Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Amsterdam schrikt op door overvallen

master_at_work_
27-08-2007, 14:22

In Amsterdam zijn twee overvallen gepleegd, eentje op Artis en eentje op de onlangs geopende hoofdvestiging van de Openbare Bibliotheek. Een onbekend aantal overvallers drong vannacht de bibliotheek binnen en overmeesterde drie bewakers. Die hebben urenlang vastgezeten, maar konden uiteindelijk de politie waarschuwen. In Artis is het personeel van de kassa vanmorgen rond 9 uur bedreigd door twee mannen. Die gingen er met nog onbekende buit vandoor. Bibliotheek De overvallers drongen de bibliotheek binnen aan de achterzijde via de expeditieruimte en hebben daar alle bewakingscamera's kapot geslagen, aldus Van Velzen. Ook is waterschade ontstaan en de stroom uitgevallen. Binnen is niet veel schade. De overvallers zijn er vandoor gegaan met onbekende buit. Het is onduidelijk waar de dieven het op hadden gemunt.

aplat
27-08-2007, 14:37
In Amsterdam zijn twee overvallen gepleegd, eentje op Artis en eentje op de onlangs geopende hoofdvestiging van de Openbare Bibliotheek. Een onbekend aantal overvallers drong vannacht de bibliotheek binnen en overmeesterde drie bewakers. Die hebben urenlang vastgezeten, maar konden uiteindelijk de politie waarschuwen. In Artis is het personeel van de kassa vanmorgen rond 9 uur bedreigd door twee mannen. Die gingen er met nog onbekende buit vandoor. Bibliotheek De overvallers drongen de bibliotheek binnen aan de achterzijde via de expeditieruimte en hebben daar alle bewakingscamera's kapot geslagen, aldus Van Velzen. Ook is waterschade ontstaan en de stroom uitgevallen. Binnen is niet veel schade. De overvallers zijn er vandoor gegaan met onbekende buit. Het is onduidelijk waar de dieven het op hadden gemunt. Artis en de bibliotheek liggen hemelsbreed niet meer dan 350 meter van elkaar verwijderd. Het gaat vast om dezelfde.

Hagesan
27-08-2007, 14:51
Blijft de vraag wat daar t ehalen valt. Volgens mij kun je net zo goed een elektriciteitshuisje overvallen.

aplat
27-08-2007, 14:53
Blijft de vraag wat daar t ehalen valt. Volgens mij kun je net zo goed een elektriciteitshuisje overvallen. Ik begrijp het ook niet, die paar eurootjes? :confused: