Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Poll: Er bestaat geen gematigde Islam.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Verlatinghe
26-08-2007, 14:36

Graag wil ik jullie mening eens horen over de volgende stelling: ,,Er is geen goede en slechte islam, zoals er ook geen gematigde islam bestaat. Gematigde moslims bestaan wel:, dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen.’’ Dit is een hele andere benadering van de Islam als dat wij die momenteel kennen. Nederlanders gaan er over het algemeen vanuit dat er wel een 'goede' en 'slechte' Islam bestaat. Hoe denk jij hierover?

pakmelk
26-08-2007, 14:38
..uhm..je vergeet de poll te plaatsen? maargoed, zal mijn mening hier neerzetten.. Ik denk wél dat er een gematigde Islam bestaat, echter soenieten en shiiten maken daar géén deel van uit...zij behoren níet tot de gematigde Islam, nemen hun boeken veel te letterlijk op.

mo_med
26-08-2007, 14:39
fout ofwel ben je moslim ofwel niet anders ben je kaafier

RisLaine
26-08-2007, 14:42
Oneens, of je bent moslim door de Islam voluit de praktiseren, of je bent geen moslim door een deel van het geloof links te laten liggen.

pakmelk
26-08-2007, 14:45

hmz, gematigd bestaat dus niet volgens de bovenstaande posters... dat houdt dus in dat er enkele een extreme/radicale islam bestaat, en die zal door het Westen bestreden moeten worden, omdat anders ook dat westen in die achterlijkheid zal zwelgen.

Verlatinghe
26-08-2007, 14:47
Hoe kan het dat die Poll niet werkt? :confused: edit: ik zie hem wel gewoon?

alrachman1
26-08-2007, 14:49
MMMM, een gematigde islaam?? Is dat die van wilders waarbij de helft uit de koraan en de hadiths gescheurd dienen te worden. Dit natuurlijk figuurlijk!

RisLaine
26-08-2007, 14:49
hmz, gematigd bestaat dus niet volgens de bovenstaande posters... dat houdt dus in dat er enkele een extreme/radicale islam bestaat, en die zal door het Westen bestreden moeten worden, omdat anders ook dat westen in die achterlijkheid zal zwelgen. Extremisten interpreteren de Koran op een foute manier, en zijn naar mijn mening geen echte moslims. Als er gematigde moslims zouden bestaan, zou Allah niet alleen Hel en Hemel hebben geschapen, maar ook iets daartussenin om maar een voorbeeld te noemen. Blijf bij mijn standpunt.

RisLaine
26-08-2007, 14:50
Hoe kan het dat die Poll niet werkt? :confused: edit: ik zie hem wel gewoon? Niemand die heeft gestemd? :hihi:

WhoCares
26-08-2007, 14:52
Oneens, of je bent moslim door de Islam voluit de praktiseren, of je bent geen moslim door een deel van het geloof links te laten liggen. Wat bedoel je met voluit praktiseren..ook de hijab? :o

Immanuel
26-08-2007, 14:54
Extremisten interpreteren de Koran op een foute manier, en zijn naar mijn mening geen echte moslims. Als er gematigde moslims zouden bestaan, zou Allah niet alleen Hel en Hemel hebben geschapen, maar ook iets daartussenin om maar een voorbeeld te noemen. Blijf bij mijn standpunt. Als ik juist ben geïnformeerd bestaan er volgens de moslimse doctrine zeven hemelen. Er zijn dus wel degelijk gradaties.

RisLaine
26-08-2007, 14:55
Wat bedoel je met voluit praktiseren..ook de hijab? :o :haha: Long time no see a Theqer3esht. Alles kits? :o

shabbentayebb
26-08-2007, 14:57

Sommige instellingen kan je niet van zeggen of ze slecht of goed zijn omdat de verschillen komen omdat je het moet interpreteren dan kan het voor iedereen weer wat anders betekenen.

WhoCares
26-08-2007, 14:58
:haha: Long time no see a Theqer3esht. Alles kits? :o Goed goed hamdoellilah. :D Met jou ook hoop ik? Ik vind jou nog steeds een hele leuke meid. :D

Verlatinghe
26-08-2007, 14:59
Niemand die heeft gestemd? :hihi: Jawel, ik zie 7 stemmen....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13