Bekijk volle/desktop versie : Kamer wil af van verplichte Arabische namen



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

31-08-2007, 12:34

Citaat door izem:
weet je het niet?

die lijstjes worden door onze belasting betaald om de arabisch facistische ideologie ook hier in nederland op te leggen!!


Dat begrijp ik ff niet, dat moet je mij even uitleggen.
Voor zover ik weet legt Nederland hier niemand iets op. Nederland dwingt je niet om een naam te kiezen.
Maar misschien kan ik het mis hebben. Heb je misschien een bron voor mij waaruit blijkt dat Nederland je verplicht om bepaalde namen te gebruiken?
Als dat zo is dan word ik namelijk ook pissed.

31-08-2007, 12:39



Citaat door dr_Klon:
Dat begrijp ik ff niet, dat moet je mij even uitleggen.
Voor zover ik weet legt Nederland hier niemand iets op. Nederland dwingt je niet om een naam te kiezen.
Maar misschien kan ik het mis hebben. Heb je misschien een bron voor mij waaruit blijkt dat Nederland je verplicht om bepaalde namen te gebruiken?
Als dat zo is dan word ik namelijk ook pissed.



zeg ik dat nederland dat doet dan? nederland werkt daar aan mee!!

waarom moet nederland rekening houden met regels van een facistische regime?

en waarom moet ik belasting betalen om vervolgens dat geld te spenderen aan arabisch facistische lijstjes?

geef jij daar maar ns antwoord op

31-08-2007, 12:41

Citaat door dr_Klon:
Dat begrijp ik ff niet, dat moet je mij even uitleggen.
Voor zover ik weet legt Nederland hier niemand iets op. Nederland dwingt je niet om een naam te kiezen.
Maar misschien kan ik het mis hebben. Heb je misschien een bron voor mij waaruit blijkt dat Nederland je verplicht om bepaalde namen te gebruiken?
Als dat zo is dan word ik namelijk ook pissed.

Als ik het goed begrijp krijgen je kinderen die hier zijn geboren niet de Marokkaanse nationaliteit als er niet word gekozen voor een voornaam volgens het lijstje van de Marokkaanse overheid.
Dit is toch een bepaalde mate van dwang en de NL overheid laat zich op deze manier als een verlengstuk van de Marokkaanse overheid gebruiken.
Je kan het zien als service maar er staat wel degelijk een sanctie op als je kiest voor Jaap ipv Mohammed om maar een voorbeeld te geven.
In het geval van Jaap krijgt je kind nl alleen de NL nationaliteit.

31-08-2007, 12:56

Citaat door izem:
zeg ik dat nederland dat doet dan? nederland werkt daar aan mee!!
Dat zeg je wel;

Citaat:
die lijstjes worden door onze belasting betaald om de arabisch facistische ideologie ook hier in nederland op te leggen
De enige die hier wat op te leggen heeft is de Nederlandse overheid. En voor zover ik weet verplichten die niemand iets bij de keuze van een naam.




Citaat:
waarom moet nederland rekening houden met regels van een facistische regime?
Nederland houdt hier met niemand rekening. Ze wijzen je alleen op de namenlijst die de MArokkaanse overheid gebruikt. at doet Nederland wel voor haar burgers, extra service.


Citaat:
en waarom moet ik belasting betalen om vervolgens dat geld te spenderen aan arabisch facistische lijstjes?

geef jij daar maar ns antwoord op


Nou, dat zal ik jou vertellen. Je zou meer geld kwijt zijn als de gemeente je niet wijst op dat lijstje. Dan kom je bij de ambasade, en dan kan je weer terug. Je moet dan gaan betalen voor een hoop juridische rompslomp om de naam weer te gaan veranderen.

31-08-2007, 13:04



Citaat door dr_Klon:
Dat zeg je wel;

De enige die hier wat op te leggen heeft is de Nederlandse overheid. En voor zover ik weet verplichten die niemand iets bij de keuze van een naam.

nederland werkt er aan mee door die lisjtjes te strekken


Citaat:


Nederland houdt hier met niemand rekening. Ze wijzen je alleen op de namenlijst die de MArokkaanse overheid gebruikt. at doet Nederland wel voor haar burgers, extra service.
jawel ze houdt er dus wel rekening mee anders had ze geen lijstjes! en dat is geen service voor de burgers maar een servbice voor de arabische facisten in marokko!!




