Bekijk volle/desktop versie : Halal vlees...of niet?



Pagina's : [1] 2

24-08-2007, 12:55
Ik heb jullie mening nodig.

Net was ik in een slager/supermarkt maar er stond nergens dat het halal was. Ik heb het gevraagd en er werd gezegd dat het halal is. Ik wilde biefstuk en die man maakt een gesealde zak op en haalde daar biefstuk uit. Ik heb dat nog nooit gezien. Normaal als ik om iets vraag bij een islamitische slager zie ik hem naar de koelcel met een mes en snijd hij een stuk eraf. Daarna zag ik dat ze ook bier en sigaretten verkochten.


Wel stonden er allemaal halal vleeswaren en worst en zo.

Wat denken jullie. Weggooien of niet dat vlees?
Ik twijfel omdat het uit een zak kwam.

24-08-2007, 12:58


hmmm ik zou het niet weggooien....vet zonde van dat vlees..en hij heeft gezegd dat het halal was dan kun je dat toch aannemen....

24-08-2007, 12:59
Waarom koop je je vlees niet bij de islamitische slagerij, dan weet je dat het 100% halal is!

was het een hollander?

24-08-2007, 13:04
Het was bij een islamitische slagerij.

Maar normaal zie je dan toch een certificaat ofzo hangen en ik was er nooit geweest vandaar dat ik het heb gevraagd.

Nee het waren wel arabieren maar dat zegt echt helemaal niks natuurlijk.

100% halal...nou 3 kwart van het vlees dat als halal word verkocht schijnt eerst verdoofd te worden. Is ook niet halal.

Is wel zonde om het weg te gooien maar toch twijfel ik

24-08-2007, 13:09


Als jij vlees eet in de veronderstelling dat het halal is, dan is het niet jouw fout als het niet halal blijkt te zijn. Dus als die man jou heeft verzekerd dat het halal is dan mag jij het eten.

24-08-2007, 13:10
die zak heb ik vaker gezien!
Wij kopen namelijk ook alleen maar runderbiefstuk als vlees (omdat het bot en vetvrij is -> hier gaat mijn voorkeur naar uit)

Je zit goed als je het gevraagd had en zij met JA antwoorden - dan is het halal voor jou door de ogen van Allah SWT.

Normaliter bestelt een slager zoveel koeien of zoveel schapen en aangezien biefstuk vaker over de toonbank gaat dan het aantal schapen of koeien dat die in de vriezer heeft hangen bestellen de meeste slagerijen altijd een kist biefstukken van het slachthuis.

24-08-2007, 13:13
Als ik twijfel eet ik het niet ,en gooi ik het weg!

24-08-2007, 14:23

Citaat door chemicha:
die zak heb ik vaker gezien!
Wij kopen namelijk ook alleen maar runderbiefstuk als vlees (omdat het bot en vetvrij is -> hier gaat mijn voorkeur naar uit)

Je zit goed als je het gevraagd had en zij met JA antwoorden - dan is het halal voor jou door de ogen van Allah SWT.

Normaliter bestelt een slager zoveel koeien of zoveel schapen en aangezien biefstuk vaker over de toonbank gaat dan het aantal schapen of koeien dat die in de vriezer heeft hangen bestellen de meeste slagerijen altijd een kist biefstukken van het slachthuis.


Oke dan ben ik gerustgesteld Ik had het namelijk nog nooit gezien.

Hij heeft idd tegen mij ja gezegd dus ik eet het dan gewoon op

24-08-2007, 20:15
Als ze alcohol en sigaretten verkopen vind ik het al niet betrouwbaar en dan zou ik daar ook niet kopen.

Je kunt wel zeggen ja hij zegt dat het halal is dan is het niet mijn fout, maar iemand die al alcohol verkoopt is niet echt betrouwbaar dus dan ligt de fout ook bij jezelf als je daar koopt eet en het is niet halal.

Ik zou het weggooien en voortaan alleen bij slagerije kopen die geen sigaretten en alcohol verkopen.

24-08-2007, 20:19
Ik zou het eten, zomaar eten weggooien.

Die man zegt dat het halal is dus je kunt het gewoon eten, je kunt bij geen enkele slager controlleren of het wel écht halal is, je gaat daar van uit. Of je moet zelf je dieren in de badkamer gaan slachten.

24-08-2007, 20:20

Citaat door Schrijf_ster1:
Ik zou het eten, zomaar eten weggooien.

Die man zegt dat het halal is dus je kunt het gewoon eten, je kunt bij geen enkele slager controlleren of het wel écht halal is, je gaat daar van uit. Of je moet zelf je dieren in de badkamer gaan slachten.


Als het bij een gewone slagerij was wel ja maar waar ze ook alcohol verkopen, no way dat ik daarvan vlees zou nemen .Hoe betrouwbaar is dat.

24-08-2007, 20:26

Citaat door oem_mujahid2:
Als het bij een gewone slagerij was wel ja maar waar ze ook alcohol verkopen, no way dat ik daarvan vlees zou nemen .Hoe betrouwbaar is dat.



Het vlees kan gewoon halal zijn.

Bij ons heb je een turkse slagerij die alcohol verkoopt, ik vroeg waarom ze dat deden aangezien het moslims zijn. Die mensen zijn zo onwetend en denken dat je alcohol wel aan kuffar mag verkopen, ze zei dat een moslim tenslotte geen wijn zal kopen. Het vlees komt ergens anders vandaan dan die flessen alcohol.

Ik zou echt geen vlees weggooien of ander voedsel omdat ik het gekocht heb waar ze ook alcohol verkopen, als die mensen zeggen dat het halal is dan staat hun de straf te wachten mocht het niet zo zijn.

24-08-2007, 20:32



Citaat door Schrijf_ster1:
Het vlees kan gewoon halal zijn.

Bij ons heb je een turkse slagerij die alcohol verkoopt, ik vroeg waarom ze dat deden aangezien het moslims zijn. Die mensen zijn zo onwetend en denken dat je alcohol wel aan kuffar mag verkopen, ze zei dat een moslim tenslotte geen wijn zal kopen. Het vlees komt ergens anders vandaan dan die flessen alcohol.

Ik zou echt geen vlees weggooien of ander voedsel omdat ik het gekocht heb waar ze ook alcohol verkopen, als die mensen zeggen dat het halal is dan staat hun de straf te wachten mocht het niet zo zijn.


Ieder moet het zelf weten, ik koop zelf mijn vlees liever niet bij een zaak waar ze ook alcohol verkopen, kheb een vaste slagerij hier waarvan mijn man de eigenaren kent en de betrouwbaarheid weet.

24-08-2007, 20:33
Hoe kan je nou vlees weggooien? In arme landen kunnen ze dromen van vlees en jullie gooien het gewoon zonder pardon in de prullenbak? Als jullie het niet willen eten kunnen jullie het altijd geven aan buren die geen moslims zijn bv.

24-08-2007, 20:34
Zarah je mag geen dingen die je zelf niet mag nuttigen aan niet moslims geven, dat is een fout die velen moslims maken, bijv wijn uit een kerstpakket aan de buren geven. Wat is dat voor da3wah??

Als je er achter komt dat je iets klaar hebt gemaakt wat bijv niet halal is of waar bijv iets inzit wat we niet mogen dan moet je dat weggooien en mag je niet weggeven.

Pagina's : [1] 2