Bekijk volle/desktop versie : Niqab tot aan de buik waar te koop?



Pagina's : [1] 2

25-08-2007, 22:04
Salam alaikoem,

ik zag vandaag een zuster in den haag met niqab in de markt lopen. Ik vondt het zoals gewoonlijk prachtig, maar deze niqab was apart maschallah. Deze niqab was tot de buik. Ik wou haar vragen waar deze te koop was, maar zag haar met nog twee zusters lopen, dus dacht laat maar.

Wie weet waar ik ze kan halen?

25-08-2007, 22:09


Wa alaikom Salam.

Die zijn hier bijna niet te krijgen, alleen via mensen die bv uit Egypte/Sa van vakantie komen. Hier in Adam is er wel een winkeltje die ze verkoopt 5 euro ofsow.

25-08-2007, 22:16
Ik heb ze hier ook nooit gezien, ik heb ze zelf gekregen van zusters die op Umrah gingen.

http://www.awrah.nl/category.php?cat=10

Hier wie je ook best wel een lange...

25-08-2007, 22:19

Citaat door Lopend:
Wa alaikom Salam.

Die zijn hier bijna niet te krijgen, alleen via mensen die bv uit Egypte/Sa van vakantie komen. Hier in Adam is er wel een winkeltje die ze verkoopt 5 euro ofsow.


Hoe heet dat winkeltje in amsterdam waar ze te koop zijn?

25-08-2007, 22:20



Citaat door Oe7ibbu_Soenna:
Ik heb ze hier ook nooit gezien, ik heb ze zelf gekregen van zusters die op Umrah gingen.

http://www.awrah.nl/category.php?cat=10

Hier wie je ook best wel een lange...


Mooi, maar wil ze langer inschallah

25-08-2007, 23:02
Assalamoe 3alijkoem,

Volgens mij zijn ze bij RisAllah hoefkade te koop voor 10 Euro, het zijn lange niqaabs van goede kwaliteit maar ik weet niet of ze tot de buik komen.

Wa3alijkoem Assalaam,

Broeder Soufiane

25-08-2007, 23:06

Citaat door Justsoufiane:
Assalamoe 3alijkoem,

Volgens mij zijn ze bij RisAllah hoefkade te koop voor 10 Euro, het zijn lange niqaabs van goede kwaliteit maar ik weet niet of ze tot de buik komen.

Wa3alijkoem Assalaam,

Broeder Soufiane


Wa alaikoem salam,

Volgens mij zijn die niqaabs van risallah kort helaas. Maar jazakallah voor uw moeite.

25-08-2007, 23:09
Salam 3laikum,

Ik zoek ze ook, maar die zijn moeilijk te krijgen zuster.

Ik wil nog iets opmerken. Meervouw van niqaab is niet niqaabs.

Mervoud van Niqaab is Anqibah

dit naar analogie van : Sharaab - Ashribah

ww is Shariba 3ala wazni fa3ila wa sharaboun Fa3aloun

Niqaab is Fi3aal, ww is Naqiba aw Naqaba, en daar komt het welbekende woord Manaqib, ay mahassin vandaan en A niqaab is om de ma7assin van een vrouw te bedekken. Fi3aal, het meervoud daarvan is 3ala wazn af3ila , dus is het meervoud Anqibah!!!

26-08-2007, 00:01
Ik hoop dat jullie mijn vraag niet verkeerd begrijpen, maar waarom perse een nikab tot de buik?

Je hebt als het goed is je hijab al over je boezem en een beetje van je buik heen hangen?

26-08-2007, 00:05

Citaat door Qoeratoel_3ayne:
Ik hoop dat jullie mijn vraag niet verkeerd begrijpen, maar waarom perse een nikab tot de buik?

Je hebt als het goed is je hijab al over je boezem en een beetje van je buik heen hangen?


Salamu 3laikum,

Ik zelf vindt die tot de buik handiger. Die kleine waaien door de wind weg en zitten lastig en komen zelf voor mijn ogen terecht.

26-08-2007, 02:15
Die kun je laten maken toch?

26-08-2007, 02:20

Citaat door Oe7ibbu_Soenna:
Ik heb ze hier ook nooit gezien, ik heb ze zelf gekregen van zusters die op Umrah gingen.

http://www.awrah.nl/category.php?cat=10

Hier wie je ook best wel een lange...

machallah hebben hun ook een winkeltje?

26-08-2007, 10:48



Citaat door Qoeratoel_3ayne:
Ik hoop dat jullie mijn vraag niet verkeerd begrijpen, maar waarom perse een nikab tot de buik?

Je hebt als het goed is je hijab al over je boezem en een beetje van je buik heen hangen?



Iemand mag het altijd beter doen toch?

5 keer per dag bidden is goed maar als iemand vrijwillige gebeden wilt verrichten dan mogen we die persoon niet tegen houden.

Het is verplicht in de maand ramadan te vasten maar als iemand iedere maandag en donderdag wilt vasten om meer hassanat binnen te halen dan mag hij/zij dat doen.

Bovendien bestaat er chilaaf (meningsverschil) over het wel of niet verplicht zijn van de niqaab, de ene groep claimt dat het verplicht is en andere aanbevelingswaardig. Dus al zou het niet verplicht zijn dan nóg is het beter wel te dragen.

Als je het niet helemaal begrijpt kun je dit artikel doornemen, erg leerzaam.

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/150/chapter/634/page/1289

26-08-2007, 10:50

Citaat door lala islamiya:
machallah hebben hun ook een winkeltje?


Ik denk het niet...er word nergens op de site aangegeven dat ze een winkeltje zouden hebben.

Je kunt gewoon bij hun bestellen, ze zijn betrouwbaar inshaAllah.

Alleen die verzendkosten zijn best wel hoog dus je kunt beter samen met iemand wat bestellen en die kosten delen of wat meer dingen bestellen.

26-08-2007, 12:35

Citaat door Oe7ibbu_Soenna:
Iemand mag het altijd beter doen toch?

5 keer per dag bidden is goed maar als iemand vrijwillige gebeden wilt verrichten dan mogen we die persoon niet tegen houden.

Het is verplicht in de maand ramadan te vasten maar als iemand iedere maandag en donderdag wilt vasten om meer hassanat binnen te halen dan mag hij/zij dat doen.

Bovendien bestaat er chilaaf (meningsverschil) over het wel of niet verplicht zijn van de niqaab, de ene groep claimt dat het verplicht is en andere aanbevelingswaardig. Dus al zou het niet verplicht zijn dan nóg is het beter wel te dragen.

Als je het niet helemaal begrijpt kun je dit artikel doornemen, erg leerzaam.

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/150/chapter/634/page/1289


Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen zuster. Mijn vraag ging niet over het wel of niet dragen van de nikab.

Maar mijn vraag was waarom deze meiden liever een nikab tot de buik willen dragen en niet van die korte.

Maar Lerend heeft het al uitgelegd wat de reden is.


Pagina's : [1] 2