Bekijk volle/desktop versie : Resultaat van 26 jaar islamitische dictatuur in Iran



Pagina's : [1] 2

26-08-2007, 18:07
Resultaat van 26 jaar dictatuur van de mullahs in Iran

bron:http://www.smvi.nl/content/view/11/10/ stichting voor mensenrechten

Resultaat van 26 jaar dictatuur van de mullahs in Iran.

Dagelijks worden er mensen mishandeld, vooral bij de studenten en de vrouwen komt het vaak voor.

Dagelijks worden er mensen gedood. De mensen rechtenschendingen gaan maar door.

Dit is het resultaat ..
- 120.000 ge�xecuteerde politieke gevangene

- 500.000 politieke gevangene

- 30.000 politieke gevangene, geexecuteerd gedurende 2 maanden in de zomer van 1988

- 174 vormen van martelingen in de politieke gevangenissen

- 1000-den ophangingen

- afschuwelijke martelpraktijken zoals steniging, amputatie, uittrekken van ogen, ...

- 600.000 per jaar gearresteerd, de voorbije jaren

- 7.000.000 gevangenen, sinds het aan de macht komen van de mullahs

- gemiddeld 2.500.000 operaties van de politie, en 50.000.000 identiteitsverificatie per jaar

- 20 instellingen voor repressie

- 6.000.000 rechtelijke dossiers per jaar geopend

- seksuele discriminatie tegen de vrouwen, en vrouwenhatende praktijken

- discriminatie en onderdrukking van andere godsdiensten, o.a. Joden en Christenen

- 100-den kranten en publicaties gesloten, 133 tijdens het mandaat van Khatami

- 450 terroristische aanslagen in het buitenland

- verbod van alle politieke partijen en organisaties die niet loyaal eens zijn met de mullahs

- verbod van om het even welke onafhankelijke vakbond

- verbod van om het even welke onafhankelijke krant of tijdschrift

26-08-2007, 18:16


Het Iraanse volk heeft in Iran met een regime te maken, die de volgende misdaden op zijn kerkstok heeft:

120.000 executies, daartussen ook zwangere vrouwen, bejaarden en minderjarigen.
8.000.000 mensen zijn totnogtoe gevangen genomen in 27 jaar.

5.000.000 mensen verslaafd aan drugs.
300.000 straatkinderen, die blootstaan aan misbruik door de geestelijken.
50.000 willekeurige arrestaties per maand (Iraans persbureau ISNA, oktober 2006).
100 gevallen of meer van steniging van vrouwen.
100 gevallen of meer van amputatie van vingers en ledematen en uitsteken van de ogen.
80% van de Iraanse kapitaal is in handen van 20% van mannen.
80% van het volk leeft onder de armoede grens.
5.000.000 Iraniërs zijn Iran ontvlucht en verblijven in andere landen.
52 keer is het regime veroordeeld door de VN wegens schending van de mensenrechten.
450 terreuraanslagen buiten Iran (ook in Europa) op dissidenten.
1000 miljard dollar materiële schade en meer dan 1 miljoen doden en gewonden in de oorlog.
20 miljard dollar kosten voor het atoomprogramma in de afgelopen 20 jaar.

Vrouwenhandel door de Iraanse geestelijken in de markten van Karachi (Pakistan) en Dubai.

http://www.jtwnetwork.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2831&Ite mid=244

Hier wordt je ook niet vrolijk van.

Maar, waarom plaats ik dit eigenlijk? Iedereen weet wel dat Iran een satanische staat is.

26-08-2007, 19:20
Als Iran al de hel is,hoe zou de hel in het hier namaals zijn. Erger kan toch niet.

26-08-2007, 19:28

Citaat door alkindy:
Als Iran al de hel is,hoe zou de hel in het hier namaals zijn. Erger kan toch niet.


Lijkt mij ook. Deze arme schepsels zijn gegijzeld door een stel idioten (mullahs) die denken God's plaats op aarde in te moeten nemen. Of erger, het beter te weten dat God.

26-08-2007, 19:41


Ik kan dit allemaal wel geloven, maar wat wil je zeggen Amerika houd ook minderjarige moslims gevangen en er worden ook mensen geexecuteerd in Amerika so what zoiets heet doodstraf waar ik ook niet bepaald van hou. In Amerika pleegt de regering zelf aanslagen op de bevolking en geeft de schuld aan anderen ook valt et land andere arme landen aan om zo aan geld te komen Iran is een engeltje vergeleken met Amerika en btw vraag maar aan de moslims in Israël hoe ze daar dagelijks worden gediscrimineerd en geterroriseert en ik denk dat de joden en christenen in Iran het vergeleken met de moslims in Israël dus stukken beter hebben. Waar jullie ook aan moeten denken is dat Amerika alle slechte dingen van Iran in het nieuws van het westen zet dus dit is Iran op zijn allerslechts en er zijn denk ik dus ook een heleboel goede dingen wat het land doet.

