.......

31-08-2007, 13:53

Citaat door Vive_Rif:
Mensen zijn nu al bang.. zie die reacties ..

Haha ja idd. dat zag ik ook al, maar ik wens hem veel succes en hoop dat ie er wat van maakt.

31-08-2007, 13:53

Citaat door Vive_Rif:
Mensen zijn nu al bang.. zie die reacties ..


Jammer van die twee maten.
(zie steun aan PVV, CHRISTENunie, SGP, CDA)

31-08-2007, 13:58

Citaat door Griffon:
Jammer van die twee maten.
(zie steun aan PVV, CHRISTENunie, SGP, CDA)



Die man zou een partij voor ouderen moeten beginnen. Dat is pas een kwetsbare groep die niet vertegenwoordigd is. Daar zitten zowel autochtonen als allochtonen in!

31-08-2007, 13:59

Citaat door BANKILL:
Bang Zie het AEL van aboe dada in Belgie


AEL is een partij waar veel marokkkanen niet bij horen, wij zijn namelijk geen Arabieren.

31-08-2007, 13:59



Citaat door BANKILL:
Bang Zie het AEL van aboe dada in Belgie


dat is geen islamitische partij, maar een arabische partije.. A staat voor arabisch..

misschien had die Abou nog wat eerst moeten nadenken over zijn doelgroep..

31-08-2007, 14:01

Citaat door LaPoekel:
Die man zou een partij voor ouderen moeten beginnen. Dat is pas een kwetsbare groep die niet vertegenwoordigd is. Daar zitten zowel autochtonen als allochtonen in!


Volgens mij ben jij niet op de hoogte van het feit dat veel allochtoonse bejaarden terugkeren naar het land van herkomst.

Bovendien bestaat er al een partij die senioren vertegenwoordigt.

31-08-2007, 14:01

Citaat door LaPoekel:
Die man zou een partij voor ouderen moeten beginnen. Dat is pas een kwetsbare groep die niet vertegenwoordigd is. Daar zitten zowel autochtonen als allochtonen in!


dat zal de islampartij wel erbij nemen.. dat is namelijk ook islam, om de ouderen en al te ondersteunen..

ik weet dat je in de westerse wereld voor elk doelgroep een ander partij nodig hebt.. maar bij de islam is het niet gericht naar 1 doelgroep, maar naar de hele maatschappij..

Pagina's : [1] 2 3 4 5