Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : AIVD heeft Nederlandse vrouwen in het vizier wegens moslimhuwelijk

Pagina's : [1] 2

Kloosjak
25-08-2007, 17:45

'Spionagerel' NAVO door Joost de Haas en Charles Sanders GEILENKIRCHEN - Op de zwaarbeveiligde Awacs-basis van de NAVO is onrust ontstaan sinds de inlichtingendienst AIVD twee Nederlandse vrouwen in het vizier heeft vanwege hun recente huwelijken met jonge moslims uit Tunesië. (http://www.telegraaf.nl/binnenland/69607101/_Spionagerel__NAVO.html?p=8,1) In Geilenkirchen staan de zeventien Awacs-afluistervliegtuigen die waarschuwen voor terroristische aanvallen vanuit de lucht. De basis geldt als supergeheim. Alle alarmbellen gingen dan ook rinkelen toen Gerda van V., secretaresse van plaatsvervangend basiscommandant kolonel Jelle Zijlstra, en haar vriendin Patricia R., werkzaam op de reisafdeling, met in hun kielzog twee Arabieren terugkeerden van vakantie in Tunesië. De AIVD trok al snel hun zogenaamde NAVO-'clearance' in, toen beide dames plotsklaps in het huwelijk bleken te zijn getreden met het als uiterst risicovol beschouwde Arabische duo. Van V. en R. beschikten over veiligheidspasjes waardoor ze toegang hadden tot mogelijke NAVO-geheimen. Gedumpt Beide vrouwen zijn niet meer welkom op de basis. Gerda van V. heeft haar Tunesiër inmiddels gedumpt en ligt in echtscheiding. Patricia R. eist haar baan terug in een tegen de Nederlandse staat aangespannen kort geding, dat 10 september dient. De advocaat van R. en Van V., mr. H. van der Meijden uit Harderwijk: "De AIVD heeft als regel 'bij twijfel niet inhalen'. Maar de jongens op wie de dames verliefd werden hebben, zover ik weet, geen banden met terroristische groeperingen." Kolonel Jelle Zijlstra is vierkant achter de vrouwen blijven staan. Volgens bronnen in Geilenkirchen ligt Zijlstra onder vuur. De kolonel: " Deze dames hebben jarenlang loyaal voor ons gewerkt, waarom zou ik ze dan niet moreel mogen steunen? Er is mij niets bekend van foute handelingen."

Globi
25-08-2007, 17:50
Geen risico nemen en overplaatsen naar een andere functie. Ook raar dat 1 van de 2 blijkbaar haar man al weer de weg terug naar huis heeft gewezen.

fierljepper
25-08-2007, 17:57
het als uiterst risicovol beschouwde Arabische duo. Het lijkt me dat de AIVD toch wel iets meer moet weten dan alleen dat de Tunesiërs "moslim zijn." Aan de andere kant, als je 20 jaar geleden als defensieambtenaar met een rus(sin) trouwde, dan had je hetzelfde probleem.

Kloosjak
25-08-2007, 18:50
Geil hoor. :hihi:

KidaMieshMoemkin
25-08-2007, 18:58

Ze zien nog steeds boemannen achter elke boom :moe:

KidaMieshMoemkin
25-08-2007, 19:15
Boe! Ja geil hoor.

Wayagher
25-08-2007, 19:31
dit nazistische gedachtegoed moet worden vernietigd heb hier geen woorden meer voor.

fierljepper
25-08-2007, 19:35
dit nazistische gedachtegoed moet worden vernietigd heb hier geen woorden meer voor. Heb je het nou over de islam? :confused:

Focus1
25-08-2007, 20:06
Ze zien nog steeds boemannen achter elke boom :moe: Waar doet mij dit aan herinneren? Bomen die roepen: hier is een Jood.?

KidaMieshMoemkin
25-08-2007, 20:10
Waar doet mij dit aan herinneren? Bomen die roepen: hier is een Jood.? Daar gaat de topic helemaal niet over :moe:

lias
25-08-2007, 20:12
Waar doet mij dit aan herinneren? Bomen die roepen: hier is een Jood.? :D :hihi: :hihi:

Focus1
25-08-2007, 20:14
Daar gaat de topic helemaal niet over :moe: Je hebt gelijk. Sorry. Soms kan je de stapjes die je hersenen maken niet helemaal controleren.

lemster
25-08-2007, 22:52

Je hebt gelijk. Sorry. Soms kan je de stapjes die je hersenen maken niet helemaal controleren. Get a hold of yourself woman! :hadj: :hihi:

lemster
25-08-2007, 22:56
Maarreh..is er nu sprake van verminderd vertrouwen wanneer je met een Arabier en/ of Moslim trouwt? Kunnen we er van uit gaan dat er geen Moslims en/ of Arabieren of mensen die zijn getrouwd met Moslims/ Arabieren werken bij de AIVD? Mensen op religie of ethniciteit weren van een baan is tegen de wet.

Laszlo
25-08-2007, 23:28
Maarreh..is er nu sprake van verminderd vertrouwen wanneer je met een Arabier en/ of Moslim trouwt? Kunnen we er van uit gaan dat er geen Moslims en/ of Arabieren of mensen die zijn getrouwd met Moslims/ Arabieren werken bij de AIVD? Mensen op religie of ethniciteit weren van een baan is tegen de wet. Sinds de vertrouwenscrises met die marokkaanse tolken bij de aivd staat de boel op scherp. Lijkt mij niet echt verwonderlijk.:)

Pagina's : [1] 2