Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Feest moslimsingles

alkindy
29-08-2007, 14:50

Ben je moslim en op zoek naar een partner? Dan is het Islamic Singles Event misschien iets voor jou. Het vindt dit najaar plaats en is voor zover bekend het eerste islamitische singlesfeest in Nederland. Met muziek, stand-upcomedy en mysterydates. Wat nu? Moslims? Die werden toch uitgehuwelijkt? Aan een neef of nicht? Of aan iemand die ze helemaal niet kenden? Nee, dat beeld is deels achterhaald. Juist vrome moslims wijzen erop dat de islam jonge mannen en vrouwen ruimte biedt om elkaar eerst te leren kennen en zelf een partner te kiezen. Een theoloog als Mohammed Cheppih, die als ultra-orthodox bekendstaat, gaat zelfs zaaltje na zaaltje af om dit aan Nederlandse moslims voor te houden. ‘De tijd van koppelen of van het via via met elkaar trouwen is niet meer van deze tijd’, zegt ook Rachid el Hajoui, de intiatiefnemer van het feest op de site wereldjournalisten.nl. ‘Moslimjongeren zijn kritischer geworden. De een wil een vrouw die carrière maakt, de ander een man met hetzelfde opleidingsniveau of juist niet.’ De inzet van de deelnemers moet wat de organisatie betreft het vinden van een levenspartner zijn en niet zomaar een date. Nogal wat gelovige moslims vinden het niet horen dat een man en een vrouw elkaar onbegeleid leren kennen. Wie wil, mag dan ook een chaperonne meenemen naar het feest. Die krijgt bij de ingang een sticker op om duidelijk te maken dat hij of zij niet op zoek is. http://www.depers.nl/binnenland/96850/Feest-moslimsingles.html

Ironic
29-08-2007, 14:57
Best geinig. Maar kan het eigenlijk wel volgens Islamitische richtlijnen?

lemster
29-08-2007, 15:20
Best geinig. Maar kan het eigenlijk wel volgens Islamitische richtlijnen? Geen idee. Laten we gaan om te kijken. Ik ben wel jouw chaperonne, maar ik hoef geen sticker :hihi:

Ironic
29-08-2007, 17:50
Geen idee. Laten we gaan om te kijken. Ik ben wel jouw chaperonne, maar ik hoef geen sticker :hihi: Haha stiekemerd. Weetje ik ben eigenlijk wel benieuwd. Maar ik wil dan wel een sticker. Een hele grote met ''Ik was alleen benieuwd''. :o

Rijstwafel
29-08-2007, 17:55

Helemaal naar de klote.

lemster
29-08-2007, 17:57
Haha stiekemerd. Weetje ik ben eigenlijk wel benieuwd. Maar ik wil dan wel een sticker. Een hele grote met ''Ik was alleen benieuwd''. :o ;) :hihi:

anash
29-08-2007, 18:36
Best geinig. Maar kan het eigenlijk wel volgens Islamitische richtlijnen? Dit heeft zeker geen basis in de islam en is compleet tegen de richtlijnen van de islam. Muziek? Mysterydates? Ik heb nog nooit gehoord van Mohammed Cheppih, maar ze zullen blijkbaar een nieuwe definitie hebben opgesteld voor het woord "orthodox". Nogal wat gelovige moslims vinden het niet horen dat een man en een vrouw elkaar onbegeleid leren kennen. Wie wil, mag dan ook een chaperonne meenemen naar het feest. Niet "nogal wat moslims" maar volgens de islam is dit gewn verboden. Ze proberen nu een beeld te schetsen alsof dit een taboe is, die doorbroken moet worden. Dat er geen nood is om een mahram mee te brengen maakt ook meteen duidelijk dat het gewoon een discotheek feestje is.

anash
29-08-2007, 18:39
Dus, ben je Islamitisch, vrijgezel en op zoek naar een partner? kom dan naar hét event van dit jaar. En dit alles voor maar € 50. Mijn excuses, dus niet zomaar een feestje, maar een heel dure nog wel.

izem
29-08-2007, 18:42
Ben je moslim en op zoek naar een partner? Dan is het Islamic Singles Event misschien iets voor jou. Het vindt dit najaar plaats en is voor zover bekend het eerste islamitische singlesfeest in Nederland. Met muziek, stand-upcomedy en mysterydates. Wat nu? Moslims? Die werden toch uitgehuwelijkt? Aan een neef of nicht? Of aan iemand die ze helemaal niet kenden? Nee, dat beeld is deels achterhaald. Juist vrome moslims wijzen erop dat de islam jonge mannen en vrouwen ruimte biedt om elkaar eerst te leren kennen en zelf een partner te kiezen. Een theoloog als Mohammed Cheppih, die als ultra-orthodox bekendstaat, gaat zelfs zaaltje na zaaltje af om dit aan Nederlandse moslims voor te houden. ‘De tijd van koppelen of van het via via met elkaar trouwen is niet meer van deze tijd’, zegt ook Rachid el Hajoui, de intiatiefnemer van het feest op de site wereldjournalisten.nl. ‘Moslimjongeren zijn kritischer geworden. De een wil een vrouw die carrière maakt, de ander een man met hetzelfde opleidingsniveau of juist niet.’ De inzet van de deelnemers moet wat de organisatie betreft het vinden van een levenspartner zijn en niet zomaar een date. Nogal wat gelovige moslims vinden het niet horen dat een man en een vrouw elkaar onbegeleid leren kennen. Wie wil, mag dan ook een chaperonne meenemen naar het feest. Die krijgt bij de ingang een sticker op om duidelijk te maken dat hij of zij niet op zoek is. http://www.depers.nl/binnenland/96850/Feest-moslimsingles.html http://theateringe.punt.nl/upload/burka_trein_najib.jpg ooh welke moet ik nou kiezen... ze lijken een beetje op elkaar....:maf:

2Shay
29-08-2007, 20:06
damn :haha: .. wat een stel freaks

ApolloniA
29-08-2007, 21:01
'n Letterlijke huwelijksmarkt. :gimmeabreakhahahahha: Je zou zeggen dat een veiling toch sneller gaat :o

Ironic
29-08-2007, 21:10
Mijn excuses, dus niet zomaar een feestje, maar een heel dure nog wel. Ja, nu je het zegt. Ik heb nu ook zoiets van pardon!? Ik ben niet meer benieuwd. :D

Kendie
29-08-2007, 23:57

:maf2: 50 euro is zeker meteen de bruidschat die je betaald :o

maroc_reddy
30-08-2007, 02:06
Mijn excuses, dus niet zomaar een feestje, maar een heel dure nog wel. :hihi: Het lijkt net een veemarkt.. eerst keuren en misschien nog proeven.. en dan kopen.. :p... wollah dan heb je echt geen eer. ´Wat nu? Moslims? Die werden toch uitgehuwelijkt? Aan een neef of nicht? Of aan iemand die ze helemaal niet kenden? Nee, dat beeld is deels achterhaald. Juist vrome moslims wijzen erop dat de islam jonge mannen en vrouwen ruimte biedt om elkaar eerst te leren kennen en zelf een partner te kiezen. Een theoloog als Mohammed Cheppih, die als ultra-orthodox bekendstaat, gaat zelfs zaaltje na zaaltje af om dit aan Nederlandse moslims voor te houden.´ Ze vergeten erbij te vermelden dat Mohammed Cheppih er wel bij vermeld dat er altijd een mahram bij moet zijn... erg misleidend lijkt mij... ze houden informatie achter... lekker mooi is dat.