Citaat:

Nou, dat zal ik jou vertellen. Je zou meer geld kwijt zijn als de gemeente je niet wijst op dat lijstje. Dan kom je bij de ambasade, en dan kan je weer terug. Je moet dan gaan betalen voor een hoop juridische rompslomp om de naam weer te gaan veranderen.


als nederland echt om de marokkanen gaf dat had ze gepraat met de facisten om die lijst op te schorten maar zoals ik al zei nederland stemt er gewoon in mee!! dit is gewoon politiek

nederland doet nu iets voor het regime en later als nederland wat nodig heeft zullen ze zeggen jullie staan bij ons in het krijtje weet je nog dat lijst!!!


heeft helemala niks te maken met burgers!! dit is juist schadelijk voor de burgers en belemert hun keuze vrijheid!!

31-08-2007, 13:10

Citaat door dr_Klon:
Dat begrijp ik ff niet, dat moet je mij even uitleggen.
Voor zover ik weet legt Nederland hier niemand iets op. Nederland dwingt je niet om een naam te kiezen.
Maar misschien kan ik het mis hebben. Heb je misschien een bron voor mij waaruit blijkt dat Nederland je verplicht om bepaalde namen te gebruiken?
Als dat zo is dan word ik namelijk ook pissed.

Het enige wat er mis is met die lijst is dat als ouders voor een dubbele nationaliteit kiezen zelf naar de marokkaaanse amabassade mogen gaan om uit te zoeken welke namen wel of niet worden geaccepteerd.Waarom moet nederland die service aanbieden?

31-08-2007, 13:11
wollahila jullie berbers zeiken veel man geef je kind dan toch een joodse naam en een hollandse nationaliteit als je zo graag geen arabische naam wilt geven

31-08-2007, 13:14

Citaat door mocro_casa4life:
wollahila jullie berbers zeiken veel man geef je kind dan toch een joodse naam en een hollandse nationaliteit als je zo graag geen arabische naam wilt geven



ga jij maar bussen opblazen idioot, wat jij zeiken noemt , noemt de beschaafde wereld vrijheid van meningsuiting... daarom vind je bij ons ook geen busopblazers idioot!!

31-08-2007, 13:43

Citaat door izem:
nederland werkt er aan mee door die lisjtjes te strekken
Misschien moet ik de vraag anders stellen. Dwingt de Nederlandse overheid jou om een naam uit het lijstje te kiezen voor jouw kind. Ja of nee. En enkel antwoorden met ja of nee. Indien ja, graag even een bron.


Citaat:
jawel ze houdt er dus wel rekening mee anders had ze geen lijstjes! en dat is geen service voor de burgers maar een servbice voor de arabische facisten in marokko!!
Nederland hefet helemaal niets met dat lijstje te maken. Dat lijstje komt van de Marokkaanse overheid. De Nederlandse overheid biedt enkel informatie, net zoals ze dat doen bij andere zaken.






Citaat:
als nederland echt om de marokkanen gaf dat had ze gepraat met de facisten om die lijst op te schorten maar zoals ik al zei nederland stemt er gewoon in mee!! dit is gewoon politiek
Nederland heeft al meerdere voorstellen neergelegd betreffende dit issue, maar daar zijn de Marokkanen het weer niet mee eens. Nederland heeft het liefst dat je enkel de Nederlandse nationaliteit hebt, dan ben je gelijk van dat hele gezeik af.


Citaat:
nederland doet nu iets voor het regime en later als nederland wat nodig heeft zullen ze zeggen jullie staan bij ons in het krijtje weet je nog dat lijst!!!
Nee. Nederland doet iets voor haar burgers hier, namelijk wijzen op het feit dat de Marokkaanse overheid een lijstje heeft.



Citaat:
heeft helemala niks te maken met burgers!! dit is juist schadelijk voor de burgers en belemert hun keuze vrijheid!!

Nogmaals, Nederland verbiedt je helemaal niets. Bij het stadhuis mag je je kind gewoon Willem of Kees noemen als je wilt. Ze belemmeren dus helemaal niet de keuze van vrijheid.

31-08-2007, 13:52

Citaat door dr_Klon:
Misschien moet ik de vraag anders stellen. Dwingt de Nederlandse overheid jou om een naam uit het lijstje te kiezen voor jouw kind. Ja of nee. En enkel antwoorden met ja of nee. Indien ja, graag even een bron.
nee ze werkt samen met het marokkaanse regime om een racistsiche ideologie te verspreiden!!


Citaat:


Nederland hefet helemaal niets met dat lijstje te maken. Dat lijstje komt van de Marokkaanse overheid. De Nederlandse overheid biedt enkel informatie, net zoals ze dat doen bij andere zaken.

als nederland niks te maken heeft met die lijstjes waarom verspreiden ze dat dan???



Citaat:


Nederland heeft al meerdere voorstellen neergelegd betreffende dit issue, maar daar zijn de Marokkanen het weer niet mee eens. Nederland heeft het liefst dat je enkel de Nederlandse nationaliteit hebt, dan ben je gelijk van dat hele gezeik af.


dus marokko heeft het voor het zeggen in nederland of wat?? als marokko weigert dan weigert nederland toch ook??


