Bekijk volle/desktop versie : Salaam alikom..Kan iemand aub mij helpen?



11-10-2003, 11:52
Salaam alikom..

Ik heb een vraagje, ik wil heel graag leren bidden maar ik weet niet hoe.
Ik heb vroeger nooit geleerd door een paar rare omstandigheden..

(Slechte verleden gehad met me ouders ..)
Ik wil een goeie moslima worden wie of waar kan ik leren bidden..
Ik wil het heeeeeel graag dus aub help me...

Sokran..

P.s: Ik ken alleen lehamdoe..

11-10-2003, 12:20


w salaam wb


probeer eens http://www.anajaat.com

links bij leer bidden



groetjes inchallah is dat iets wat je zoekt

11-10-2003, 16:00

Citaat:
Origineel gepost door xxYustHananxx
w salaam wb


probeer eens http://www.anajaat.com

links bij leer bidden



groetjes inchallah is dat iets wat je zoekt
WS

Sokran ogtie, ik zal het proberen..insallah

Groetjes thalla

11-10-2003, 17:22
Salaam oe alikoem

Kijk ook eens op http://www.al-islaam.com.....daar staat ook precies in stappen uitgelegd hoe je kan leren bidden inshallah!

Ik hoop oeghti dat je het inshallah snel leert met allah Zijn hulp.
Wat soera's betreft........probeer elke week een paar bij te leren.

Inshallh kom je er wel met god's hulp!!!

Wa salaam oeghtek fi dien.

11-10-2003, 17:38



Citaat:
Origineel gepost door maghrabiaa
Salaam oe alikoem

Kijk ook eens op http://www.al-islaam.com.....daar staat ook precies in stappen uitgelegd hoe je kan leren bidden inshallah!

Ik hoop oeghti dat je het inshallah snel leert met allah Zijn hulp.
Wat soera's betreft........probeer elke week een paar bij te leren.

Inshallh kom je er wel met god's hulp!!!

Wa salaam oeghtek fi dien.
Salaam ogti maghrabiaa

Sokran ogtie..Ben er erg blij mee!!

Ik ga proberen om ze te leren...

Ws

11-10-2003, 18:04
http://www.nak4life.com met flash om de bewegingen te leren met audio uitspraak en dua's

11-10-2003, 21:04
Ik denk dat je het beste in de praktijk kunt leren door met een vriendin of zus te oefenen....op internet is het lastiger....vooral de soejoed...uiteraard kun je wel doua's en de kleinde soerahs uit je hoofd leren d.m.v het medium internet...

Moge Allah jou het makkelijker maken inchaAllah....

wa alaikom salam

12-10-2003, 10:01

Citaat:
Origineel gepost door AbuGodsvrees
http://www.nak4life.com met flash om de bewegingen te leren met audio uitspraak en dua's
hartstikke bedankt, ik zal een kijkje nemen...Goedzo:

12-10-2003, 10:02

Citaat:
Origineel gepost door gooja
Ik denk dat je het beste in de praktijk kunt leren door met een vriendin of zus te oefenen....op internet is het lastiger....vooral de soejoed...uiteraard kun je wel doua's en de kleinde soerahs uit je hoofd leren d.m.v het medium internet...

Moge Allah jou het makkelijker maken inchaAllah....

wa alaikom salam
Niemand weet in mijn omgeving dat ik niet kan bidden, ik schaam me echt erg voor..Mijn moeder en mijn familie denken ook dat ik kan bidden ik schaam me echt heel erg...Dus ik wil het liever gewoon alleen leren.zelfstandig is beter.

Sokran

ws

12-10-2003, 10:04

Citaat:
Origineel gepost door moslimsemeisje
assalamoealaikoem wa rahmatoelah wa baakatoeh,
ik vind het jammer voor jou dat je een slechte verleden hebt maar nu moet je kijken naar de toekomst en proberen er het beste van te maken je hebt ook een hele goede boek over bidden het noemt het gebed men verkoopt die marokkanse winkeltjes waar ze koran en boeken verkopen ik raad je dit boek aan het is een pracht van een boek.Moge allah je helpen en je leiden tot het rechte pad samen met alle moslims amien, veel succes en sterkte
Ik zal proberen het betste van te maken, bedankt voor je reactie moslimsemeisje
Ik ben vban de week geweest naar die islamitiscie boeken zaak, maar al die boeken heb ik zelf thuis ook...


Wasalaam aleikom

12-10-2003, 10:38
ougti als je in amsterdam woont , kan je naar verschillende lezingen gaan waar je ook kan leren bidden.


interesse laat het me weten .

wa alaykoum salaam

12-10-2003, 19:46

Citaat:
Origineel gepost door Zjeniaa
Niemand weet in mijn omgeving dat ik niet kan bidden, ik schaam me echt erg voor..Mijn moeder en mijn familie denken ook dat ik kan bidden ik schaam me echt heel erg...Dus ik wil het liever gewoon alleen leren.zelfstandig is beter.

Sokran

ws
Je moet je over je schaamte heen zetten meid...bidden is iets tussen jou een Allah .....dat is het allerbelangrijkste...het is denk ik de essentie om alles ondergeschikt te maken aan je salat....gair InchaAllah...

Als je het toch liever zelfstandig wil doen...is het handig om zo vaak mogelijk de moskee te bezoeken..daar leer je het beste inchaAllah...

wa alaikom salam..

13-10-2003, 10:35



Citaat:
Origineel gepost door manalltje
ougti als je in amsterdam woont , kan je naar verschillende lezingen gaan waar je ook kan leren bidden.


interesse laat het me weten .

wa alaykoum salaam
Helaas woon ik niet in Amsterdam

Toch bedankt

13-10-2003, 10:40

Citaat:
Origineel gepost door gooja
Je moet je over je schaamte heen zetten meid...bidden is iets tussen jou een Allah .....dat is het allerbelangrijkste...het is denk ik de essentie om alles ondergeschikt te maken aan je salat....gair InchaAllah...

Als je het toch liever zelfstandig wil doen...is het handig om zo vaak mogelijk de moskee te bezoeken..daar leer je het beste inchaAllah...

wa alaikom salam..
Salaam alikom..

Ik ben nog nooit naar een moskee geweest , en ik heb ook geen vriendinnen die goede moslimzusters zijn..
Dat vindt ik heel erg jammer, het komt ook dat ik niet durf en heel onzeker ben..Maar insallah ga ik dat proberen..
Ik wil ook binnenkort hijaab dragen (als het me lukt.)

Sokran voor jullie reactie's, moge Allah swt jullie belonen..

ws

18-10-2003, 09:52

Citaat:
Origineel gepost door nouhaila18
Salamoe aleikoem oughtie,

Ik heb ook pas een jaartje geleden geleerd hoe ik moet bidden.
Ik heb het dan wel zelf geleerd, maar achteraf was het fijner geweest als ik het van iemand had kunnen leren.
Dus wat ik wil zeggen is, als je wilt kom ik naar je toe en dan ga ik je helpen om het te leren, insha'Allah.
Als je het niet wilt is het ook goed, als je maar weet dat je de mogelijkheid hebt.

Liefs,
Nouhaila
Salaam alikom ougti

Wallah echt lief van je.
Van mij ben je altyd welkom in me huis..
Ik stuur je een pm met mijn msn kunnen we verder praten..

Alvast bedankt

wa salaam