Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Moeder slaat dochter (14) met riem

FAT-TIME
28-08-2007, 17:31

Moeder slaat dochter (14) met riem VLAARDINGEN - Een 14-jarig Vlaardings meisje is door Jeugdzorg voor drie maanden uit huis geplaatst nadat ze door haar moeder (35) was mishandeld. Het kind werd geslagen met een riem. De moeder heeft zich voor de politierechter moeten verantwoorden en is veroordeeld tot een werkstraf van twintig uur. Moeder en dochter zijn op een wachtlijst gezet voor gezinstherapie en begeleiding. Het slachtoffertje vluchtte naar een buurvrouw toen haar moeder haar afroste met de riem. Bij de politie vertelde het meisje op haar rug, billen en benen te zijn geslagen met het leer. ,,We praatten al lang slecht met elkaar en ik zag dat een jongen van 18 sms-de dat hij s avonds zou langskomen om haar seksualiteit te stelen, terwijl ik op een feest zou zijn, gaf de moeder als reden voor de mishandeling van haar puberende dochter. ,,Maar het was een ommekeer. Nu praten we weer veel beter met elkaar en het is nooit meer gebeurd. De politierechter: ,,Slaan moet je nooit doen. En zeker niet met een riem. Het lost niks op. En het kind gaat het later zelf ook doen, omdat het niet beter weet. De advocaat van de moeder wilde het kind in de rechtszaal onder ede laten verklaren dat het wel meeviel met de afrossing. Die pijnlijke situatie, waarbij het kind haar moeder gedeeltelijk moest vrijpleiten, kon worden voorkomen. De Vlaardingse vrouw bekende een keer te hebben geslagen met de riem en de officier van justitie en de politierechter namen met die bekentenis genoegen, waarna de verdediging afstand van de getuige deed. Advocaat mr. B. den Hartog, die op de Antillen heeft gewerkt, sprak er wel zijn verbazing over uit dat justitie de zaak voor de rechter bracht. ,,Op Curaçao gebeurt dit zo vaak en daar kraait er geen rechter naar. Bovendien heeft moeder zelf geen goed voorbeeld gehad en vroeger in Venezuela in de horeca gewerkt. Daar liggen de grenzen niet zo scherp. De rechter: ,,Toch mag ik hopen dat het slaan van kinderen daar ook niet wordt getolereerd. http://www.ad.nl/rotterdam/waterweg/article1616863.ece

roemaisa78
28-08-2007, 17:33
volgens mij staat daar niemand van te kijken.

Abudais
28-08-2007, 17:34
En het kind gaat het later zelf ook doen, omdat het niet beter weet. .

Maiden_Woman
28-08-2007, 18:58
Advocaat mr. B. den Hartog, die op de Antillen heeft gewerkt, sprak er wel zijn verbazing over uit dat justitie de zaak voor de rechter bracht. ,,Op CuraƧao gebeurt dit zo vaak en daar kraait er geen rechter naar. Bovendien heeft moeder zelf geen goed voorbeeld gehad en vroeger in Venezuela in de horeca gewerkt. Daar liggen de grenzen niet zo scherp. De rechter: ,,Toch mag ik hopen dat het slaan van kinderen daar ook niet wordt getolereerd. What the hell??? Waar heeft die advocaat zijn bevoegdheid gekregen? In de Aldi, bij een pakje boter ofzo? Sinds wanneer is het in Nederland niet meer strafbaar als je je kind afrost, met een leren riem nog wel! Hoezo is het vreemd dat dat voor de rechter komt, meneer den Hartog? En waar slaat in vredesnaam het argument dat het slachtoffer 'in de horeca in Venezuela heeft gewerkt' op? Is dat een reden dat het voor haar wel is toegestaan om haar kind af te slaan? Is het dan mensen die uit een oorlogsgebied gevlucht staan hier in Nederland toegestaan om hun kinderen te verkrachten ofzo, omdat ze zelf in Afrika in de bosjes zijn verkracht door een rebel??? Of is het voor een gevluchte Irakees toegestaan om z'n kinderen op te blazen, omdat zijn vader en moeder in Irak zijn opgeblazen? Nou ja, je snapt wat ik bedoel... Wat een onzin argument zeg. Wat een vage advocaat is dat zeg. Hoe die ooit een HBO opleiding heeft afgerond, dat vraag ik me af, met deze kromme redeneringen van hem. Ik hoop dat Jeugdzorg deze vrouw blijft controleren, want het is toch gewoon niet normaal wat zij heeft geflikt. Ik hoop echt voor dat meisje dat dit de eerste en de laatste keer was dat ze zoiets meemaakt... :jammer:

KidaMieshMoemkin
28-08-2007, 19:05

En toch begrijp ik die Advocaat Hartog ergens wel.

pseu
28-08-2007, 19:09
En toch begrijp ik die Advocaat Hartog ergens wel. Dan ben je de enige

KidaMieshMoemkin
28-08-2007, 19:42
Dan ben je de enige Nou, vast niet.

Focus1
28-08-2007, 20:03
Nou, vast niet. Nee? Nou ik niet. Een kind afrossen met een riem. Hoe verzint ze het. Hard aanpakken zulke mensen en de kinderen onder toezicht of uit huis plaatsen.:kwaad:

Focus1
28-08-2007, 20:03
volgens mij staat daar niemand van te kijken. Hoezo?

scuba
28-08-2007, 20:10
Dan ben je de enige Nou, ik begrijp die advocaat ook heel goed. Het is gewoon zijn vak om zijn cliente te verdedigen. Hij is geen rechter. Dat de man er dit soort zaken ongestraft bij haalt toont alleen maar aan dat het vak van jurist blijkbaar effectief kan worden beoefend na het ondergaan van een radicale scrupulectomie. Ik ben blij dat ze er niet mee weg kwamen.

atoombom1
28-08-2007, 20:16
wij marokkanen zijn het gewend :hihi: Slippers,riemen noem maar op toen we nog klein waren

KidaMieshMoemkin
28-08-2007, 20:20
Nee? Nou ik niet. Een kind afrossen met een riem. Hoe verzint ze het. Hard aanpakken zulke mensen en de kinderen onder toezicht of uit huis plaatsen.:kwaad: Die advocaat heeft op de antillen gewerkt en blijkbaar ook geleefd, dus hij spreekt vanuit zijn referentiekader. Dus in zijn wereld (en dat van vele andere) is dat de normale gang van zaken. En dus begrijp ik ook wel waarom hij daar zo verbaasd over is.

scuba
28-08-2007, 20:23

wij marokkanen zijn het gewend :hihi: Slippers,riemen noem maar op toen we nog klein waren Ik vind dat niet zo grappig. Ik zal niet zeggen dat ik mijn kinderen nooit eens een tik voor het zitvlak heb verkocht, maar dat is beperkt gebleven tot 2 keer, en alleen om de aandacht terug te krijgen. Het gebruik van wapens ( zo mag je die attributen in dit geval wel noemen ) tegen kinderen komt mij zeer tegennatuurlijk voor.

m1sssiham
28-08-2007, 20:57
Om aandacht terug te krijgen met een corrigerende tik, denk ik Oke. Niet je zoon of dochter tot moes te slaan. Ik denk dat het ook te maken heeft met opvoeding. Iemand die luistert en dus een goede opvoeding heeft gekregen hoeft ook niet zo'n erg pak slaag te krijgen.