Bekijk volle/desktop versie : wesh is dit serieus?? werken jullie echt met huishoudroosters??



Pagina's : [1] 2 3

30-08-2007, 11:54
dat meen je niet??

werken jullie nu echt met een huishoudrooster? als je ziet dat er iets gedaan moet worden dan doe je dat toch gewoon?? dus alle dagelijkse klusjes (afwassen,stofzuigen,kleren wassen) en elke dag neem je 1 ruimte van het huis mee... dus ene dag doe je de douche extra, de andere dag de woonkamer enz enz.. en ik werk daarbij nog 40 uur per week

kan mezelf niet voorstellen dat je echt voor zo'n rooster staat en dat je je taakjes aan het afkruisen bent..

30-08-2007, 11:56


Ik zou ook niet werken aan de hand van een rooster. We hebben geen fabriek, maar een simpele woning. Ik heb wel een bepaald systeem dat ik aan houd, omdat ik dat gewoon logisch vind.

30-08-2007, 11:56
Voor vele is het een uitkomst, waarom niet. Geloof ook niet dat iemand ziet dat de vloer vies is even naar het lijste loopt en leest: Vloer vegen, vrijdag!
Dit werkelijk tot vrijdag laat!

30-08-2007, 11:58

Citaat door Miss_Magrebia:
Voor vele is het een uitkomst, waarom niet. Geloof ook niet dat iemand ziet dat de vloer vies is even naar het lijste loopt en leest: Vloer vegen, vrijdag!
Dit werkelijk tot vrijdag laat!



Juist, soms heb je in het begin zo een lijst nodig om te kunnen starten en na enkele weken is de lijst niet meer nodig,

dus ja het is serieus.......

30-08-2007, 12:00



Citaat door _NooR_:
Ik zou ook niet werken aan de hand van een rooster. We hebben geen fabriek, maar een simpele woning. Ik heb wel een bepaald systeem dat ik aan houd, omdat ik dat gewoon logisch vind.



Ja dat heb ik ook bv; aanrecht opruimen is bij mij standaard met een chloorsopje over het aanrecht, eettafel, keukenkastjes, koelkastdeur, vuilinsbak, kozijn etc. dus keuken in 10 minuten fris.

Toilet is standaard met chloorsopje dan ook de kraan, deur, lichtknop etc.

Ik hoef daar geen schema voor, gewoon hup een scheutje doorvaren en je hebt al een hele klus af

30-08-2007, 12:02
Ik heb me nooit aan een schema gehouden kan dat toch niet

30-08-2007, 12:04

Citaat door _NooR_:
Ik zou ook niet werken aan de hand van een rooster. We hebben geen fabriek, maar een simpele woning. Ik heb wel een bepaald systeem dat ik aan houd, omdat ik dat gewoon logisch vind.



dat bedoel ik.. als ik sommige hoor praten denk je soms dan ze een huishouden van 15 mensen hebben.. je doet toch gewoon ieder dag je standaard dingen en als je iedere dag 1 extra ruimte schoonmaakt dan doe je toch al die extra dingetjes al ( denk aan vensterbanken, hoekjes enz)

soms kan het zelf gebeuren dat je 1 dag helemaal niks doet maar dan doe je bv in het weekend toch wat extra's??

30-08-2007, 12:39

Citaat door maghreb D-lite:
dat bedoel ik.. als ik sommige hoor praten denk je soms dan ze een huishouden van 15 mensen hebben.. je doet toch gewoon ieder dag je standaard dingen en als je iedere dag 1 extra ruimte schoonmaakt dan doe je toch al die extra dingetjes al ( denk aan vensterbanken, hoekjes enz)

soms kan het zelf gebeuren dat je 1 dag helemaal niks doet maar dan doe je bv in het weekend toch wat extra's??



Zelf gebruik ik geen schema, maar voor sommige is het gewoon handig!
Ieder zijn eigen aanpak.

30-08-2007, 12:41

Citaat door Miss_Magrebia:
Voor vele is het een uitkomst, waarom niet. Geloof ook niet dat iemand ziet dat de vloer vies is even naar het lijste loopt en leest: Vloer vegen, vrijdag!
Dit werkelijk tot vrijdag laat!



dat zou wat wezen

30-08-2007, 13:00
ik werk ook wel met een rooster maar je kunt alleen een rooster handhaven als je alles al schoonmaakt VOORDAT het vuil uit gaat zien.

mijn man is ook zo: ja maar, het is nog niet vuil geworden!

jah, ik ga toch ook neit koken op het moment dat ik honger heb maar ervoor zodat wanneer ik honger heb het eten al klaar ligt?

30-08-2007, 13:01
Lijkt me eerlijk gezegd wel handig voor iemand die geen discipline heeft..
Ik maak af en toe ook wel een schema, walakien niet dat mn leven dr helemaal opgepland staat

30-08-2007, 13:06
Dat zijn de types die zo graag zichzelf als vrouw anno 2007 willen zien. Ga echt geen lijssie zitten afwerken.

30-08-2007, 13:53



Citaat door Dessalnietemin:
Dat zijn de types die zo graag zichzelf als vrouw anno 2007 willen zien. Ga echt geen lijssie zitten afwerken.



Ik wil jouw tuin...

30-08-2007, 13:58
ik heb alleen een lijst met activiteiten van m'n zoontje, op welk dagen hij moet sporten en zwemmen en evt. rekening houden met schooltijden.

Ik ga niet nog eens administratie bijhouden van m'n huishouding....

30-08-2007, 14:35
een lijstje kun je ook gewoon in je hoofd hebben zonder dit ook daadwerkelijk op te schrijven

Pagina's : [1] 2 3