Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Bimbo's en Boerka's: donderdag 30 augustus 2007 om 20.30 uur bij de NPS op Ned 3

AzinAtlasyBoy
28-08-2007, 06:23

TV: Bimbo’s en Boerka’s De emancipatiegolf einde vorige eeuw bracht de Nederlanders een grote persoonlijke vrijheid. Nederland staat nog steeds bekend als een van de meest liberale landen ter wereld. De traditionele rolverdeling tussen man en vrouw werd doorbroken, homo’s mogen trouwen en op seksueel gebied zijn praktisch alle taboes doorbroken. Maar hoe is het anno 2007 gesteld met de tolerante Nederlandse samenleving? Zijn we op veel terreinen niet doorgeschoten en is er sprake van een losbandige respectloze bimbocultuur? Of moeten de verworven vrijheden opnieuw bevochten worden door de toenemende invloed van de relatief nieuwe culturen en een nieuw christelijk reveil? In de thema-avond ‘Bimbo’s en Boerka’s’ bespreken presentator Jeroen Pauw, individualist pur sang uit het ik-tijdperk, en De Meiden van Halal een aantal hete hangijzers in multicultureel Nederland met gasten, publiek en reportages. Is de seksuele moraal doorgeschoten of wordt die juist bedreigd ? Worden de rokken weer langer? Moeten de homo’s weer terug in de kast? En hoe moeten we omgaan met de hooggewaardeerde vrijheid van meningsuiting in een samenleving waar de centrale waarden en normen steeds meer uiteenlopen? Bimbo’s en Boerka’s Tegenstellingen in multicultureel Nederland Uitzending: donderdag 30 augustus 2007, 20.30-22.00 uur bij de NPS op Nederland 3 Bron: Maghreb.nl

AzinAtlasyBoy
28-08-2007, 06:50
Trouwen? Ga een van hen de hand vragen dan.

amused
28-08-2007, 07:37
Interessant onderwerp.

rijmaran
28-08-2007, 07:42
Interessant onderwerp. Terug de lange rokken aan en een verbod op homo's, voeg daarbij een vermeerdering van boerkadragende vrouwelijke/mannelijke wezens, en inderdaad..dan heb je een boeiend verhaal voor bepaalde achterlijke wezens die het westen ook enkele eeuwen terug willen gooien.

aplat
28-08-2007, 09:12

Bimbo’s en boerka’s 22-08-2007 • Op dinsdagavond toog een groepje Amsterdamse ROOD leden naar Hilversum-Noord, om daar in studio 21 de opnamen van thema-avond Bimbo’s en Boerka’s van de NPS bij te wonen. Stelling één luidde: de vrije seksuele moraal is doorgeslagen, Nederland is oversekst. Eén van de dames Halal had een kort filmpje gemaakt waarin ze liet zien hoeveel zij op straat geconfronteerd wordt met seks en bloot. Stelling twee leverde interessante taferelen op: Extreme kleding leidt terecht tot negatieve reacties. Een punkmeisje met felgekleurde hanenkam, een forse dame in minirokje en met diep decolleté, een Joodse jongen met keppeltje, een dame in burleske Moulin rouge–achtige outfit en een man in mini-mannenrok kwamen via een trap naar beneden. Maar niet voordat imam zoon Suhayb Salam met zijn gesluierde vrouw de zaal had verlaten, omdat hij zelf wilde bepalen waar hij wel en niet naar keek. Stelling drie luidde: Homo’s moeten kunnen doen en laten wat ze willen. Geen sterke stelling, aangezien iedereen zich aan de wet en regeltjes moet houden. In een fimpje leidde een VVD-raadslid de meiden van Halal rond door homo-ontmoetingsplaats de Oeverlanden in ons eigen mooie Amsterdam. De discussie in de studio richtte zich vooral op de vraag waarom geweld tegen homo’s is toegenomen en of homoseksualiteit een ziekte, een zonde of aangeboren is. Vooral Salam deed hilarische uitspraken: “Als ik homoseksualiteit geen ziekte zou vinden, zou ik het heel erg vinden dat het is aangeboren”, en: “Ik stoor mij niet aan homoseksualiteit als zonde. Christenen en atheïsten zijn ook zondaars, dan kan ik me de hele dag wel storen.” Het merendeel van het publiek was het eens met de stelling. De laatste stelling van de avond werd gepresenteerd als heet hangijzer: De vrijheid van meningsuiting moet altijd behouden blijven. Het panel schreeuwde vooral door elkaar heen en wist weinig nieuws over deze kwestie te melden. De meiden van Halal voelden Hans Teeuwen aan de tand over zijn belediging van hen en velen anderen. Teeuwen legde uit dat hij beledigt omdat het grappig is. http://rood.amsterdam.sp.nl/bericht/19180/070822-bimbos_en_boerkas.html

