Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren


Bekijk volle/desktop versie : Hey Lieffie, hoe gaat het...?



_BlackRose_
30-08-2007, 02:43


"Hey lieffie, hoe gaat 't? Tijd geleden dat ik je gesproken heb. Ben je nog op vakantie geweest?" Zeker 30.000 vrouwelijke Renault-rijders hebben de afgelopen dagen deze handgeschreven brief op de mat gekregen. De brief is slechts ondertekend met: Veel liefs, M. De brief suggereert dat het gaat om een schrijven van een vriendin. Zo wordt onder meer gevraagd wanneer "we" weer eens wat gaan drinken. Verschillende vrouwelijke ontvangers hebben dit echter anders opgevat. Zij dachten dat het ging om een brief van een minnaar. Excuus Honderden vrouwen hebben aanstoot genomen aan de brief, die onderdeel blijkt te zijn van de nieuwste reclamecampagne van Renault. Naast de honderden telefoontjes die Renault ontving, kreeg ook de Reclame Code Commissie een aantal klachten binnen over de actie. Volgens Renault was het niet de bedoeling dat mensen aanstoot zouden nemen aan de actie. Het bedrijf heeft aan alle ontvangers een excuusbrief gestuurd. Een vervolgbrief, waarin de vrouwen werden uitgenodigd bij de dealer, is geschrapt. Achtergesteld Uit een recent onderzoek van marketingbureau Femark blijkt dat autofabrikanten nog altijd moeite hebben vrouwen te bereiken. Volgens onderzoeker Aldert van Buuren voelen vrouwen zich in een showroom vaak achtergesteld. "Als een man en vrouw de showroom binnengaan, hebben ze het gevoel dat de verkoper zich meestal op de man richt", zegt Van Buren. "Toch hebben vrouwen steeds meer inbreng. Eenderde van de auto's wordt gekocht door vrouwen. Bij het andere deel bepalen vrouwen vaak mee welke auto wordt gekocht." Vrouwelijke kopers richten zich ook op andere zaken dan mannen. "Voor vrouwen is het milieu en veiligheid erg belangrijk", aldus Van Buuren. "Mannen letten weer op andere zaken." bron:http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/8/29/290807_renault.html