Citaat:

Nee. Nederland doet iets voor haar burgers hier, namelijk wijzen op het feit dat de Marokkaanse overheid een lijstje heeft.
ja nederland heeft het in tweede oorlog ook gedaan met haar burgers de joden. ze stuurden ook maar informatie over de joden



Citaat:

Nogmaals, Nederland verbiedt je helemaal niets. Bij het stadhuis mag je je kind gewoon Willem of Kees noemen als je wilt. Ze belemmeren dus helemaal niet de keuze van vrijheid.



of je bent dom of je weet niks van politiek!! ee land zal echt niet zomaar een lijst gaan strekken als er gene verdragen zijn getekend en wat satan er in die verdragen? bewijs mij een dienst dan bewijs ik je later een dienst!!

31-08-2007, 14:19

Citaat door izem:
nee ze werkt samen met het marokkaanse regime om een racistsiche ideologie te verspreiden!!
Dat is nog steeds geen antwoord. Nogmaals de vraag dan. Dwingt de Nederlandse overheid jou om een bepaalde naam voor jouw kind kiezen?



Citaat:
als nederland niks te maken heeft met die lijstjes waarom verspreiden ze dat dan???
Dat zeg ik, als informatie om juridische zaken te voorkomen waar je tegenaan kan lopen als je je kind in gaat schrijven bij het Marokkaans consulaat.





Citaat:
dus marokko heeft het voor het zeggen in nederland of wat?? als marokko weigert dan weigert nederland toch ook??
Marokko heeft het helemaal niet voor het zeggen in Nederland. Met Marokkanen bedoelde ik in deze de Marokkanen die hier in Nederland wonen. Nederland zou het liefst zien dat de Marokkanen hier hun Marokkaanse nationaliteit op zouden geven.


Citaat:
ja nederland heeft het in tweede oorlog ook gedaan met haar burgers de joden. ze stuurden ook maar informatie over de joden
Wel vroeg in de discussie voor een Godwinnetje, die bewaren we meestal tot het eind.






Citaat:
of je bent dom of je weet niks van politiek!! ee land zal echt niet zomaar een lijst gaan strekken als er gene verdragen zijn getekend en wat satan er in die verdragen? bewijs mij een dienst dan bewijs ik je later een dienst!!


Ik bén dom en weet niets van politiek. Daar ben ik heel eerlijk in.
Maar ik weet wel dat Nederland je niets verbiedt, en je je kind kan noemen hoe jij wilt. Ook weet ik niets van "geheime" verdragen die de twee overheden hebben gesloten om Marokkanen te verplichten een bepaalde naam te kiezen.
Ik wacht nog steeds met smart op een bron waaruit blijkt dat Nederland je verplicht om een bepaalde naam te kiezen.

31-08-2007, 14:28

Citaat door dr_Klon:
Dat is nog steeds geen antwoord. Nogmaals de vraag dan. Dwingt de Nederlandse overheid jou om een bepaalde naam voor jouw kind kiezen?
je blijft wel plakken in die vraag ook al zei ik dat ik dat niet zei!! ik zei dat nederland marokko daarbij helpt en dat is ook zo door lijstjes te delen en marokkanen te attenderen dat een buitenlands, facitisch regime dit en dat van hen wil!!

Citaat:


Dat zeg ik, als informatie om juridische zaken te voorkomen waar je tegenaan kan lopen als je je kind in gaat schrijven bij het Marokkaans consulaat.
de gemeente heeft daar niks mee te maken toch? waarom zou nederland zomaar zoveel werk en geld investeren in dat als er geen wederdienst was van marokko?



Citaat:



Marokko heeft het helemaal niet voor het zeggen in Nederland. Met Marokkanen bedoelde ik in deze de Marokkanen die hier in Nederland wonen. Nederland zou het liefst zien dat de Marokkanen hier hun Marokkaanse nationaliteit op zouden geven.

nou marokko heeft dus wel iets te zeggen!! hij bepaalt hier wat voor naam jij je kind mag geven!! geef je hem geen arabische naam dan kan je de marokkaanse nationaliteit vergeten!! en die boodschap wordt door nederlandse ambtenaren verspreidt!! nederland doet dus wel mee!!!


Citaat:

Wel vroeg in de discussie voor een Godwinnetje, die bewaren we meestal tot het eind.
had je geen betere antwoord kunnen geven?