GodSent
28-08-2007, 09:59
Stelling één luidde: http://rood.amsterdam.sp.nl/bericht/19180/070822-bimbos_en_boerkas.html 1 De hele wereld neukt zich naar de klote, van tijger tot goudvis en van mens tot olifant. De meeste hechte en langdurige band die een man ooit zal hebben is met zijn pik. Hoezo nou oversekst? En dat roepen een paar van die middelandsezee hete pepers...... Wel vervelend als je een dikke reet hebt en de hele dag ziet hoe die eigenlijk zou moeten zijn. Bovendien wie schiet er door? Een klein groepje oververhitte blo'ers die in parkjes of parenclubs komt? Een zooitje leernichten? Lekker belangrijk...... 2 Tja, da's Nederland he. Je moet je kop vooral beneden het maaiveld houden. Het is ook een beetje puberaal natuurlijk als je de bedoeling hebt "schokkend" over te komen (alsof dat nog lukt anno 2007). Ieder zijn ding maar niet gaan lopen janken als iemand met 65 piercings de vraag wordt gesteld of de detectie poortjes bij schiphol niet allemaal op tilt slaan als ie wil vliegen. You ask, you get. 3 Sommige homo's moeten niet zo raar doen. Fijn voor ze dat ze uit de kast zijn maar sommigen schieten door in hun enthousiasme. Ik trek toch ook geen condoom over m'n kop om een ieder te laten zien dat ik een voorstander ben van veilige sex. Voor alles z'n plek. 4 Inderdaad, die moet behouden worden. Laten we lekker om elkaar lachen. Da's beter dan een ander het licht in z'n ogen niet gunnen. 5 Die salam moeten ze lekker op de boot zetten. Mafkees.

Aicha1986
28-08-2007, 10:50
1 De hele wereld neukt zich naar de klote, van tijger tot goudvis en van mens tot olifant. De meeste hechte en langdurige band die een man ooit zal hebben is met zijn pik. Hoezo nou oversekst? En dat roepen een paar van die middelandsezee hete pepers...... Wel vervelend als je een dikke reet hebt en de hele dag ziet hoe die eigenlijk zou moeten zijn. Bovendien wie schiet er door? Een klein groepje oververhitte blo'ers die in parkjes of parenclubs komt? Een zooitje leernichten? Lekker belangrijk...... 2 Tja, da's Nederland he. Je moet je kop vooral beneden het maaiveld houden. Het is ook een beetje puberaal natuurlijk als je de bedoeling hebt "schokkend" over te komen (alsof dat nog lukt anno 2007). Ieder zijn ding maar niet gaan lopen janken als iemand met 65 piercings de vraag wordt gesteld of de detectie poortjes bij schiphol niet allemaal op tilt slaan als ie wil vliegen. You ask, you get. 3 Sommige homo's moeten niet zo raar doen. Fijn voor ze dat ze uit de kast zijn maar sommigen schieten door in hun enthousiasme. Ik trek toch ook geen condoom over m'n kop om een ieder te laten zien dat ik een voorstander ben van veilige sex. Voor alles z'n plek. 4 Inderdaad, die moet behouden worden. Laten we lekker om elkaar lachen. Da's beter dan een ander het licht in z'n ogen niet gunnen. 5 Die salam moeten ze lekker op de boot zetten. Mafkees. :goedzo: ik ga mijn kostbare *kuch* tijd er niet aan besteden, als ik wil weten waar die grieten over denken, klik ik wel weer even door naar yasmina, das pas ongecensureerd :banana:

WhoCares
28-08-2007, 22:07
Nou kleding dat alles bedekt wordt steeds meer een trend in Nederland. Ze verkopen steeds meer van die lange kledingstukken o.a. tuniekjes..lange vesten en sweaters. En die doen het goed op de markt. :goedzo: Ook vind ik dat een vooruitgang van de emancipatie..want kledingstukken zoals strakke broeken...kleding waarbij lichaamsdelen worden blootgesteld en korte truitjes vind ik maar ordinair. En mannen zien vrouwen dan als een lustobject.

WhoCares
28-08-2007, 22:15
Daar hoef jij je geen zorgen om te maken. :moe: Yo David! :D Nee gelukkig niet. Jij maakt je daar wel zorgen om eh..je moet ten slotte wel aantrekkelijk zijn voor de mannen. :haha:

culture
28-08-2007, 22:35
een man een man, een woord een woord... zou je zeggen... http://www.dumpert.nl/mediabase/24897/691727e7/wat_nou_weglopen_.html

GoldenDelicious
28-08-2007, 22:57
Yo David! :D Nee gelukkig niet. Jij maakt je daar wel zorgen om eh..je moet ten slotte wel aantrekkelijk zijn voor de mannen. :haha: :haha:

culture
28-08-2007, 23:35
oja, moet je wel eerst dit gezien hebben.. zie dan mijn vorige post http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nps/bimbosenboerkas/bimbosenboerkas.wmv af en toe wel leuk dat geenstijl

Prolific
28-08-2007, 23:41

www.geenstijl.nl heeft nog wat leuks gemeld over dit programma.

Master_M
28-08-2007, 23:46
een man een man, een woord een woord... zou je zeggen... http://www.dumpert.nl/mediabase/24897/691727e7/wat_nou_weglopen_.html Dat zag hij al aankomen dus ik weet niet waarom hij op zo'n uitnodiging ingaat en dat hij zijn vrouw in een burqa naar de studio meeneemt snap ik al helemaal niet blijf gewoon thuis en je voorkomt dit allemaal ;)