Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Jongen (14) begint universitaire studie natuurkunde. IQ 160

Pagina's : [1] 2

aplat
29-08-2007, 16:43

Jongen (14) begint universitaire studie natuurkunde Uitgegeven: 29 augustus 2007 15:45 Laatst gewijzigd: 29 augustus 2007 16:05 GRONINGEN - De 14-jarige Tijn Berends uit Groningen begint dit studiejaar met de opleiding technische natuurkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Dat verklaarde een woordvoerder woensdag. De jongen, die binnenkort 15 wordt en een IQ heeft van 160, sloeg de groepen zeven en acht van de basisschool over, omdat hij na groep zes al uitgeleerd was. Daarna rondde hij met succes het gymnasium af en nu is het tijd voor een universitaire studie. Volgens de zegsman komt het heel af en toe voor dat zo'n jonge student aan een opleiding begint. "Dat zijn vooral studenten met een uitzonderlijk talent voor wiskunde. Als ze dan ook nog goed kunnen leren, schieten ze door de vakken heen." Begeleiding Hoewel de jongen een stuk jonger is dan zijn studiegenoten, zal hij in eerste instantie geen persoonlijke begeleiding krijgen. "Juist niet", licht de woordvoerder toe. We willen hem normaal bij de groep betrekken." Berends zelf wil niet naar buiten treden. Als Berends in een keer door zijn studie rolt, is hij op zijn 18e klaar. Zijn plan is om dan nog een opleiding te gaan volgen. http://www.nu.nl/news/1213516/122/Jongen_%2814%29_begint_universitaire_studie_natuur kunde.html

Boufra7i
29-08-2007, 16:45
:wow: 14 jaar pas !!

Griffon
29-08-2007, 16:45
Woow, tbarkallah!

aplat
29-08-2007, 16:46
:wow: 14 jaar pas !! Tsja, hopelijk kan ie ook nog wat genieten van het normale leven.

WhoCares
29-08-2007, 16:49

Wat een geniaal kind. En hij kan heus wel genieten van het leven..want zo te zien hoeft hij niet veel tijd aan zijn studie te besteden.

Griffon
29-08-2007, 16:53
Wat een geniaal kind. En hij kan heus wel genieten van het leven..want zo te zien hoeft hij niet veel tijd aan zijn studie te besteden. Dat betwijfel ik, er zal vast steeds meer van hem geëist worden.

Boufra7i
29-08-2007, 17:00
Tsja, hopelijk kan ie ook nog wat genieten van het normale leven. Ik hoop het ook voor hem :D

aplat
29-08-2007, 19:30
En hij is niet eens het oudste kind in het gezin :cool:

TatTwamAsi
29-08-2007, 19:46
Dat betwijfel ik, er zal vast steeds meer van hem geëist worden. Ik heb ooit eens een film gezien (waar gebeurd? ben helaas de titel vergeten) waarin een kind ook een enorm talent had voor muziek / pianospelen, maar ook een enorm wiskundig / natuurkundig talent had (dat gaat bijna altijd samen ... :hadj: ). Helaas roken de ouders de kans op een prodigé bestaan als pianist, en dwongen het kind zoveel als mogelijk piano te spelen. Het kind werd daar bijzonder ongelukkig door en pleegde uiteindelijk zelfmoord. Moraal van dit verhaal is, om bij wonderkinderen VOORAL te luisteren naar wat het kind ZELF wil. Het kind heeft vaak VELE mogelijkheden om zijn bijzondere talenten te ontwikkelen, en elke richting zal tot succes leiden. Alleen is het kind daar het meest gelukkig bij? Dus luister vooral naar wat het kind wil.

WhoCares
29-08-2007, 19:50
Ik heb ooit eens een film gezien (ben helaas de titel vergeten) waarin een kind ook een enorm talent had voor muziek / pianospelen, maar ook een enorm wiskundig / natuurkundig talent had (dat gaat bijna altijd samen ... :hadj: ). Helaas roken de ouders de kans op een prodigé bestaan als pianist, en dwongen het kind zoveel als mogelijk piano te spelen. Het kind werd daar bijzonder ongelukkig door en pleegde uiteindelijk zelfmoord. Moraal van dit verhaal is, om bij wonderkinderen VOORAL te luisteren naar wat het kind ZELF wil. Het kind heeft vaak VELE mogelijkheden om zijn bijzondere talenten te ontwikkelen, en elke richting zal tot succes leiden. Alleen is het kind daar het meest gelukkig bij? Dus luister vooral naar wat het kind wil. En het is ook zo dat vaak hoog begaafde mensen psychische symptonen vertonen..ze zijn zo slim dat ze er niet mee kunnen omgaan. Denk maar aan Murdock van the A Team..niet dom maar gek. :D

Findo
29-08-2007, 19:54
En het is ook zo dat vaak hoog begaafde mensen psychische symptonen vertonen..ze zijn zo slim dat ze er niet mee kunnen omgaan. Denk maar aan Murdock van the A Team..niet dom maar gek. :D In feite dus gewoon een soort handicap

WhoCares
29-08-2007, 20:02
In feite dus gewoon een soort handicap Juist..in die richting ja.

TatTwamAsi
29-08-2007, 20:07

Heeft dat te maken met een IQ of met 17 uur per dag studeren. Ik ken ook mensen die hoge cijfers halen, maar ze kunnen niet eens met mensen opgaan. Ze zijn 24 uur per dag bezig met boeken. C' est moi! ... :ego: Ik kan absoluut niet met mensen omgaan (ik ben nogal autistisch). Ik snap er geen drol van! :rolleyes: Maar zoveel lees ik niet, hoor. Non multa. Lezen is slecht voor het zelf kunnen nadenken ... Enkel als je zelf hebt nagedacht, ga je eens lezen wat andere mensen daarover hebben nagedacht. En daar word je HEEL bescheiden van! :hadj: Maar ik BLIJF volhouden dat dat wel de juiste volgorde is: EERST zelf nadenken, en DAN PAS er over gaan lezen - overigens wel een MUST!

Momo_F
29-08-2007, 20:30
vorige week lieten ze nog een 9-jarige chinees zien die ook hoogbegaafd is en die ook aan de universiteit begint dit jaar..ik vind het wel zielig,ik ben slim maar niet hoogbegaafd en ik zou het ook niet willen zijn,want ik vraag me echt af of ze ooit een leuke leven zouden hebben,ze gaan ook met mensen om die veel ouder zijn en dus genieten ze niet van het kind zijn..

ApolloniA
29-08-2007, 20:59
Holy! Ohja, hoe heette dat jongetje ookalweer uit Pakistan, die ook al op zo jonge leeftijd naar de Uni vertrok? Hij wilde nl heel graag aan een medicijn werken tegen kanker. Was een keer 'n reportage over op NL3 herrinner ik me.

Pagina's : [1] 2