Bekijk volle/desktop versie : Marokaanse vrouwen



Pagina's : [1] 2

29-08-2007, 02:51
Ok, wil nu ook een bijdrage leveren door een topic te plaatsen.
Misschien is dit onderwerp hier al vaker besproken maar hier komt het:

Wat vinden marokaanse vrouwen over uitspraken die gedaan worden zoals:

"Marokaanse vrouwen worden onderdrukt" of
"Marokaanse vrouwen mogen niets terwijl hun mannen alles doen wat ze willen"

29-08-2007, 03:18


Ik ben dan geen "Marokkaanse vrouw".
Maar ik denk dat iedere vrouw dat voor zichzelf wel weet, of ze ondedrukt wordt enz.

Daarbij zijn die uitspraken;

Citaat:
"Marokaanse vrouwen worden onderdrukt" of
"Marokaanse vrouwen mogen niets terwijl hun mannen alles doen wat ze willen"
; generaliserend, en daarom "dom".
Want hoe kan je zoiets over een groep zeggen als je de mensen waarvan je denkt dat ze bij die groep behoren niet allemaal persoonlijk kent?

Je kan natuurlik wel stelling nemen, door te zeggen "onderdrukking is fout" en "vrouwen horen net zoveel doen als hun mannen".

29-08-2007, 08:38
lekker laten lullen...................IK (wij) weten beter.

29-08-2007, 08:39
ik ben geen marok vrouw dus ik mag niet antwoorden

29-08-2007, 08:46



Citaat door Nysha:
ik ben geen marok vrouw dus ik mag niet antwoorden


Maar wel een arabische vrouw De meesten mensen kennen het verschil niet eens tussen een arabische vrouw en een marokkaanse vrouw

29-08-2007, 08:52
eerlijk i s eerlijk, bij ons mogen mannen veel meer en wordt er veel meer geaccepteerd dus jah dan klopt het wel..maar ondertussen worden de vrouwen wel steeds onafhankelijker en opereren ze meer achter de rug om ..dus jah...maar onderdrukking neeh dat gebeurt echt niet!

en in syrie is het helemala erg heb ik gehoord, daar hebben de vrouwen de macht overgenomen

29-08-2007, 08:56

Citaat door Nysha:
eerlijk i s eerlijk, bij ons mogen mannen veel meer en wordt er veel meer geaccepteerd dus jah dan klopt het wel..maar ondertussen worden de vrouwen wel steeds onafhankelijker en opereren ze meer achter de rug om ..dus jah...maar onderdrukking neeh dat gebeurt echt niet!

en in syrie is het helemala erg heb ik gehoord, daar hebben de vrouwen de macht overgenomen


Girl-Power!

29-08-2007, 08:58

Citaat door jacey:
Ok, wil nu ook een bijdrage leveren door een topic te plaatsen.
Misschien is dit onderwerp hier al vaker besproken maar hier komt het:

Wat vinden marokaanse vrouwen over uitspraken die gedaan worden zoals:

"Marokaanse vrouwen worden onderdrukt" of
"Marokaanse vrouwen mogen niets terwijl hun mannen alles doen wat ze willen"



Deze stellingen klinken net als:

''Hollandse vrouwen zijn allen hoeren. Ze doen alles met iedereen''
''Hollandse vrouwen mogen alles van hun mannen zolang ze geld binnen brengen''

29-08-2007, 09:04

Citaat door Nysha:
eerlijk i s eerlijk, bij ons mogen mannen veel meer en wordt er veel meer geaccepteerd dus jah dan klopt het wel..maar ondertussen worden de vrouwen wel steeds onafhankelijker en opereren ze meer achter de rug om ..dus jah...maar onderdrukking neeh dat gebeurt echt niet!

en in syrie is het helemala erg heb ik gehoord, daar hebben de vrouwen de macht overgenomen


Op die manier is het overal hetzelfde. De maatschappij tolereert nu eenmaal veel meer van de man. Als de man vreemdgaat bij de hollanders is het omdat de vrouw bij hem thuis niet veel meer te bieden heeft. Gaat ze ook aan zichzelf twijfelen en niet aan hem ook nog...

Emancipatie is in het westen ook nog even te ver gegaan. De man heeft nu geen duidelijke rol meer omdat de vrouw alles heeft over genomen. Zelfs zijn vaderschap is nu te soft geworden dat kinderen niet het verschil kunnen maken tussen een vader en een moeder. Met als gevolg dat kinderen ook allen zachte moeders worden.

29-08-2007, 09:05
dat klopt wel hoor...in het westen zijn de mannen vrouwelijker geworden en de vrouwen mannelijker....ik heb in mijn jonge jaren bij de bart smit gewerkt....nouh hoe die arme mannen werden behandeld zeg....

29-08-2007, 09:06
ik word zoooooooooooooo moe van die uitspraken, heb nl zo een collega
die vindt dat alle marokkaanse/turkse vrouwen worden onderdrukt
ik ben zo vaak met haar in discussie gegaan, maar het heeft geen nut
ze heeft gewoon oogkleppen op, ze ziet wat ze wil zien
ik vind het onwetenheid, die vrouw komt een boerengat, kent heel weinige buitenlandse vrouwen....

29-08-2007, 09:07

Citaat door Itata:
Op die manier is het overal hetzelfde. De maatschappij tolereert nu eenmaal veel meer van de man. Als de man vreemdgaat bij de hollanders is het omdat de vrouw bij hem thuis niet veel meer te bieden heeft. Gaat ze ook aan zichzelf twijfelen en niet aan hem ook nog...

Emancipatie is in het westen ook nog even te ver gegaan. De man heeft nu geen duidelijke rol meer omdat de vrouw alles heeft over genomen. Zelfs zijn vaderschap is nu te soft geworden dat kinderen niet het verschil kunnen maken tussen een vader en een moeder. Met als gevolg dat kinderen ook allen zachte moeders worden.


Er bestaat geen "gedrag" dat aan een "volk" is toe te schrijven. Dat heet generalisatie, en dat komt dom over.

Maar verder --> Liever zacht dan verbitterd.

29-08-2007, 09:08


is logisch, mensen in syrie denken dat westerse vrouwen hoeren zijn...sterker nog ken hier mensen in nl die dat denken...

dus jah vooroordelen heb je altijd vooral als je er niet mee omgaat!

29-08-2007, 09:08

Citaat door oemtarik:
ik word zoooooooooooooo moe van die uitspraken, heb nl zo een collega
die vindt dat alle marokkaanse/turkse vrouwen worden onderdrukt
ik ben zo vaak met haar in discussie gegaan, maar het heeft geen nut
ze heeft gewoon oogkleppen op, ze ziet wat ze wil zien
ik vind het onwetenheid, die vrouw komt een boerengat, kent heel weinige buitenlandse vrouwen....


Ja, dat is toch dom dat ze zo generaliseerd?

29-08-2007, 09:09

Citaat door Nysha:
is logisch, mensen in syrie denken dat westerse vrouwen hoeren zijn...sterker nog ken hier mensen in nl die dat denken...

dus jah vooroordelen heb je altijd vooral als je er niet mee omgaat!


Ja, en vooroordelen zijn inderdaad nog dommer dan generalisatie.

Pagina's : [1] 2