Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Christenzionisme belicht

palestijntje
29-08-2007, 10:10

Christians and Zion: British stirrings Part 1 in a series of 5 articles on Christian Zionism: Part 1 - Part 2 - Part 3 - Part 4 - Part 5 (http://www.informationclearinghouse.info/article4959.htm) Donald Wagner 10/09/03 (Daily Star) The British have had a long-term fascination with the idea of Israel and its central role in biblical prophecy that dates back to their earliest recorded literature. The Epistle of Gildas (circa. 6th century AD) and the Venerable Bede’s Ecclesiastical History (735 AD) both saw the British as “the new Israel,” God’s chosen people, who were destined to play a strategic role despite repeated invasions by their Nordic neighbors. In the British perception of being an elect, these battles were understood in the context of Israel’s battles against the Philistines, Babylonians and others. A clear resurgence of such themes was evident in the 16th century, perhaps influenced by the Protestant Reformation and its emphasis on the Bible and varied interpretations of its texts, now that Rome had lost its control over the new clergy and theologians. One of the early expressions of fascination with the idea of Israel was the monograph Apocalypsis Apocalypseos, written by Anglican clergyman Thomas Brightman in 1585. Brightman urged the British people to support the return of the Jews to Palestine in order to hasten a series of prophetic events that would culminate in the return of Jesus. (....)

palestijntje
29-08-2007, 10:11
BBC: Bijbel bepaald amerikaans buitenlands beleid (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1048020)

palestijntje
29-08-2007, 10:37
Moslims komen hier in naam van de dollar en zijn met open armen ontvangen door nederlanders die ook in naam van de dollar handelden. Jouw vergelijking met evangalisten die in oorlogsgebieden op zoek zijn naar zieltjes is lachwekkend. Maar totaal voorspelbaar uit de mond van de evangalist andries die gisteren nog door wind en regen op zoek was naar junks om hen in ruil voor voedsel te bekeren tot het christendom.

palestijntje
29-08-2007, 10:37
Bepaalde koran maar wat in de arabische landen gebeurde, dan zou men nu geen problemen hebben met seculiere dictators die met miljarden steun van christelijk amerika hun bevolking onderdrukken.

palestijntje
29-08-2007, 10:47

Ja, je bent nog steeds een evangalist. Weleenswaar het christendom verruild voor het atheisme maar die draag je uit als een goede evangalist betaamd, namelijk iedereen en alles is fout behalve natuurlijk jouw atheisme. Niet stiekem vertellen dat je geloof in jezus kwijt bent geraakt omdat Hij niet jouw chronische ziekte wilde of kon weghalen. :) Vooral niet stiekem vertellen dat jij aan junks en daklozen voedsel aanbood in ruil voor een uurtje bijbelles. Evanglisten, hulpverleners. Yeah right, zoek de documentaire van bbc op over deze zogenaamde hulpverleners die alleen hulp geven wanneer je hun bijbel aanvaardt. Geen bijbel, geen hulp.

handala
29-08-2007, 22:19
:lol: Ik de atheïst evangelist? :lol: Beste Palestijntje, je bent de weg helemaal kwijt. Die Koreanen waren hulpverleners die ziekenhuizen opzetten. Maar jij wilt gewoon hypocriet zijn als het gaat om Taliban of andere islamitische terroristen :hadj: Een zak rijst kan in een oorlog land als Afghanistan wonderen verrichten :hihi:

handala
29-08-2007, 22:21
Maar nu weer on-topic, de VS heeft het recht om voor hun moverende redenen politiek te voeren net als Arabische landen dat ook doen, dus .... what's your point :hadj: Desnoods met bommetjes als het nodig is!

ReleasePeace
29-08-2007, 23:54
Off topic gaan wordt hier bestraft met een ban. Jij bent de weg kwijt maar dat weten de lezers hier wel. Jij hebt een heel dikke duim waar je allamaal verhaaltjes uit zuigt. Ik ben nooit evangelist geweest, hoe komt je ere toch bij :hihi: Maar veel Marokkaanse mannen hebben wel meer last van wanen op basis van schizofrenie ;) Maar nu weer on-topic, de VS heeft het recht om voor hun moverende redenen politiek te voeren net als Arabische landen dat ook doen, dus .... what's your point :hadj: Wil je een onveilige wereld blijf bij je mening wil je een veilig wereld dan zou ik even nadenken over wat je zegt. Islam bashen is voor sommige wel leuk misschien, maar je moet ook aan je medemensen denken.

ReleasePeace
29-08-2007, 23:56
Een zak rijst kan in een oorlog land als Afghanistan wonderen verrichten :hihi: Dat is echt een ongevoelige opmerking ik weet niet of je het meent maar je raakt wel veel afghanen. Ik begrijp ook wel dat je niet 24 uur erover gaat nadenken wat afghanen hebben meegemaakt, maar ik raad je aan om het wel in je achterhoofd te houden.

anash
30-08-2007, 00:55
:lol: Ik de atheïst evangelist? :lol: Beste Palestijntje, je bent de weg helemaal kwijt. Die Koreanen waren hulpverleners die ziekenhuizen opzetten. Maar jij wilt gewoon hypocriet zijn als het gaat om Taliban of andere islamitische terroristen :hadj: Dat is toch niet het geval vrees ik. Het waren missionarissen die het christendom wouden spreiden in Afghanistan. Het werd vooral onder kinderen verspreid, door de gekende techniek: brood voor religie. Kinderen die hartig meedoen krijgen brood, anderen worden met lege handen naar huis gestuurd. Als ik het nog voor je vind, zal ik de video voor je plaatsen waar je het vrij duidelijk kunt zien.