Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Turks presidentsvrouw niet welkom om hoofddoek

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Horus
30-08-2007, 15:27

Turks leger nodigt presidentsvrouw niet uit Uitgegeven: 30 augustus 2007 14:27 ANKARA - Het Turkse leger heeft opnieuw zijn ongenoegen geuit met de verkiezing van Abdullah Gül tot president. De strijdkrachten nodigden de vrouw van de president niet uit voor een belangrijke herdenking donderdag. ANP De vrouw van Gül draagt een hoofddoekje en dat is in strijd met het seculiere karakter van de staat, meent het leger. Gül zat bij de parade van het leger ter ere van Overwinningsdag, wanneer de zege in 1922 op Griekse troepen wordt herdacht, naast opperbevelhebber Yasar Büyükanit. Beide mannen spraken slechts een enkele woord met elkaar. De vrouw van premier Tayyip Erdogan wordt ook al jaren niet uitgenodigd omdat ze een hoofddoekje draagt, maar het was voor het eerst dat de echtgenoot van het staatshoofd niet welkom was. Bron (http://www.nu.nl/news/1215100/21/Turks_leger_nodigt_presidentsvrouw_niet_uit.html) Dat kon daar nog wel eens link worden :rolleyes:

Griffon
30-08-2007, 15:29
Echt lachwekkend hoe ze proberen om vrouwen te weigeren met een hoofddoek in een land waar 90% moslim is. Dat gaat echt niet eeuwig duren.

maroc_reddy
30-08-2007, 15:32
Standvastigheid is een onderdeel van de Islam.. ;)

LaPoekel
30-08-2007, 17:07
Ze zal zich aan de wet moeten houden. Simpel.

pizatie
30-08-2007, 17:10

die hoofddoek blijft lekker op

rijmaran
30-08-2007, 17:17
Grappig dat ze zich hier lopen druk maken over hun hoofddoekjes, wijl in Turkije vrouwen geen hoofddoek mogen dragen in openbare gebouwen. :hihi:

LaPoekel
30-08-2007, 17:17
Maar niet in overheidsgebouwen. Dat mag niet.

wammeswaggel
30-08-2007, 17:20
Maar niet in overheidsgebouwen. Dat mag niet. Ik ga er dan toch van uit, dat deze mevrouw met hoofddoek, wel eens in Overheidsgebouwen zal komen, vanwege de functie van haar man.

Afrowoman
30-08-2007, 17:24
Ik vind dat echt zo dom van het Turkse leger.. Zoiets kan je gewoon niet verbieden..het is zelfs zover gekomen, dat een hoofddoek op scholen verboden wordt..:jammer:.. Zo..wat ben ik trots dat ik een Turkse ben..:moe:

LaPoekel
30-08-2007, 17:26
Ik ga er dan toch van uit, dat deze mevrouw met hoofddoek, wel eens in Overheidsgebouwen zal komen, vanwege de functie van haar man. Ik weet het niet, maar kijk met belangstelling toe. Wettelijk mag het niet, en ik vraag me af of ze voor een presidentsvrouw een uitzondering maken. Ik denk het niet. Super cool zou zijn als ze gewoon zonder hoofddoek zou verschijnen! Daar rekent niemand op.:D

LaPoekel
30-08-2007, 17:27
Ik vind dat echt zo dom van het Turkse leger.. Zoiets kan je gewoon niet verbieden..het is zelfs zover gekomen, dat een hoofddoek op scholen verboden wordt..:jammer:.. Zo..wat ben ik trots dat ik een Turkse ben..:moe: Het was Ataturk toch die dat in heeft gesteld? Niet het leger. Dat verdedigt de wet.

Afrowoman
30-08-2007, 17:29
Het was Ataturk toch die dat in heeft gesteld? Niet het leger. Dat verdedigt de wet. Wetten kunnen aangepast worden..(vind ik).. Ataturk heeft meer van die on-moslimse uitspraken gedaan..

Griffon
30-08-2007, 17:32

Wetten kunnen aangepast worden..(vind ik).. Ataturk heeft meer van die on-moslimse uitspraken gedaan.. Ik vind die Ataturk wel erg ondemocratisch. Negeren wat de overgrote meerderheid wilt in een land.

LaPoekel
30-08-2007, 17:34
Wetten kunnen aangepast worden..(vind ik).. Ataturk heeft meer van die on-moslimse uitspraken gedaan.. Daar zullen ze denk ik met dit parlement geen meerderheid voor krijgen. Bovendien heeft Gül toch gezegd dat hij de seculiere wetgeving van Ataturk zou eerbiedigen? Hij wil bij de EU. Het moment dat Turkije een Islamitische staat is kan hij dat wel schudden.

Afrowoman
30-08-2007, 17:34
Ik vind die Ataturk wel erg ondemocratisch. Negeren wat de overgrote meerderheid wilt in een land. Hij is dood..remember..:rolleyes:..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6