Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Slechts een waarschuwing voor vernedering irakezen

Master_M
29-08-2007, 16:20

Amerikaanse officier niet gestraft voor mishandeling in Aboe Ghraïb De enige Amerikaanse officier die is aangeklaagd in verband met de mishandelingen in de Aboe Ghraib-gevangenis in Irak, komt weg met een waarschuwing. De 51-jarige kolonel Steven Jordan werd schuldig bevonden aan het niet gehoorzamen van het bevel van een hogere officier, wat technisch-juridisch de meest ernstige aanklacht tegen de militair was. Meer bepaald had hij over het schandaal gerept tegenover een collega in de lente van 2004 terwijl hij verbod had gekregen om erover te praten. De jury achtte hem daarentegen niet schuldig aan plichtsverzuim, wreedheid en mishandeling, en een tweede aanklacht voor ongehoorzaamheid. Na de uitspraak van de rechtbank barstte Jordan in tranen uit en omarmde hij zijn advocaten. (belga/hln) En dit noemen ze de ''bevrijding'' van het iraakse volk ;)

pseu
29-08-2007, 16:24
Amerikaanse officier niet gestraft voor mishandeling in Aboe Ghraïb De enige Amerikaanse officier die is aangeklaagd in verband met de mishandelingen in de Aboe Ghraib-gevangenis in Irak, komt weg met een waarschuwing. De 51-jarige kolonel Steven Jordan werd schuldig bevonden aan het niet gehoorzamen van het bevel van een hogere officier, wat technisch-juridisch de meest ernstige aanklacht tegen de militair was. Meer bepaald had hij over het schandaal gerept tegenover een collega in de lente van 2004 terwijl hij verbod had gekregen om erover te praten. De jury achtte hem daarentegen niet schuldig aan plichtsverzuim, wreedheid en mishandeling, en een tweede aanklacht voor ongehoorzaamheid. Na de uitspraak van de rechtbank barstte Jordan in tranen uit en omarmde hij zijn advocaten. (belga/hln) En dit noemen ze de ''bevrijding'' van het iraakse volk ;) Je bedoeld waarschijnlijk de enige leidinggevende. De bewakers zijn namelijk weldegelijk gestraft.

Griffon
29-08-2007, 16:25
Pfff, en als hij een straf kreeg was het een straf van 1-5 jaren. En dan heb ik het niet eens over het recht van die Bush om zijn straf kwijt te schelden. Wat een wetgeving.

Master_M
29-08-2007, 16:31
Je bedoeld waarschijnlijk de enige leidinggevende. De bewakers zijn namelijk weldegelijk gestraft. ik bedoel niets.....maar het is toch vreemd dat deze amerikaan niet wordt bestrafd voor zijn daden aangezien hij daar als ''bevrijder'' was :confused:

pseu
29-08-2007, 16:36

ik bedoel niets.....maar het is toch vreemd dat deze amerikaan niet wordt bestrafd voor zijn daden aangezien hij daar als ''bevrijder'' was :confused: Weet jij dan wat deze man gedaan heeft ? Ik namelijk niet. Ik weet wel dat de bewakers zelf zijn gestraft.