Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Vingerlengte voorspelt schoolresultaten

Pagina's : [1] 2

aplat
28-08-2007, 11:24

Vingerlengte voorspelt schoolresultaten Uitgegeven: 27 augustus 2007 19:00 http://www.gransardegna.com/shop/uploads/images_products/84.jpg De lengte van je wijs- en ringvinger voorspelt of je beter scoort op een lees- of op een rekentest. Dit blijkt uit een studie die verschijnt in het British Journal of Psychology. http://www.nu.nl/img.db/1210576+s(120!x120!)!) De relatieve lengte van je vingers ten opzichte van elkaar wordt bepaald in je baarmoeder. Daar wordt je blootgesteld aan een hoeveelheid hormonen. Meer vrouwelijke hormonen (oestrogeen) zorgen een korte ringvinger, meer mannelijke hormonen (testosteron) zorgen voor een lange ringvinger. Diezelfde hormonen zorgen ook dat je aanleg hebt voor bepaalde vaardigheden. Met meer oestrogeen ben je beter in talen, testosteron zorgt voor goede prestaties op taken die te maken hebben met ruimtelijk inzicht en rekenen. Zo ontdekten wetenschappers dat de schoolprestaties van kinderen van zeven jaar oud af te lezen zijn aan hun vingers. Kinderen met een relatieve korte ringvinger zijn dus beter in talen, die met een relatieve lange ringvinger blinken uit op rekentests. http://www.nu.nl/news/1210575/151/Vingerlengte_voorspelt_schoolresultaten.html --------------------------- Vrouwen met lange vingers zijn beter in sport Vrouwelijke sporttalenten zijn vroeg te ontdekken door te kijken naar hun vingerlengte. Uit onderzoek van de Londense universiteit King's College blijkt namelijk dat vrouwen met een langere ring- dan wijsvinger betere sportprestaties leveren. De onderzoekers bekeken de handen van 607 vrouwelijke tweelingen tussen de 25 en 79 jaar. Daarnaast moesten de vrouwen hun beste prestatie op twaalf verschillende sporten invullen op een vragenlijst. De studie verschijnt in het British Journal of Sports Medicine. Vingerlengte beinvloedt vrouwelijke sportprestaties De lengte van hun ring- en wijsvingers werd daarna vergeleken met hun sportprestaties. Vrouwen met een langere ringvinger bleken beter te presteren bij hardlopen en sporten waarbij veel wordt gelopen zoals voetbal en tennis. Genetisch? De Britse wetenschappers hebben hier nog geen verklaring voor. De verhouding tussen de ring- en wijsvinger is al vaker onderzocht, maar de oorzaak is onduidelijk. De ene studie beweert dat de lengte van de ringvinger te maken heeft met de aanwezigheid van testosteron in de baarmoeder, terwijl de ander beweert dat vingerlengte voor 70 procent erfelijk is. Er is echter nog geen gen gevonden dat de verhouding bepaalt, daarom denken de onderzoekers dat meerdere genen verantwoordelijk zijn. In eerdere onderzoeken is bewijs gevonden dat de verhouding tussen de ring- en wijsvinger bij mannen invloed heeft op diverse eigenschappen. Mannen met een langere ringvinger zijn vruchtbaarder, agressiever, beter in sport en muziek en vaker homo- of biseksueel. http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenschap/artikel/asp/artnr/118103/index.html

KidaMieshMoemkin
28-08-2007, 12:19
me ring en wijsvinger zijn gelijk, en daar lees ik niks over. Dus ik heb weer eens helemaal niks aan dit soort onderzoeken :moe:

Aplat_
28-08-2007, 12:36
me ring en wijsvinger zijn gelijk, en daar lees ik niks over. Dus ik heb weer eens helemaal niks aan dit soort onderzoeken :moe: De meeste vrouwen hebben een ring en wijsvinger van gelijke (of bijna gelijke) lengte. Dat is bekend. :hadj:

De_Man
28-08-2007, 12:44
Ik moet zeggen dat het onderzoek klopt bij mij. Behalve dan het gedeelte over muziek en homo zijn, dat klopt niet, ik ben met een lange ringvinger gewoon een amuzikale hetro!! Ik vind muziek wel leuk, maar kan het niet maken.

aplat
28-08-2007, 12:45

Ik moet zeggen dat het onderzoek klopt bij mij. Behalve dan het gedeelte over muziek en homo zijn, dat klopt niet, ik ben met een lange ringvinger gewoon een amuzikale hetro!! Ik vind muziek wel leuk, maar kan het niet maken. Ik kan nu juist aardig vioolspelen, dank zij mijn relatief lange ringvinger.:nerd: (Denk ik)

GodSent
28-08-2007, 12:56
Ik kreeg altijd ruzie op school door een langere middelvinger.....

GodSent
28-08-2007, 12:56
Een kennis van mij heeft geen onderarmen,van bij de geboorte:hadj: Wat? Wa? hoe? Dan ben je dus heel slecht in sport....

KidaMieshMoemkin
28-08-2007, 12:59
De meeste vrouwen hebben een ring en wijsvinger van gelijke (of bijna gelijke) lengte. Dat is bekend. :hadj: Dan hebben ze blijkbaar alleen mannen onderzocht. Hoewel ik net ontdek dat de ringvinger van me linkerhand toch iets korter is.

trans
28-08-2007, 13:00
De meeste vrouwen hebben een ring en wijsvinger van gelijke (of bijna gelijke) lengte. Dat is bekend. :hadj: Maar niet bij allemaal dus, want mijn ringvinger is langer. :o

Mister1979
28-08-2007, 13:02
Mijn elfde vinger is wel heel lang...

aplat
28-08-2007, 13:04
Maar niet bij allemaal dus, want mijn ringvinger is langer. :o Dat is heel erg, want .............. Dan heb je een afwijking! :hihi:

GodSent
28-08-2007, 13:05
Mijn elfde vinger is wel heel lang... Het is dat of hersenen he.......

trans
28-08-2007, 13:06

Dat is heel erg, want .............. Dan heb je een afwijking! :hihi: Tuurlijk. :hihi:

GodSent
Dat is heel erg, want .............. Dan heb je een afwijking! :hihi: Of ze wil heel graag trouwen.......

KidaMieshMoemkin
Mijn elfde vinger is wel heel lang... ja dat zegt ook iets over je hersen-inhoud, en je obsessie voor arab-berber kwestie

Pagina's : [1] 2