Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Voormalige 'sterke man' van Marokko overleden IDRISS EL BASLA" DE UI""

ALHOCEIMA_2004
28-08-2007, 02:23

Voormalige 'sterke man' van Marokko overleden Uitgegeven: 27 augustus 2007 20:18 Laatst gewijzigd: 27 augustus 2007 20:23 RABAT - De vroegere Marokkaanse minister van Binnenlandse Zaken Driss Basri, die gold als de sterke man achter het bewind van de voormalige koning Hassan II, is op 69-jarige leeftijd overleden. Hij stierf in Parijs aan de gevolgen van een longinfectie, meldde het Marokkaanse staatspersbureau MAP. Basri was meer dan 25 jaar lang een van de machtigste mannen van Marokko. Koning Hassan benoemde hem in 1974 tot staatssecretaris van Binnenlandse Zaken, waarna hij in 1981 minister werd. Politiestaat Basri wordt verantwoordelijk gehouden voor het opzetten van de politiestaat waarmee Hassan zijn macht behield. In die jaren werden honderden tegenstanders van het regime zonder vorm van proces vastgezet, gemarteld en vermoord. Hij had ook een leidinggevende rol bij de vervalsing van verkiezingsuitslagen en de propaganda die ervoor moest zorgen dat het Marokkaanse volk de annexatie van de voormalig Spaanse Westelijke Sahara van harte zou steunen. Signaal Na de dood van Hassan II in 1999 schoof diens zoon, Mohammed, Basri aan de kant. Zijn ontslag werd alom gezien als een signaal dat de jonge koning een democratischer koers wilde gaan varen. Basri, die sinds 2004 in een luxe appartement in Parijs leefde, is nooit vervolgd voor zijn daden. MAAR NU WEL IN DE HEL!!!!:kwaad:

Vive_Rif
28-08-2007, 02:28
hahaha.. die laatste toevoeging ;).. ps: je vergeet bron.. anders gaan ze -mods- het vrwijdere..

ALHOCEIMA_2004
28-08-2007, 02:32
hahaha.. die laatste toevoeging ;).. ps: je vergeet bron.. anders gaan ze -mods- het vrwijdere.. ho bdoe je bron? het is officieel bevestig kijk maar bij www.nu.nl

Vive_Rif
28-08-2007, 02:35
al hociema, ik weet dat het een officiele bron is.. maar de mods/moderators willen altijd een bron zien in je begin posts, anders gaan ze het verwijderen. ik vind het ook maar stomme regeling.. maar jah, het moet.. dus vandar dat ik je ff waarschuw.

Laszlo
28-08-2007, 02:54

Ik vin dde hele topic waanzinnig. Je leeft in nederland. Dat is al triest genoeg voor de Hollanders. Figuren als Viava_rif jatten scootertjes en beroven winkels bij de vleet en jullie maken je druk om een pipo die in mocroland gestorven is. Kan het gekker?

Amazigh_Mo
28-08-2007, 04:32
Ja boeie:moe:

ALHOCEIMA_2004
28-08-2007, 04:39
Ja boeie:moe: hij wa een amazigh hater! ewa nu haten in de hel! branden

moh2012
28-08-2007, 07:36
Die was ook op de bruiloft van me tante:D Samen met oud premier shieger, wel een aardige man: zo personelijk

Vive_Rif
28-08-2007, 12:03
Ik vin dde hele topic waanzinnig. Je leeft in nederland. Dat is al triest genoeg voor de Hollanders. Figuren als Viava_rif jatten scootertjes en beroven winkels bij de vleet en jullie maken je druk om een pipo die in mocroland gestorven is. Kan het gekker? sorry, maar ik studeer.. volgende keer als je wil gaan etiketeren, onthoud dan wel dat jij niet het vermogen hebt om direct te kunnen zien tot welk 'etiket' een persoon behoort.. vooral ook omdat jij meer uit haat en wanhoop spreekt dan met verstand!