Bekijk volle/desktop versie : 'A LLae Wallah wallou!'



Pagina's : [1] 2 3 4

25-08-2007, 15:19
zei mijn moeder terwijl onze kennis die net uit Marokko teruggekomen is wat ingemaakte olijven inpakte voor haar om mee te nemen.

'ze komen DIRECT van het platteland af, mijn oma heeft ze zelf geplukt en ingemaakt. echt heeerlijk bij de kip!', zegt de kennis.

'Nee, echt dat is NIET nodig joh, waarom neem je zo een moeite? er is tegenwoordig van alles verkrijgbaar hier in Nederland.' protesteert mijn moeder, ENKEL mondeling.

'Nee joh, pak aan. De geur van Marokko zit er nog bij. Hier, ik doe er ook wat ingemaakte citroenen bij. daar versier je de kip mee bij het serveren.', gaat de kennis onvermoeid verder.

15 minuten terug vroeg ze aan mij: 'zwarte of groene olijven?' Zonder verder tegen te sputteren of te zweren vroeg ik om groene. daana pakte ze de citroenen en bij het opscheppen vroeg ik om het recept. Ik bedacht me namelijk dat het gewoon verspilde energie is om tegen te sputteren zoals mijn moeder na mij WEL deed.

Bij een vorige situatie ging het om koekjes en ipv tegen te sputteren weer vroeg ik juist om extra koekjes. Mijn moeder: 'yà la7shoumma! Dat doe je toch niet? Als iemand je iets aanbied zeg je juist dat het niet hoeft! 3la beggra die ik heb opgevoed!'

Why bother? heb ik gelijk of niet? wie sputtert er ook niet tegen?

25-08-2007, 15:23


ik sputter altijd tegen

25-08-2007, 15:23
automatisme!!! ik sputter ook tegen

25-08-2007, 15:25
ik vind dat soms TE vermoeiend om eraan te beginnen

25-08-2007, 15:28


kzeg soms nee terwijl ik zó graag wil echt een slechte eigenschap en ik sputter áltijd tegen. erg hè

25-08-2007, 15:28
Soms wel maar soms ook niet

25-08-2007, 15:29
Als niet Marokkaanse, moest ik er wel even aan wennen. Telkens nee zeggen en dan toch geven ze het. Mijn ex schoonzus zei toen in die tijd tegen me dat ik ze zou beledigen als ik het niet zou aannemen. Maar nu vind ik dat ze beetje overdreef, maargoed. Soms sputter ik tegen, vaak ook niet meer en bedank ik ze en dan is het klaar... Ipv nog een aantal min voor nix protesteren

25-08-2007, 15:32
m'n moeder die lacht me welleens uit dan zegt ze moet je dit of dat hebben. ik zo nee yemma. hoeft niet. hou maar voor je zelf. maar ondertussen dan strek ik wel mijn hand uit om het aan te nemen.

en mijn moeder ligt dan in een deuk van je zegt nee ik wil het niet maar ondertussen steek je je handen uit.

maar ik zeg nooit wollah. ik zeg nee nee ik hoef niet. 1x en als ze blijft aanhouden neem ik het gelijk aan.


soms is het zo grappig bij mijn schoonzusje. die is ook van wollah ik neem het niet aan en wollah dit en wollah dat.

dus ik denk oke dan niet. achteraf blijkt dat ze het heel graag wou hebben.

dus mijn moeder helemaal hysterisch. je gaat toch niet akkoord met iemand die 1 of 2 keer zegt dat ie het niet moet hebben.

dus ietsiepietsie verwarrend voor me. maar oefenen baart kunst.

25-08-2007, 15:37
als ik zelf iets geef accepteer ik geen nee, en zeg bij voorbaat al WOLLAH JE NEEMT HET MEE. om het tegensputteren gelijk al in de kiem te smoren

25-08-2007, 15:39
ja ik moet eerlijk toegeven ik sputtel ook wel tegen eerst. Maar jah uiteeeeeeeeinlijk neem je het dan toch aan eh, of dan stoppen ze het in je tas enzo... Jah dan ga ik het er niet meer uithalen hoor Wel vermoeiend soms

25-08-2007, 15:40

Citaat door noona:
als ik zelf iets geef accepteer ik geen nee, en zeg bij voorbaat al WOLLAH JE NEEMT HET MEE. om het tegensputteren gelijk al in de kiem te smoren


ja dat doe ik in het vervolg ook

25-08-2007, 15:43
Mijn moeder en een tante van mij voeren al jaren een scene op bij het naar huis gaan nadat ze elkaar bezocht hebben.
nee, neem ik wel mee, nee, nee..etc.

Ik, mijn zus en nichten staan standaard klaar om te genieten van die scene. Laatste jaren doen ze het minder en hebben ze ons allang door en dan zeg ik tegen mijn ma: iwa doe het dan een beetje voor de show behda.

wat mis ik der

25-08-2007, 15:55



Citaat door noona:
zei mijn moeder terwijl onze kennis die net uit Marokko teruggekomen is wat ingemaakte olijven inpakte voor haar om mee te nemen.

'ze komen DIRECT van het platteland af, mijn oma heeft ze zelf geplukt en ingemaakt. echt heeerlijk bij de kip!', zegt de kennis.

'Nee, echt dat is NIET nodig joh, waarom neem je zo een moeite? er is tegenwoordig van alles verkrijgbaar hier in Nederland.' protesteert mijn moeder, ENKEL mondeling.

'Nee joh, pak aan. De geur van Marokko zit er nog bij. Hier, ik doe er ook wat ingemaakte citroenen bij. daar versier je de kip mee bij het serveren.', gaat de kennis onvermoeid verder.

15 minuten terug vroeg ze aan mij: 'zwarte of groene olijven?' Zonder verder tegen te sputteren of te zweren vroeg ik om groene. daana pakte ze de citroenen en bij het opscheppen vroeg ik om het recept. Ik bedacht me namelijk dat het gewoon verspilde energie is om tegen te sputteren zoals mijn moeder na mij WEL deed.

Bij een vorige situatie ging het om koekjes en ipv tegen te sputteren weer vroeg ik juist om extra koekjes. Mijn moeder: 'yà la7shoumma! Dat doe je toch niet? Als iemand je iets aanbied zeg je juist dat het niet hoeft![COLOR="Red"] 3la beggra die ik heb opgevoed!'
Why bother? heb ik gelijk of niet? wie sputtert er ook niet tegen?[/COLOR]



dahektini.....

maar shi nass key diew ha qalt swab

25-08-2007, 18:29

Citaat door Mozhima1:
Mijn moeder en een tante van mij voeren al jaren een scene op bij het naar huis gaan nadat ze elkaar bezocht hebben.
nee, neem ik wel mee, nee, nee..etc.

Ik, mijn zus en nichten staan standaard klaar om te genieten van die scene. Laatste jaren doen ze het minder en hebben ze ons allang door en dan zeg ik tegen mijn ma: iwa doe het dan een beetje voor de show behda.

wat mis ik der



jaaa mijn moeder doet dit ook met haar zus uit frankrijk, eeen heeele show geven ze weg.

mijn oom zegt : safi, we vertrekken en vervolgens blijft ie op de bank zitten. ze3ma het gaat nog even duren allemaal

25-08-2007, 18:30

Citaat door ~luna~:
dahektini.....

maar shi nass key diew ha qalt swab




maar wat bedoel je met dat laatste? (ik weet het , beggra)

Pagina's : [1] 2 3 4