Bekijk volle/desktop versie : Vraag: islam winkels en moskee in Denhaag..!?



23-08-2007, 20:24
Assalamoe wa´laikoem dames..

Ga morgen insha Allah naar den haag en wil graag weten hoe ik vanuit haagse markt naar moskee kan gaan.. dus welke tram ik dan moet pakken? En of er in den haag islamitische winkeltjes zijn waar men boeken en/of islamitische kleren kan kopen? (zoals bijv. lange zwarte jurken..weetnie hoe het precies heet)

Hoop dat jullie me kunnen helpen insha Allah..!

Djazaak Allahoe Ghairan..

Wa´laikoem salam..

23-08-2007, 22:05


Niemand?????????

24-08-2007, 02:15
Wa aleikum assalaam zuster,

Ik weet niet of je dit nog leest voordat je morgen op pad gaat, maar insha'Alah heb je er iets aan.

Om vanuit de Haagse Markt naar de As-Soennah Moskee te gaan moet je tram 11 of 12 richting Den Haag HS nemen en dan op de halte 'Wouwermanstraat' uitstappen. Daarna moet je, als je met je gezicht weer richting Haagse markt staat, linksaf gaan en dan oversteken naar de andere kant van de weg. Na minder dan 100 meter zie je dan een soort van autowasserette ofzo en een paar meter daarna zie je aan je rechterkant al een groot gebouw met paarkeerplaatsen ervoor, dat is de Moskee al. Het adres is Fruitweg 5 t/m 9.

Dichterbij de markt is ook nog een andere Moskee. Daar ben ik zelf nog nooit geweest, maar ik zag de minaret altijd uitsteken, toen ze het grote gebouw aan de overkant van de 2e halte bij de markt van tram 11 en 12 (als je met je rug naar de markt staat) nog aan het bouwen waren (is nu af, dus zie je minaret niet meer uitsteken). Maar achter dat gebouw ligt als het goed is dichtbij een Moskee. Waarschijnlijk zie je hem al wel als je even om dat gebouw heenloopt (je komt dan geloof ik langs een halte van tram 6). Die Moskee (volgens mij Noeroel Islam) zit in ieder geval aan de Scheeperstraat 188.

Verder ken ik nog 1 Islamitisch winkeltje in Den Haag, maar die is volgens mij best ver van de Haagse Markt vandaan. Ik zal het adres en de routebeschrijving toch geven, dan kun je zelf kijken wat je ermee doet, insha'Allah. De winkel heet 'Ar-Risallah en zit aan de Hoefkade 215. Zelf ga ik altijd met de fiets daarheen, dus ik weet niet of je nog lang moet lopen (is een hele lange straat, misschien stopt de tram precies aan de andere kant) als je uit de tram stapt. Volgens 9292ov.nl moet je in ieder geval tram 11 of 12 naar de halte 'jacob catsstraat' nemen (richting Den Haag HS) en vanuit daar nog zo'n 3 minuten lopen. Hij geeft ook aan dat je tram 6 naar halte 'om en bij' (richting leidschenhage) kan nemen en vanuit daar nog 5 minuten moet lopen. Je kunt gewoon op 9292ov.nl even kijken, dan moet je als beginadres gewoon herman costerstraat invullen (is bij Haagse Markt) en dan als eindadres dus de Hoefkade 215. Je kunt daar ook op 'kaart' klikken, die kun je dan eventueel uitprinten en meenemen, als je bang bent te verdwalen.

Ik hoop insha'Allah dat je mijn uitleg een beetje kunt volgen en er iets aan hebt.