Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Betalen met mobiele telefoon

Pagina's : [1] 2

WhoCares
27-08-2007, 20:41

Je boodschappen betalen zonder pasje of contant geld. Binnenkort kan het. Proef met mobiel betalen Chip In de Rotterdamse 'koopgoot' doen 30 winkeliers mee aan een proef van het bedrijf Payter. Duizend mensen hebben een mobiele telefoon gekregen met een speciale chip, waarmee ze kunnen betalen. Chipknip De telefoon moet dichtbij een speciaal kastje worden gehouden en na het intoetsen van de pincode op de mobiel is de transactie klaar. Het lijkt een beetje op betalen met een chipknip. Net als bij de chipknip moet er eerst een saldo op de 'mobiele' rekening staan. Het systeem zou net zo veilig zijn als de chipknip. Landelijk Ook andere bedrijven zien wel brood in het nieuwe betalen. Zo werken Rabobank, C1000 en LogicaCMG werken samen aan een soortgelijk project. Het is de bedoeling om het systeem landelijk in te voeren. Meerdere telefoonmerken zullen zich aansluiten http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/08_augustus/27/vrijetijd_lifestyle/0827_1815_betalen_met_je_mobieltje.xml Ik vind het maar onzin en overdreven ook. Voor de arbeidsmarkt zal het ook niet al te gunstig zijn. En wat moet er met het geld gebeuren? :confused:

DjFrodo
27-08-2007, 20:51
Je boodschappen betalen zonder pasje of contant geld. Binnenkort kan het. Proef met mobiel betalen Chip In de Rotterdamse 'koopgoot' doen 30 winkeliers mee aan een proef van het bedrijf Payter. Duizend mensen hebben een mobiele telefoon gekregen met een speciale chip, waarmee ze kunnen betalen. Chipknip De telefoon moet dichtbij een speciaal kastje worden gehouden en na het intoetsen van de pincode op de mobiel is de transactie klaar. Het lijkt een beetje op betalen met een chipknip. Net als bij de chipknip moet er eerst een saldo op de 'mobiele' rekening staan. Het systeem zou net zo veilig zijn als de chipknip. Landelijk Ook andere bedrijven zien wel brood in het nieuwe betalen. Zo werken Rabobank, C1000 en LogicaCMG werken samen aan een soortgelijk project. Het is de bedoeling om het systeem landelijk in te voeren. Meerdere telefoonmerken zullen zich aansluiten http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/08_augustus/27/vrijetijd_lifestyle/0827_1815_betalen_met_je_mobieltje.xml Ik vind het maar onzin en overdreven ook. Voor de arbeidsmarkt zal het ook niet al te gunstig zijn. En wat moet er met het geld gebeuren? :confused: opladen van de chip ... hoeveel geld zal daarvan nooit gebruikt worden ? verlies, diefstal van mobiel ? en een mobiel is inkomsten voor de telecombedrijfen, en de banken die mobiel bellen aanbieden ... verdienden ze niet genoeg aan de gewone bankpassen ? een nieuwe manier om ook de laatste mensen zonder mobiel te dwingen er 1 te nemen ?

NRA_
27-08-2007, 21:30
Ik vind het ook nogal onzin. Een nieuwe trend? Mwah, bad one! Maar wedden dat we over 20 jaar, misschien wel korter, allemaal met zo'n ding (chip in onze mob. tel.) lopen. Het zal me echt niets verbazen! Ik vond internet op mobiele telefoon ook altijd maar 'n domme uitvinding, terwijl ik er nu ook dagelijks gebruik van maak.

WhoCares
27-08-2007, 21:39
opladen van de chip ... hoeveel geld zal daarvan nooit gebruikt worden ? verlies, diefstal van mobiel ? en een mobiel is inkomsten voor de telecombedrijfen, en de banken die mobiel bellen aanbieden ... verdienden ze niet genoeg aan de gewone bankpassen ? een nieuwe manier om ook de laatste mensen zonder mobiel te dwingen er 1 te nemen ? Echt eh..één en al marketing. En wat als me batterijen leeg zijn en ik ben in de stad en wil wat kopen..dan kan het dus niet. :jammer: Ik vind het ook nogal onzin. Een nieuwe trend? Mwah, bad one! Maar wedden dat we over 20 jaar, misschien wel korter, allemaal met zo'n ding (chip in onze mob. tel.) lopen. Het zal me echt niets verbazen! Ik vond internet op mobiele telefoon ook altijd maar 'n domme uitvinding, terwijl ik er nu ook dagelijks gebruik van maak. Het zal mij ook niks verbazen..toen iedereen net een mobieltje had was ik één van de laatste die 'm nog niet had. Ik vond het gewoon niet nodig. Maar nu kunnen we niet meer zonder.