26-08-2007, 19:56

Citaat door ReleasePeace:
Ik kan dit allemaal wel geloven, maar wat wil je zeggen Amerika houd ook minderjarige moslims gevangen...
Die strafbare feiten en misdaden tegen de Afghaanse bevolking hebben
gepleegd. Niet te vergelijken met het oppakken van mensen om hun mening (zoals in Iran).



Citaat door ReleasePeace:

en er worden ook mensen geexecuteerd in Amerika so what zoiets heet doodstraf waar ik ook niet bepaald van hou.
Dat zijn enkel bewezen zaken, moorden. In Iran kun je ter dood gebracht worden als je als vrouw zelf verkracht bent.


Citaat door ReleasePeace:

In Amerika pleegt de regering zelf aanslagen op de bevolking en geeft de schuld aan anderen
Waar haal je dit fabeltje vandaan? of doel je op de 9-11 complotten?


Citaat door ReleasePeace:

ook valt et land andere arme landen aan om zo aan geld te komen.
Waarom zou het arme landen aanvallen voor geld? niet slimmer om dan rijke landen te pakken? Daarnaast heeft de VS geen belang bij het roven van andere landen, onzin dus.



Citaat door ReleasePeace:

Iran is een engeltje vergeleken met Amerika en btw vraag maar aan de moslims in Israël hoe ze daar dagelijks worden gediscrimineerd en geterroriseert en ik denk dat de joden en christenen in Iran het vergeleken met de moslims in Israël dus stukken beter hebben. Waar jullie ook aan moeten denken is dat Amerika alle slechte dingen van Iran in het nieuws van het westen zet dus dit is Iran op zijn allerslechts en er zijn denk ik dus ook een heleboel goede dingen wat het land doet.



Nederlandse stichtingen die onderzoek doen naar mensenrechten hebben niks met de VS te maken. Iran een Engeltje in vergelijking met de VS?


















Do I need to say more ?

26-08-2007, 20:11

Citaat door Verlatinghe:
Die strafbare feiten en misdaden tegen de Afghaanse bevolking hebben
gepleegd. Niet te vergelijken met het oppakken van mensen om hun mening (zoals in Iran).




Dat zijn enkel bewezen zaken, moorden. In Iran kun je ter dood gebracht worden als je als vrouw zelf verkracht bent.



Waar haal je dit fabeltje vandaan? of doel je op de 9-11 complotten?



Waarom zou het arme landen aanvallen voor geld? niet slimmer om dan rijke landen te pakken? Daarnaast heeft de VS geen belang bij het roven van andere landen, onzin dus.





Nederlandse stichtingen die onderzoek doen naar mensenrechten hebben niks met de VS te maken. Iran een Engeltje in vergelijking met de VS?


















Do I need to say more ?

ZOals ik al zei dat ik ook niet van de dodostraf houd en hoe Iran dat doet is ook erg dus je hoeft geen plaatjes te laten zien. En ik blijf nog steeds bij mij stand punt . Wat denk je van die gevangenis kamp in cuba van Amerika is toch niet normaal en dan die soldaten die bijna ongestraft elke irakeez kunnen slaan vermoorden en nog veel andere vieze dingen mee doen. Iran houd zijn eigen land misschien wel schoon, maar geeft niets om anderen.

26-08-2007, 20:20

Citaat door ReleasePeace:
ZOals ik al zei dat ik ook niet van de dodostraf houd en hoe Iran dat doet is ook erg dus je hoeft geen plaatjes te laten zien. En ik blijf nog steeds bij mij stand punt . Wat denk je van die gevangenis kamp in cuba van Amerika is toch niet normaal en dan die soldaten die bijna ongestraft elke irakeez kunnen slaan vermoorden en nog veel andere vieze dingen mee doen. Iran houd zijn eigen land misschien wel schoon, maar geeft niets om anderen.


1. De Amerikanen die dat hebben gedaan in Irak zijn voor een groot deel de gevangenis in gepleurd (om het even grof te zeggen).

2. Iran maakt zich enkel druk om zichzelf, terwijl de VS als één van de weinige, zich ook bekommerd over andere landen. Zoals het dat altijd heeft gedaan (denk aan WOII).

3. Cuba is opgezet om te zorgen dat ze uit de VS blijven, en om sommige wetten te omzeilen. Uit de info die uit Cuba afkomstig is, zijn al een enorme berg nuttige zaken naar boven gekomen en aanslagen voorkomen. Heb jij al publieke executies gezien daar? of in de VS ?

Je kunt onmogelijk stand houden dat de Iran 'boven' de VS staat.


26-08-2007, 22:01

Citaat door Verlatinghe:
1. De Amerikanen die dat hebben gedaan in Irak zijn voor een groot deel de gevangenis in gepleurd (om het even grof te zeggen).

2. Iran maakt zich enkel druk om zichzelf, terwijl de VS als één van de weinige, zich ook bekommerd over andere landen. Zoals het dat altijd heeft gedaan (denk aan WOII).

