Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Marokko vormt nieuwe uitdaging

Pagina's : [1] 2 3 4

alkindy
30-08-2007, 12:22

Gelokt door een groeiende economie en een gunstig investeringsklimaat trekken steeds meer hoogopgeleide Marokkaanse Nederlanders naar het land van hun ouders om een bedrijfje op te zetten. Verder blijkt uit een internetenquete van het in Casablanca gevestigde ondernemersnetwerk Maroc Enterprise onder studenten en pas afgestudeerden in Frankrijk, Engeland, Belgie, de VS en Canada dat 86% van de ondervraagden speelt met de gedachte om zich in Marokko te gaan vestigen. Meer dan 50% wil zelfs een eigen bedrijf beginnen meldt Intermediair. In Marokko verviervoudigden de buitenlandse investeringen in de periode 2002-2005. Daarin bedroeg het Franse aandeel 66%, het Spaanse 14% en het Nederlandse minder dan 2,5%. Ondanks de goede economische omstandigheden hebben Nederlandse Marokkanen moeite zich in Marokko staande te houden. In Marokko komen ze er vaak pas achter dat ze `witter` in mentaliteit zijn dan ze vooraf dachten. Sommigen weigeren ook Frans te leren, de gangbare taal in het zakenleven. Anderen zijn weer verbaasd dat in Marokko net zo goed regels gelden en dat er belasting dient te worden betaald. In Marokko kun je bij het mislukken van een bedrijfje ook niet terugvallen op de overheid http://www.m.aghreb.nl/2007/08/29/marokko-vormt-nieuwe-uitdaging/

bachar
30-08-2007, 12:33
ik denk dat voor de nederlandse marokkanen het lastig is vanwegen eht frans, maar als je in het noorden vestigt dan heb je daar weer stuk minder last van,

bachar
30-08-2007, 12:55
Nou ja zeg! :maf: galih hadda baghi inoued discussie dyel oualo

Griffon
30-08-2007, 13:01
galih hadda baghi inoued discussie dyel oualo Ja precies, waarom moet men nu weer de verschillen zoeken tussen Marokkanen onderling. Wat schiet je daarmee op? :moe:

Mister1979
30-08-2007, 14:05

Er zijn nauwelijks hoger opgeleide Marokkanen hier in Nederland. De meesten hier zijn Berbers en dat is ook het meest achtergebleven en achterlijkste deel van Marokko. Alleen de hasj wil daar goed groeien, maar daarmee houdt het ook wel op. Aboutelab is een Berber uit de Rif Najib Amhali is een Berber uit de Rif Schrijver Abdelkader Benali is een Berber uit de Rif Schrijver Hafid Bouaza is een Berber uit de Rif Mohammed Benzakour is een Berber uit de Rif Meiden van Halal zijn Berbers uit de Rif. Ali Adouadi is een Berber uit de Rif. Schrijver Naima El Bezaz is een Berber Schrijver Khalid Boudou is een Berber Said El Haji is een Berber Naima Azough is een Berber En nog duizenden...

SoulSister4u
30-08-2007, 14:12
ja en nu hij weer....waardeloos populair gedrag....sukkeltje

alkindy
30-08-2007, 14:24
altijd maar de berbers afkraken.arabieren die hebben zo veel berijkt wejow..niet om bij te komen

Degever
30-08-2007, 14:24
Aboutelab is een Berber uit de Rif Najib Amhali is een Berber uit de Rif Schrijver Abdelkader Benali is een Berber uit de Rif Schrijver Hafid Bouaza is een Berber uit de Rif Mohammed Benzakour is een Berber uit de Rif Meiden van Halal zijn Berbers uit de Rif. Ali Adouadi is een Berber uit de Rif. Schrijver Naima El Bezaz is een Berber Schrijver Khalid Boudou is een Berber Said El Haji is een Berber Naima Azough is een Berber uit de Rif. En nog duizenden... Nou een aantal waar je niet trots op hoeft te zijn....Bv Hafid Bouaza schaam ik me voor...

Degever
30-08-2007, 14:27
en overigens is het Imazighen en geen berber...zon stom woord...berber stamt af van barbaren..

Mister1979
30-08-2007, 14:33
De grootste concentratie Berbers uit de Rif tref je aan in de Nederlandse gevangenissen. Onjuist. Marokkanen komen nauwelijs voor in de gevangenis de nummer 1 zijn Antillianen, Surinamers, Oost-Europa etc... :) Zie CBS, Cyberali de racist Criminaliteit onder allochtone jongeren is 2,5 maal zo hoog als bij autochtone jongeren maar de grootste groep is de Antillianen (ruim 2x zoveel). Marokkanen zitten met 3,9% zelfs onder het gemiddelde. Allochtonen zijn overigens ook vaker het slachtoffer van criminaliteit. Bron: NRC Next, CBS.

Mister1979
30-08-2007, 14:41
Nou een aantal waar je niet trots op hoeft te zijn....Bv Hafid Bouaza schaam ik me voor... Het gaat niet erover of ik ze mag. Maar Cyberali de racist beweerde dat er in Nederland geen Imazighen intellectuelen zijn daarom gaf ik hem lijst van beroemde intellectuelen van Amazigh afkomst.

AMAR_420
30-08-2007, 14:55
wat goed de groeiende economie in marokko :goedzo:

Cyberali
30-08-2007, 15:05

Het gaat niet erover of ik ze mag. Maar Cyberali de racist beweerde dat er in Nederland geen Imazighen intellectuelen zijn daarom gaf ik hem lijst van beroemde intellectuelen van Amazigh afkomst. Je bent trouwens Mohammed Bouyeri vergeten....

MohammediaMeid
30-08-2007, 15:11
Een kennis van ons gaat in mohammedia een vakantiepark beginnen. :goedzo: Hij kwam ook bij zo'n programma

Amazigh1985
30-08-2007, 16:43
Aboutelab is een Berber uit de Rif Najib Amhali is een Berber uit de Rif Schrijver Abdelkader Benali is een Berber uit de Rif Schrijver Hafid Bouaza is een Berber uit de Rif Mohammed Benzakour is een Berber uit de Rif Meiden van Halal zijn Berbers uit de Rif. Ali Adouadi is een Berber uit de Rif. Schrijver Naima El Bezaz is een Berber Schrijver Khalid Boudou is een Berber Said El Haji is een Berber Naima Azough is een Berber uit de Rif. En nog duizenden... zijn Hafid Bouaza en Naima Azough Riffijnen ???? :confused: Ben je wel z├ęker??

Pagina's : [1] 2 3 4