NRA_
27-08-2007, 21:41

Echt eh..één en al marketing. En wat als me batterijen leeg zijn en ik ben in de stad en wil wat kopen..dan kan het dus niet. :jammer: Het zal mij ook niks verbazen..toen iedereen net een mobieltje had was ik één van de laatste die 'm nog niet had. Ik vond het gewoon niet nodig. Maar nu kunnen we niet meer zonder. Juist inderdaad! Dat is wat ik bedoel! Maargoed, we zullen zien waar het schip strandt. :nerd:

WhoCares
27-08-2007, 21:43
Juist inderdaad! Dat is wat ik bedoel! Maargoed, we zullen zien waar het schip strandt. :nerd: Yep :hihi:

Najm_al_Din
28-08-2007, 01:10
Dit wordt gewoon weer een flop:D

Vive_Rif
28-08-2007, 01:25
Onzin! Straks betaal je met je vingers.. omdat je daar in je vinger een chip hebt die je constant kan opwaarderen..

Laszlo
28-08-2007, 02:43
Ik ben voor vermindering van cash flow. Okay, ik geef toe dat is pas gekomen nadat duidelijk is geworden dat wij een "happy" multikul samenleving zijn geworden. Kom er maar in Big brother.

WhoCares
28-08-2007, 11:26
Dit wordt gewoon weer een flop:D Denk ik eigenlijk ook..eerst kwamen zo ook al met het idee met kassa's waar je jezelf kon bedienen. Nou dat is dus nergens te zien nu. Maar wie weet over 10 jaar. :kweetnie: Onzin! Straks betaal je met je vingers.. omdat je daar in je vinger een chip hebt die je constant kan opwaarderen.. Whahahaha :haha: Ik ben voor vermindering van cash flow. Okay, ik geef toe dat is pas gekomen nadat duidelijk is geworden dat wij een "happy" multikul samenleving zijn geworden. Kom er maar in Big brother. How nice.

GeenLeven
28-08-2007, 11:29
De chipknip is toch ook nooit aangeslagen, kan me niet voorstellen dat dit nu zo'n grote hit wordt.

WhoCares
28-08-2007, 11:36
De chipknip is toch ook nooit aangeslagen, kan me niet voorstellen dat dit nu zo'n grote hit wordt. Daar heb je een inderdaad ook een punt.

WhoCares
28-08-2007, 11:41

Dat zijn ze volgens mij al een hele tijd. :moe: Yo David..bedoel je daar nu iets vies mee of niet? Dat zou namelijk wel passend zijn voor jou als homo zijnde.

Pleeborstel
28-08-2007, 11:53
Je boodschappen betalen zonder pasje of contant geld. Binnenkort kan het. Proef met mobiel betalen Chip In de Rotterdamse 'koopgoot' doen 30 winkeliers mee aan een proef van het bedrijf Payter. Duizend mensen hebben een mobiele telefoon gekregen met een speciale chip, waarmee ze kunnen betalen. Chipknip De telefoon moet dichtbij een speciaal kastje worden gehouden en na het intoetsen van de pincode op de mobiel is de transactie klaar. Het lijkt een beetje op betalen met een chipknip. Net als bij de chipknip moet er eerst een saldo op de 'mobiele' rekening staan. Het systeem zou net zo veilig zijn als de chipknip. Landelijk Ook andere bedrijven zien wel brood in het nieuwe betalen. Zo werken Rabobank, C1000 en LogicaCMG werken samen aan een soortgelijk project. Het is de bedoeling om het systeem landelijk in te voeren. Meerdere telefoonmerken zullen zich aansluiten http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/08_augustus/27/vrijetijd_lifestyle/0827_1815_betalen_met_je_mobieltje.xml Ik vind het maar onzin en overdreven ook. Voor de arbeidsmarkt zal het ook niet al te gunstig zijn. En wat moet er met het geld gebeuren? :confused: Op dit moment vind je het onzin, over een aantal jaar zal het normaal gevonden worden. Dat is met alle nieuwe dingen zo gegaan ;) Op zich kan het handig zijn, je hoeft niet telkens met geld in je zak rond te lopen. Alleen zullen de boeven weer proberen ermee te frauderen, maar dat is al sinds jaar en dag zo. Risico van een nieuw product. P.S. alles goed verder? :D

Pleeborstel
28-08-2007, 11:56
De chipknip is toch ook nooit aangeslagen, kan me niet voorstellen dat dit nu zo'n grote hit wordt. Bij de Chipknip kwam het vooral doordat het geen echt alternatief was voor het pinnen en daarnaast had je een aantal jaar twee verschillende systemen. Dat van de Postbank met hun Chipper en de 'gewone' banken met de Chipknip. Het was erg onduidelijk van hoe of wat terwijl beide systemen min of meer hetzelfde waren. Bij dat mobiel betalen ligt het anders, denk ik. Dat systeem biedt veel meer mogelijkheden dan die Chipknip, er is immers niet overal plek voor een pinautomaat en bovendien zou het in de hele EU toegepast kunnen worden op termijn. Of het aanslaat is een ander verhaal, maar het idee is op zich niet slecht denk ik.

Pagina's : [1] 2