3. Cuba is opgezet om te zorgen dat ze uit de VS blijven, en om sommige wetten te omzeilen. Uit de info die uit Cuba afkomstig is, zijn al een enorme berg nuttige zaken naar boven gekomen en aanslagen voorkomen. Heb jij al publieke executies gezien daar? of in de VS ?

Je kunt onmogelijk stand houden dat de Iran 'boven' de VS staat.


Iran staat duidelijk boven de VS wat jij zegt over dat VS zich bekommerd over andere landen is totale onzin. Wat heeft VS gedaan tegen de miljoenen moslims die in Irak zijn gedood helemaal niks. Hoeveel heeft Amerika uitgeven voor dingen waar de burgers wat aan hebben en waarom schieten de Amerikanen op burgers die met stenen gooien en vervolgens slaan ze een paar jongetjes die ze op hebben gepakt in hun basis en lachen ze hun uit. Ik kan ook alle dingen die de Amerikanen fout hebben gedaan een voor een op noemen dan krijg ik ook een hele lijst.

26-08-2007, 22:22

Citaat door ReleasePeace:
Iran staat duidelijk boven de VS wat jij zegt over dat VS zich bekommerd over andere landen is totale onzin. Wat heeft VS gedaan tegen de miljoenen moslims die in Irak zijn gedood helemaal niks. Hoeveel heeft Amerika uitgeven voor dingen waar de burgers wat aan hebben en waarom schieten de Amerikanen op burgers die met stenen gooien en vervolgens slaan ze een paar jongetjes die ze op hebben gepakt in hun basis en lachen ze hun uit. Ik kan ook alle dingen die de Amerikanen fout hebben gedaan een voor een op noemen dan krijg ik ook een hele lijst.


Dan stel ik jou de vraag, zou je liever in Iran wonen dan in de VS?

Neem hierin ook mee, de vrijheid en de levensstandaard...

26-08-2007, 23:20

Citaat door ReleasePeace:
ZOals ik al zei dat ik ook niet van de dodostraf houd en hoe Iran dat doet is ook erg dus je hoeft geen plaatjes te laten zien. En ik blijf nog steeds bij mij stand punt . Wat denk je van die gevangenis kamp in cuba van Amerika is toch niet normaal en dan die soldaten die bijna ongestraft elke irakeez kunnen slaan vermoorden en nog veel andere vieze dingen mee doen. Iran houd zijn eigen land misschien wel schoon, maar geeft niets om anderen.
Het enige dat je kunt doen is proberen die zaken een beetje in perspectief te zien. Laat ik vooropstellen dat ik geen voorstander ben van Guantanamo Bay. Maar het feit dat een Algerijn uit alle macht probeert daar gedetineerd te blijven uit angst dat hij anders naar Algerije zal worden gestuurd, spreekt natuurlijk boekdelen.

26-08-2007, 23:29

Citaat door Verlatinghe:
Die strafbare feiten en misdaden tegen de Afghaanse bevolking hebben
gepleegd. Niet te vergelijken met het oppakken van mensen om hun mening (zoals in Iran).




Dat zijn enkel bewezen zaken, moorden. In Iran kun je ter dood gebracht worden als je als vrouw zelf verkracht bent.



Waar haal je dit fabeltje vandaan? of doel je op de 9-11 complotten?



Waarom zou het arme landen aanvallen voor geld? niet slimmer om dan rijke landen te pakken? Daarnaast heeft de VS geen belang bij het roven van andere landen, onzin dus.





Nederlandse stichtingen die onderzoek doen naar mensenrechten hebben niks met de VS te maken. Iran een Engeltje in vergelijking met de VS?


















Do I need to say more ?



amerika heeft ook de doodstraf alleen gebeuren zulke dingen achter gesloten deuren .en wat ij hier laat zien .zijn allemaal verkrachters of moordenaars dus hou maar op

27-08-2007, 01:09



Citaat door dhimmi:
gezien jou niet democratische bronnen ,wil ik je erop wijzen dat ik zeker weet dat die gevangenen zelf erger zijn dan beesten.

Gezien jou opmeriking ben jij geen ruim denkend mens en wil ik ook verder geen tijd verspillen om jou reacties te beantwoorden.

27-08-2007, 01:10
Bullshit. Iran is gewoon hard, Nederland laat moordenaars en pedofielen na paar jaartjes weer hun gang gaan, Iran is daar wat handiger in en handig met touw.

Als dit de overheid is die het volk wil dan heeft het buitenland daar niks over te zeggen al is het een dictatuur en gaan dingen er anders aan toe. Dat een vrouw onbedekt kan rondlopen is hier een waarde voor velen maar daar een schande voor velen, het is wat de mensen willen dus kap met zeiken.

Een land hoort zich niet met de binnenlandse politiek van een ander land te bemoeien tenzij het haar bedreigt of echt hindert in iets.

27-08-2007, 01:16

Citaat door dhimmi:
weer een islamonazi die de leugens van de islam verbloemen,fuck of naar je ALLAH.




stoer achter je pctje

Pagina's : [1] 2