Citaat:

Ik bén dom en weet niets van politiek. Daar ben ik heel eerlijk in.
Maar ik weet wel dat Nederland je niets verbiedt, en je je kind kan noemen hoe jij wilt. Ook weet ik niets van "geheime" verdragen die de twee overheden hebben gesloten om Marokkanen te verplichten een bepaalde naam te kiezen.
Ik wacht nog steeds met smart op een bron waaruit blijkt dat Nederland je verplicht om een bepaalde naam te kiezen.


dat verklaart een heleboel

31-08-2007, 14:45



Citaat door dr_Klon:
Zinnige reacties helpen hier meestal niet. Het is in het luchtledige lxllen om maar een mening over iets te hebben. Onderbouwen doen we hier niet aan

Ik heb nog steeds geen uitleg gekregen waarom al die ophef over die namenlijst er is. Ik lees allerlei reacties van mensen die tegen die lijst zijn, maar niemand wil mij uitleggen waarom ze dan tegen die lijst zijn


Ik vind het eigenlijk wel een aardige service, niemand moet er perse gebruik van maken, maar voor degene die dat prettig vinden is het er, leuk toch voor kersverse ouders dat er een beetje met ze meegedacht wordt als ze daar behoefte aan hebben....

Vind hierover moeilijk doen een beetje zout op slakken leggen...


Maar is er werkelijk niemand die hier een antwoord op kan geven?????


Citaat:
Even een vraag, misschien een domme, maar goed, vergeef me als de vraag dom is, ben nu eenmaal blond he

Hoe zit dat nu met die islamitische namen, moet een naam een bepaalde betekenis hebben of moet deze gewoon arabisch zijn?

Want ik kom geen enkele moslim tegen die niet een midden oosten naam heeft(arabisch durf ik niet te zeggen, ik ken de taal niet dus zal het verschil niet snel opmerken) inc bekeerde mensen die niet uit het midden oosten komen, waarom is alleen dat ok, want de islam kent toch geen rassen en grensen?

Kan je dus als moslim ook een ander soortige naam nemen en waaraan moet welke naam dan ook voldoen en vooral waarom?

31-08-2007, 15:00

Citaat door corrie2:
Ik vind het eigenlijk wel een aardige service, niemand moet er perse gebruik van maken, maar voor degene die dat prettig vinden is het er, leuk toch voor kersverse ouders dat er een beetje met ze meegedacht wordt als ze daar behoefte aan hebben....

Vind hierover moeilijk doen een beetje zout op slakken leggen...


Maar is er werkelijk niemand die hier een antwoord op kan geven?????



islamitische namen zijn alle namen die geen slechte betekenis hebben, dus in alle talen

nederlandse en amazigh namen zijn dsu wel toegestaan


en het marokkaanse regime gata het niet om de sila maar om de arabische ideologie die gepaart gaat met het verarabsieren van de imazighen en Tamazgha zoals ze met de egyptenaren hebben gedaan!!

het is pure racisme en nederland werkt met het regime samen zoals ze toen met hitler hebben samengewerkt

31-08-2007, 15:13

Citaat door izem:
je blijft wel plakken in die vraag ook al zei ik dat ik dat niet zei!! ik zei dat nederland marokko daarbij helpt en dat is ook zo door lijstjes te delen en marokkanen te attenderen dat een buitenlands, facitisch regime dit en dat van hen wil!!
Ik blijf inderdaad plakken bij die vraag, omdat hier de suggestie wordt gewekt dat Nederland dit wel doet.



Citaat:
de gemeente heeft daar niks mee te maken toch? waarom zou nederland zomaar zoveel werk en geld investeren in dat als er geen wederdienst was van marokko?
De gemeente is voor de inwoners, daarom noemen ze het ook "burgerzaken". Ze willen dat hun burgers straks niet tegen een hoop gezeik aanlopen wat een hoop tijd en geld kan kosten.




Citaat:
nou marokko heeft dus wel iets te zeggen!! hij bepaalt hier wat voor naam jij je kind mag geven!! geef je hem geen arabische naam dan kan je de marokkaanse nationaliteit vergeten!! en die boodschap wordt door nederlandse ambtenaren verspreidt!! nederland doet dus wel mee!!!
Dat is de Marokkaanse overheid. Als jij je kind inschrijft om een Marokkaans staatsburger te worden, dan gelden de regels van de Marokkaanse overheid.
Die informatie verstrekt de Nederlandse ambtenaar inderdaad. Niet om mee te werken aan regels van de Marokkaanse overheid, maar om Nederlandse burgers informatie te geven over de gang van zaken van de Marokkaanse overheid.


Citaat:
had je geen betere antwoord kunnen geven?
Dat was het enige gepaste antwoord op een Godwinn.








Citaat:
dat verklaart een heleboel

Maar helaas niet voor mij. Ik wacht namelijk nog steeds op een bron waaruit blijkt dat Nederland een verlengstuk is van de Marokkaanse overheid. Dat wil zeggen een bron waaruit blijkt dat Nederland Marokkanen verplicht om een bepaalde naam te kiezen.

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18