Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Geen verbod op game Manhunt 2

_BlackRose_
30-08-2007, 02:46

De Nederlandse overheid kan het extreem gewelddadige videospel Manhunt2 niet verbieden, schrijft minister Hirsch Ballin van Justitie in antwoord op vragen van PvdA, ChristenUnie en SGP. In onder meer Duitsland en Groot-Brittannië geldt wel een verbod. Maar de Nederlandse wet biedt daarvoor geen mogelijkheden. Volgens de wet moeten volwassenen in staat worden geacht om zelf te bepalen welke games zij willen spelen, mits het materiaal niet in strijd is met de wet. Wel kan de verkoop van het spel aan jongeren onder de zestien jaar worden verboden. Hirsch Ballin is daar een voorstander van. Hij vindt Manhunt2 - waarin de speler op sadistische wijze mensen kan vermoorden - getuigen van "wansmaak" en volgens hem is het "absoluut onwenselijk" dat jongeren ermee in aanraking komen. Geweld verheerlijken In Duitsland mag het spel niet worden verkocht omdat het daar vbij wet erboden is om gruwelijk geweld tegen mensen te verheerlijken. Hirsch Ballin wil dat de landen van de Europese Unie de aanpak van gewelddadige computerspellen op elkaar afstemmen. "Een gezamenlijk optreden kan leiden tot een verbod van de meest gewelddadige games", schrijft hij. Er bestaat al wel een Europees kwalificatiesysteem, Pegi, dat te vergelijken is met de Kijkwijzer voor films en tv-programma's. Hirsch Ballin verwacht dat de game in dat systeem de leeftijdsclassificatie 18+ zal krijgen. Manhunt2 zou eigenlijk op 13 juli op de markt komen, maar de introductie is uitgesteld. bron:http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/8/29/290807_manhunt2.html

_BlackRose_
30-08-2007, 02:50
Dat is het sowieso. Hoe kunnen mensen daar nu voldoening uit trekken? Ik bedoel, ik ben zelf ok een vrij fanatieke gamer, maar dat soort spellen komen niet in mijn voorraad.

_BlackRose_
30-08-2007, 03:09
FEAR vond ik al een beetje té, ik ben meer zo`n multiplayer first-person-shooter.. type :love: tenminste vorige jaar, nu heb ik geen tijd ( en heb vista.. die ondersteunt niet echt games' bummer! Jij ook al Vista? Ik krijg letterlijk een punthoofd van alle belemmeringen. XP home of XP proffesional was beter, veel beter! FEAR was doodeng. Kreeg er nachtmerries van:maf: Mijn games zijn meer voetballen, en DOA (Dead Or Alive). Oogvriendelijke games.

_BlackRose_
30-08-2007, 05:06
Ja vind ik ook. PES 5 is trouwens een van mijn favorieten. Het beste deel van alle PES games (Pro Evolution Soccer). Maar we gaan helemaal offtopic:haha: Je vrouwtje wachtte nog op antwoord:haha: