Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Justitie boekt succes met aanpak 'haatsites'

Horus
25-08-2007, 12:22

Justitie boekt succes met aanpak 'haatsites' Uitgegeven: 25 augustus 2007 11:50 Laatst gewijzigd: 25 augustus 2007 12:02 ROTTERDAM - Justitie boekt successen in de strijd tegen discriminatie op internet. Dit jaar zijn elf beheerders en deelnemers van extreemrechtse sites aangehouden of veroordeeld wegens discriminatie van allochtonen en haat zaaien. Drie extreemrechtse sites zijn van internet verdwenen. Verder voorkwam pim-fortuyn.nl vervolging door discriminerende uitlatingen van de site te halen. Dit blijkt uit een onderzoek door NRC Handelsblad. Strafrechtelijke onderzoeken De krant meldt in de editie van zaterdag dat nog strafrechtelijke onderzoeken lopen tegen de twee grootste extreemrechtse forumsites: Holland Hardcore (10.000 deelnemers) en Stormfront Nederland-Vlaanderen. Van de laatste site zijn twee moderators aangehouden. Prioriteit Het Openbaar Ministerie (OM) geeft sinds vorig jaar prioriteit aan opsporing en vervolging van internetdiscriminatie. Zowel de Tweede Kamer als het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) vond dat justitie te weinig met aangiften deed. Inmiddels zijn veel zaken aangepakt. Uit het onderzoek blijkt dat in mei de site rechtser.com van internet is gehaald, nadat de moderator van deze extreemrechtse site was aangehouden. Een maand eerder is een Amsterdammer opgepakt voor het plaatsen van antisemitische teksten op polinco.net. Ook dat forum is toen gesloten. (c) ANP Bron (http://www.nu.nl/news/1208212/50/Justitie_boekt_succes_met_aanpak_%27haatsites%27.h tml) Misschien moesten nuchtere autochtonen ook eens wat vaker in de slachtofferrol kruipen en over alles melding gaan maken :)

Bada_Bing
25-08-2007, 12:28
Wat let je?

Horus
25-08-2007, 12:43
Wat let je? Niet alleen voor nuchtere autochtonen is het zo moeilijk kan ik me zo voorstellen. Niet iedereen kan zo vreselijk klagen en zielig voordoen en uiteindelijk eisen, boos worden en uit die reden agressief worden :rolleyes: Weet je wel hoelang het bv duurt voordat je een uitkering als "loon" gaat zien of "salaris" gaat noemen... Dan moet je er bijna mee opgevoed zijn is zo mijn idee, maar gezien alle veranderingen in kleedcodes e.d. zal hier ook wel een gepaste actie en antwoord op komen zoals we tegenwoordig overal zien in Europa als antwoord op de rariteiten van gelovige mensn die menen om die reden van alles te kunnen maken en eisen :)

amel
25-08-2007, 12:46
ROTTERDAM - Justitie boekt successen in de strijd tegen discriminatie op internet. Dit jaar zijn elf beheerders en deelnemers van extreemrechtse sites aangehouden of veroordeeld wegens discriminatie van allochtonen en haat zaaien. Drie extreemrechtse sites zijn van internet verdwenen. Verder voorkwam pim-fortuyn.nl vervolging door discriminerende uitlatingen van de site te halen. Dit blijkt uit een onderzoek door NRC Handelsblad. De krant meldt in de editie van zaterdag dat nog strafrechtelijke onderzoeken lopen tegen de twee grootste extreemrechtse forumsites: Holland Hardcore (10.000 deelnemers) en Stormfront Nederland-Vlaanderen. Van de laatste site zijn twee moderators aangehouden. Het Openbaar Ministerie (OM) geeft sinds vorig jaar prioriteit aan opsporing en vervolging van internetdiscriminatie. Zowel de Tweede Kamer als het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) vond dat justitie te weinig met aangiften deed. Inmiddels zijn veel zaken aangepakt. Uit het onderzoek blijkt dat in mei de site rechtser.com van internet is gehaald, nadat de moderator van deze extreemrechtse site was aangehouden. Een maand eerder is een Amsterdammer opgepakt voor het plaatsen van antisemitische teksten op polinco.net. Ook dat forum is toen gesloten. (ANP) Bron:www.ad.nl

Foppe
25-08-2007, 12:48

Dan moet ik maar alvast uitkijken naar een ander forum. Voordat deze wordt 'aangepakt'. :hihi:

