Bekijk volle/desktop versie : 'Pedopoliticus' vecht weigering universiteit aan



27-08-2007, 09:10
'Pedopoliticus' vecht weigering universiteit aan

Uitgegeven: 26 augustus 2007 23:32
Laatst gewijzigd: 26 augustus 2007 23:33

AMSTERDAM - De secretaris van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD), ook wel 'pedopartij' genoemd, wil nog steeds pedagogiek studeren.

Norbert de Jonge heeft een advocaat een bezwaarschrift aan de Universiteit Leiden laten sturen, laat hij zondagavond weten. "Ik wil zover gaan als juridisch mogelijk is." De Universteit Leiden weigerde De Jonge tweeënhalve maand geleden toe te laten voor de studie orthopedagogiek, dat het grootbrengen van jongeren met een ontwikkelingsstoornis als onderwerp heeft.

De universiteit wil De Jonge niet toelaten omdat hij zich openlijk als pedofiel presenteert. Het bestuur verwacht dat de komst van de politicus het vertrouwensklimaat binnen de universiteit ernstig aantast, vooral bij de faculteit pedagogiek.

Bezwarencommissie

De Jonge stapt eerst naar de bezwarencommissie van de universiteit zelf. "De advocaat zal het besluit aanvechten", zegt hij. "Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens kan het einde zijn."

Pedofiel

De Radboud Universiteit Nijmegen stuurde De Jonge vorig jaar juni weg bij dezelfde opleiding omdat hij te kennen gaf dat hij pedofiel was. De bezwarencommissie vond de beëindiging van de inschrijving terecht. Hij stapte toen naar het College van beroep voor het hoger onderwijs, dat ook oordeelde dat de universiteit hem inderdaad mocht uitschrijven.

"Ik ben destijds niet geweigerd om mijn denkbeelden of gevoelens, maar omdat ik niet zou passen bij de veronderstelde katholieke aard van die universiteit", zegt De Jonge. "Die redenering gaat niet op in Leiden. En als Leiden zegt: we blijven erbij, dan gaan we waarschijnlijk niet naar het College van beroep voor het onderwijs, maar naar de gewone rechter"

Religieuze indoctrinatie

De PNVD maakte onlangs bekend zich te willen profileren als partij die zich verzet tegen de religieuze indoctrinatie van kinderen. De partij wil af van de bijnaam 'pedopartij', omdat zij zegt zich druk te maken om meer zaken dan alleen het legaliseren van seksuele omgang met kinderen ouder dan 12.

27-08-2007, 09:26


Misschien kunnen kazen en mocros wat nader tot elkaar komen door samen te stellen dat deze man een beetje geschift is en zich vrijwillig moet laten behandelen , zo niet onvrijwillig.

27-08-2007, 11:36

Citaat door janmetdepet:
Misschien kunnen kazen en mocros wat nader tot elkaar komen door samen te stellen dat deze man een beetje geschift is en zich vrijwillig moet laten behandelen , zo niet onvrijwillig.


27-08-2007, 11:49
Ik zou mijn kinderen niet graag ortopedagogisch laten behandelen door iemand die een voorvechter is van sex tussen volwassenen en 12 - jarigen.

Net zo min als dat ik een kannibaal graag als chirurg zou hebben.

Het is tamelijk onzinnig om iets te studeren wanneer het naderhand onmogelijk is om het beroep uit te oefenen. Een autist als relatietherapeut.....

27-08-2007, 12:00


Valt me nog mee dat ie niet bij een peuterklas heeft gesolliciteerd , de viezerik!

27-08-2007, 17:05
Zo zie je maar weer dat ook hoogopgeleiden dom kunnen zijn.Ik bedoel als hij echt zo slim was geweest dan had hij niet tijdens dat hij de opleiding bij de partij gegaan maar erna!
Er zijn genoeg hoogopgeleiden die pedofiel zijn, maar die zijn slim en die houden het stil en maken hun opleiding af. En gaan daarna met kinderen werken!

27-08-2007, 17:54

Citaat door smitju:
Zo zie je maar weer dat ook hoogopgeleiden dom kunnen zijn.Ik bedoel als hij echt zo slim was geweest dan had hij niet tijdens dat hij de opleiding bij de partij gegaan maar erna!
Er zijn genoeg hoogopgeleiden die pedofiel zijn, maar die zijn slim en die houden het stil en maken hun opleiding af. En gaan daarna met kinderen werken!


Iemand die pedagogiek WIL gaan studeren is nog bepaald niet hoog opgeleid.

En in dit geval hoeft dat van mij ook zeker niet zo te worden.

Weg met die gast.