Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Slotervaart krijgt vier ton voor tegengaan radicalisering

GodSent
27-08-2007, 11:29

Slotervaart krijgt vier ton voor tegengaan radicalisering Uitgegeven: 27 augustus 2007 09:51 AMSTERDAM - Het stadsdeel Slotervaart in Amsterdam krijgt 400.000 euro subsidie voor het tegengaan van islamitische en rechts extremistische radicalisering. Ministers Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) en Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) geven de subsidie, maakten de departementen maandag bekend. De regering stelt deze kabinetsperiode 28 miljoen euro beschikbaar voor het tegengaan van radicalisering en polarisatie. Ter Horst geeft later maandag in het stadsdeelkantoor Slotervaart uitleg over het nationale plan tegen deze verschijnselen. Het stadsdeel gaat het geld gebruiken om jongeren, docenten en jeugdwerkers te trainen, voor 'interculturele' dialoog en voor het opzetten van een systeem dat radicalisering moet signaleren. http://www.nu.nl/news/1210016/12/Slotervaart_krijgt_vier_ton_voor_tegengaan_radical isering.html Cool, ik mag dus gaan betalen voor mensen met een grote bek......

Cyberali
27-08-2007, 12:10
Weggegooid geld. Het zijn juist de mislukte figuren zoals Mohammed Bouyeri (wel een Havo-diploma, maar gestraald in drie studierichtingen in het HBO), die de godsdienst gebruiken om hun eigen maatschappelijk falen te camoufleren. Daarbij gebruiken ze slechts een klein onderdeel van hun religie - "De islam wordt aangevallen" - om hun aanzien hoog te houden. Hun minderwaardigheidscomplex kan door de overheid niet weggenomen worden.

_BlackRose_
27-08-2007, 12:59
Helemaal gelijk! Ik ben het onderhand wel een beetje zat geworden dat de islamieten in NL lopen te janken dat zij worden aangevallen. Ik vind dat ze voor de verandering eens naar zichzelf moeten kijken...