Bekijk volle/desktop versie : slapen



Pagina's : [1] 2

27-08-2007, 12:25
hallo dames

een vraagje

ik heb een zoon en sinds een maand slaapt hij niet meer alleen
op het moment dat hij mij of zijn papa niet meer ziet bij zijn bedje dan staat hij op en blijft huilend in zijn bedje zitten


en ik laat hem wel huilen maar hij blijft meskine zo huilen dat hij op een gegeven moment begint te kuchen en dat doet zeer joh

en dan blijf ik bij hem totdat hij in slaap doedelt

hoe doen jullie dat toch ?

27-08-2007, 12:33


slm,

Ik heb nu hetzelfde probleem. Ik moet echt de kamer uitsluipen. Dus alle tips zijn welkom. Ik blijf nu ook bij hem want anders duurt het eeuwen voor hij slaapt en nu slaapt hij vrij snel.

Wellicht heeft het te maken met het realiseren van angst?

27-08-2007, 12:36

Citaat door aytoesia:
hallo dames

een vraagje

ik heb een zoon en sinds een maand slaapt hij niet meer alleen
op het moment dat hij mij of zijn papa niet meer ziet bij zijn bedje dan staat hij op en blijft huilend in zijn bedje zitten


en ik laat hem wel huilen maar hij blijft meskine zo huilen dat hij op een gegeven moment begint te kuchen en dat doet zeer joh

en dan blijf ik bij hem totdat hij in slaap doedelt

hoe doen jullie dat toch ?


ik had dat ook met me dochterje het begon met 11 maanden. maar de fout van mijn was ook dat ik haar bij mijn in bed nam tot ze in slaap viel en weer terug lag. dat was een groote fout van me want nu is ze inmiddels 3 en nog steeds moet ik bij haar komen liggen zodat ze in slaap valt.ik weet het is zielig als je die kleine zo ziet huilen. maar nu bij mijn tweede kindje incha allah ga ik die fout niet meer maken.

27-08-2007, 13:10
ik heb dit ook mogen meemaken toen mijn zoontje 11 maanden was (nu nog steeds, alleen wat minder) zodra hij zijn slaapzak aan krijgt, dan leg ik hem al uit dat hij gaat slapen.. ik stop m dan in bed, dikke zoen op zijn voorhoofd en als hij echt moe MOE moe is dan gaat hij klein beetje zeuren maar als ie nog nie echt moe is gaat ie gelijk opstaan en wilt hij opgetild worden. ik heb nu ongeveer 5 weken hetzelfde gehandeld.. slaapzak aan, kusje, muziek doosje aan en uitzwaaien en deur dicht. Nu huilt hij nie eens 5 seconden, en gaat ie lekker slapen! maar daarvoor liet ik m wel 1 volle minuut huilen heel moeilijk, maar wat moet dat moet! hij was altijd makkelijk geweest, en dit wil ik graag zo houden, dus dan maar even 'streng' gair inchallah! misschien een tip voor jullie

27-08-2007, 13:14


geen ervaring ermee maar als dat angst is dan zou ik hem in bed leggen en op een afstand op de grond gaan zitten, met je gezicht niet naar hem gericht. en elke dag ga je verder bij de deur zitten.

probeer eens, je hebt niks te verliezen. heb ik van The Nanny.

27-08-2007, 13:29
Ik heb hetzelfde probleem!

Mijn dochter kan niet in haar bed in slaap vallen.
Voordat me naar marokko gingen wel en sinds onze
vakantie neem ik haar naast mij op bed totdat ze in slaap valt en dan
leg ik haar in haar eigen bed!

Ik laat haar ook huilen maar sosm is het zo erg!

27-08-2007, 13:35
Ik heb er maar kort een probleem mee gehad, tussen er 6 en 7 mnd geloof ik eventjes, maar daar is ze over heen gegroeit ofzo. Ze is nu 13 mnd. Wat ik doe, ze slaapt op een vaste tijd savonds en een vaste tijd smiddags, verder geef ik haar boven op bed een flesje warme melk, smiddags en savonds een pyamapapje, wanneer dat op is leg ik haar meteen in bed. Ze heeft een lang slaapzak en het uiteinde stop ik onder de matras zodat ze niet om hoog kan komen. Ik heb gemerkt toen ik dat nog niet deed ze gaat staan en haar zelf terwijl ze moe is uit haar slaap probeert te houden. En nu kan ze nix anders dan liggen, ze heeft nog wel 2 knuffeltjes bij haar. Meestal valt ze gelijk in slaap en soms gaat ze nog even met haar knuffeltjes liggen spelen en dan is ze binnen 10 min weg. Een speentje wil ook wel helpen, sommige kinderen hebben een grotere zuigbehoefte nog dan anderen....

