Bekijk volle/desktop versie : Helluppp



29-08-2007, 17:33

Citaat door oneluv:
ik ben een nederlands meisj en ik ga nu so'n 2jaar met een arabier het gaat opzich heel goed aleen hij vind dat ik een paar dingen moet veranderen,ik ben er al erg mee besig en ik zie gelukig zelf nu ook in dat dat het beste is, het word aleen maarbeter ik vind het wel moeilijk want aangesien ik me hele leve in so'n situatie heb geleefd maar tog blijf ik doorsette want ikwil en doe alles om mijn mannetje tevrede te houden. hij segt me veel dingen over het geloof en het boeit me echt.,,het lijkt me so moooiii om samen met hemm een toekomst op te bouwen want onze band is sterk en lijkt wel of het aleen maar sterker wordt,,maar als ik met hem toekomst will moet ik iets voor hem doenn en ja dat is bekeren tot moslima.enn dat is ook wat ik will wat ik self wil, en wat al een tijdje in me zit aleen ik weet helemaaaal nixxx helllupppppp hahaha moet ik gewoon vragen aan hem Hej? mag ik de koran doorlezenn of waar moetik mee beginnen ik weet onze band is sterkk maar alsnogg ik vind moeilijk mennn mischien gaat ie denkenn doe je hetnu voor mij of voorjeself?SNappie ik wil gewoon toekomst...trouwen kinderenn huisje..enzooooovooortt en dat is met hemm en dat ie trots is pffoee ech lastiiiigg ben gewoon bang dat ik hem kwijt raak op een dagg
.

29-08-2007, 17:35


Leestekens, svp.

29-08-2007, 17:39
Hahah,spanish_moker - Stilletjes_ AfgeSpOKen Ofso?

29-08-2007, 17:40
Nee joh. Het is gewoon een Na-aper!






29-08-2007, 17:43


nee

bedoel maar; lees dat berichtje

wat is jou reactie ???

ben geen naaper uh:

29-08-2007, 17:50
Yeh Marokkanen, yegh er komt iemand hier om advies vragen over het geloof 3aad. Komen ze met idiote opmerkingen, kinderachtig...


Ten eerste, goed van je dat interesse hebt in de Islam. Je aanleiding daarvoor is vanwege een relatie. Binnen de Islam is een relatie wel Haraam (niet toegestaan)...
Maar goed, als jij interesse in het geloof hebt. Moet je dat wel doen vanwege de overtuiging van de Islam. Niet alleen in de hoop dat je vriend bij je blijft. Stel dat je vriend je toch verlaat, moet je toch zo overtuigd blijven van de Islam. Dat je het geloof nog steeds aanhangt en niet verlaat. Een goede moslima worden en je moet het oprecht worden... Echt overtuigd raken, zodra je voor het eerst op dat juiste islamitische pad begeeft. Begin je een nieuw leven en dat moet je niet zomaar vergooien omdat iemand je heeft of kan verlaten...

Denk niet te snel vooruit, met trouwen en kinderen. Marokkaanse cultuur is nogal verrot, heeft niet alle kenmerken van de Islam nog. Neem stap voor stap. Ik weet niet welke Koraan je thuis hebt (vertaald of niet). Maar je kan het niet zomaar aanraken en lezen. Zoek op internet, na een rituele wassing. Of lees de Koraan vanuit internet, genoeg over te vinden.

Sites:
ontdek islam .nl (Vast aan elkaar, hele goede)
xxxxxxxxx.nl
dekoraan.nl (hele mooie site, krijg je letterlijke vertaling, maar geen interpretatie)
risallah.nl

Of typ in google in, Islam, Koran, Moslim worden etc.
Vind je ook genoeg...

Ontdek het mooie geloof, je zult er geen spijt van hebben....

Succes, Gair Inshallah...

29-08-2007, 17:53
natuurlijk kun je hem allerlei dingen vragen, maar ook kun je boekjes kopen (nederlands vertaald) die kun je doorlezen en ook zo kom je heel wat over de Islam te weten.

hij zal het ook waarderen als je hem iets vraagt, zo weet hij tenminste dat je je echt wilt verdiepen in de Islam. met de hulp van Allah zal het jou wel lukken

30-08-2007, 17:33
-

Je kan verschillende boekjes krijgen waarin je dingen te weten kan komen over de islam ( geen koran ) maar er staan wel soort gelijke dingen in

Verder zou ik gewoon op zoek gaan op internet daar zul je ook heel veel vinden

ik weet niet of je marokaanse vriendinnen/kennissen of wat dan ook hebt maar die zouden je ook verder kunnen helpen, en natuurlijk heb je je vriend nog!

Succes xx