Horus
25-08-2007, 12:52
Dan moet ik maar alvast uitkijken naar een ander forum. Voordat deze wordt 'aangepakt'. :hihi: Deze site werkt samen met justitie en aivd, dat is geen geheim. In de tijd van de moord op Theo van Gogh hebben de mensen achter de schermen zonder stennis alle gevraagde persoonsgegevens mee gegeven. Ze zouden gek zijn dit "goudmijntje" aan informatie aan te pakken, ik zou het niet doen. Dat is nog terug te vinden in bepaalde topics en nieuwsbronnen van die tijd :)

Horus
25-08-2007, 12:55
Dan moet ik maar alvast uitkijken naar een ander forum. Voordat deze wordt 'aangepakt'. :hihi: Op andere fora hebben mensen van hier al mensen die zich moslim noemen, per telefoon en mail met de dood bedreigd :rolleyes: het zegt wel iets over deze mensen en dat bepaalde verwachtingen dus geen vooroordelen zijn, maar meer de bevestiging :)

amel
25-08-2007, 13:00
Op andere fora hebben mensen van hier al mensen die zich moslim noemen, per telefoon en mail met de dood bedreigd :rolleyes: het zegt wel iets over deze mensen en dat bepaalde verwachtingen dus geen vooroordelen zijn, maar meer de bevestiging :) Ach jij weet toch ook dat je dingen en uitlatingen van VEEL leden hier "met een korreltje zout moet nemen". Nu we het toch over persoonsgegevens hebben, vraag naar de werkelijke leeftijd van leden achter de schermen, dan weet je ook meteen waar deze vooroordelen vandaan komen. (hangen in de buurt is niet altijd een optie, tja dan maar kwajongen spelen op het net)

HalfMarokkaan
25-08-2007, 13:20
Niet alleen voor nuchtere autochtonen is het zo moeilijk kan ik me zo voorstellen. Niet iedereen kan zo vreselijk klagen en zielig voordoen en uiteindelijk eisen, boos worden en uit die reden agressief worden :rolleyes: Weet je wel hoelang het bv duurt voordat je een uitkering als "loon" gaat zien of "salaris" gaat noemen... Dan moet je er bijna mee opgevoed zijn is zo mijn idee, maar gezien alle veranderingen in kleedcodes e.d. zal hier ook wel een gepaste actie en antwoord op komen zoals we tegenwoordig overal zien in Europa als antwoord op de rariteiten van gelovige mensn die menen om die reden van alles te kunnen maken en eisen :) Ga dan lekker klacht indienen. Wie houd je tegen?

Horus
25-08-2007, 13:25
Ach jij weet toch ook dat je dingen en uitlatingen van VEEL leden hier "met een korreltje zout moet nemen". Nu we het toch over persoonsgegevens hebben, vraag naar de werkelijke leeftijd van leden achter de schermen, dan weet je ook meteen waar deze vooroordelen vandaan komen. (hangen in de buurt is niet altijd een optie, tja dan maar kwajongen spelen op het net) Ik maak me meer zorgen dat we veel mensen het dus met een korrel zout nemen. Dat we dit alles als normaal zijn gaan ervaren, laten we zeggen de3 afgelopen dertig jaren. Wat je zegt baart me nog meer zorgen, want indien het een kind zou zijn die zoiets doet, wat moet daar dan later van terecht komen :confused: in dit geval ging het niet om kinderen maar om achtergebleven mensen die zich als een cyber mujaheed ging, uiteindelijk werd hij ook verbannen van dit forum, maar dat nadat hij moderators had beledigd.

wammeswaggel
25-08-2007, 13:36
Deze site werkt samen met justitie en aivd, dat is geen geheim. In de tijd van de moord op Theo van Gogh hebben de mensen achter de schermen zonder stennis alle gevraagde persoonsgegevens mee gegeven. Ze zouden gek zijn dit "goudmijntje" aan informatie aan te pakken, ik zou het niet doen. Dat is nog terug te vinden in bepaalde topics en nieuwsbronnen van die tijd :) De AIVD kijkt hier ook mee...........................:hadj: :hadj: :hadj:

handala
25-08-2007, 14:15
Dan moet ik maar alvast uitkijken naar een ander forum. Voordat deze wordt 'aangepakt'. :hihi: Doe dat

Horus
25-08-2007, 15:17

Ga dan lekker klacht indienen. Wie houd je tegen? Je hebt alweer niet goed gelezen :)