27-08-2007, 13:49
Dames, dit is zeer nou normaal, je kindje heeft verlatingsangst en dit gaat heus wel over..

27-08-2007, 14:36
oh iik ben niet de enige fieeuww


als ik hem laat huilen dan ga ik na 10 min toch naar hem en dan is hij zoooo moe van het huilen dat als ik hem weer op zn zij leg dat hij in slaap valt


maar dat wat the nanny zegt ( van op een afstand blijven zitten en steeds vaken verderaf gaan zitten totdat hij slaapt ) helpt echt niet als hij mij of zn papa niet ziet dan staat hij echt op in zijn bedje

ik ga vandaag proberen om hem helemaal te laten huilen

als ik het kan

27-08-2007, 14:39

Citaat door Gypsymeid:
Ik heb er maar kort een probleem mee gehad, tussen er 6 en 7 mnd geloof ik eventjes, maar daar is ze over heen gegroeit ofzo. Ze is nu 13 mnd. Wat ik doe, ze slaapt op een vaste tijd savonds en een vaste tijd smiddags, verder geef ik haar boven op bed een flesje warme melk, smiddags en savonds een pyamapapje, wanneer dat op is leg ik haar meteen in bed. Ze heeft een lang slaapzak en het uiteinde stop ik onder de matras zodat ze niet om hoog kan komen. Ik heb gemerkt toen ik dat nog niet deed ze gaat staan en haar zelf terwijl ze moe is uit haar slaap probeert te houden. En nu kan ze nix anders dan liggen, ze heeft nog wel 2 knuffeltjes bij haar. Meestal valt ze gelijk in slaap en soms gaat ze nog even met haar knuffeltjes liggen spelen en dan is ze binnen 10 min weg. Een speentje wil ook wel helpen, sommige kinderen hebben een grotere zuigbehoefte nog dan anderen....



oh ja zo een slaapzak heb ik ook
maar ik denk dat hij dan nog harder begint te schreeuwen omdat hij niet vrij kan bewegen

maar ik ga dat zeker vanav proberen

27-08-2007, 14:40
oh ja en hoe doen jullie het dan als jullie bij schoonfamilie gaan voor een weekend

bij mij is dat altijd een ramp zn oompjes en tantes willen altijd zo laat mogelijk laten spelen en zn dustjes gebeuren niet op tijd aaaaaaaaaahhh


allah ismeh nla men walidine

27-08-2007, 15:39

Citaat door aytoesia:
oh ja en hoe doen jullie het dan als jullie bij schoonfamilie gaan voor een weekend

bij mij is dat altijd een ramp zn oompjes en tantes willen altijd zo laat mogelijk laten spelen en zn dustjes gebeuren niet op tijd aaaaaaaaaahhh


allah ismeh nla men walidine



Nou gewoon niet. Maar nu je het zegt en so what als je een weekendje weg bent, dan kan je toch wel de slaaptijden van je kind aanhouden. Neem gewoona altijd je campingbedje, zijn eigen hoeslaken en dekentje mee.
Alleen hier om ga ik heel weinig op visite en niet alleen om het tijd slapen, maar vaak hebben mensen ook trappen, veel breekbaars in huis en dan heb ik echt geen zin in: niet doen, blijf af...Want ja het is en blijft een kind, die in een nieuwe omgeving van alles wil uitproberen.

28-08-2007, 12:30



Citaat door Maroc_Meissie:
Nou gewoon niet. Maar nu je het zegt en so what als je een weekendje weg bent, dan kan je toch wel de slaaptijden van je kind aanhouden. Neem gewoona altijd je campingbedje, zijn eigen hoeslaken en dekentje mee.
Alleen hier om ga ik heel weinig op visite en niet alleen om het tijd slapen, maar vaak hebben mensen ook trappen, veel breekbaars in huis en dan heb ik echt geen zin in: niet doen, blijf af...Want ja het is en blijft een kind, die in een nieuwe omgeving van alles wil uitproberen.



NOU JA IK BEN het helemaal eens met je maar ja dat kan helaas niet altijd er is altijd wel herrie

en ik heb liever niet dat mn kind veel tussendoortjes krijgt

zoals bijv een koekje of een stukje brood nou als hij daar is krijgt hij altijd iets in zn handjes
bij ieder gil vernemen ze al snel dat hij honger heeft

28-08-2007, 12:31

Citaat door aytoesia:
oh ja zo een slaapzak heb ik ook
maar ik denk dat hij dan nog harder begint te schreeuwen omdat hij niet vrij kan bewegen

maar ik ga dat zeker vanav proberen



MEID ik heb dat geprobeerd wat je zei maar op de een of ander manier komt hij er toch uit sobhanalah


ik heb gelachen joh niet normaal meer

28-08-2007, 13:06
Vanwaar kopen jullie die boek van nanny?

Pagina's : [1] 2