Bekijk volle/desktop versie : een vraag !!



23-08-2007, 15:17
ik denk dat alle getrouwde leden wel een bepaald beeld hadden van het huwelijk.

nu jullie zijn getrouwd,, vraag ik me af of het is zoals jullie hadden verwacht.

wie kan er wat over vertellen?

23-08-2007, 15:42


het is zelfs leuker dan ik toen had verwacht, het was wel effe wennen in het begin maar dat is meestal als je aan een nieuwe situatie in je leven begint......

23-08-2007, 15:46

Citaat door Soussiaatje02:
het is zelfs leuker dan ik toen had verwacht, het was wel effe wennen in het begin maar dat is meestal als je aan een nieuwe situatie in je leven begint......


ben blij dat te horen! ik hoor vaak dat het anders is dan je verwacht(negatief).

23-08-2007, 16:15
Natuurlijk is het anders dan wat je had verwacht (hoeft niet meteen negatief te zijn, maar er verandert gewoon heel veel). Dit heeft vooral te maken dat je aan wel 100 dingen tegelijk moet wennen. Naast het feit dat je moet wennen dat je je bed, huis en al je hebben en houden deelt met iemand heb je heel veel verantwoordelijkheden en natuurlijk ook je baan, je sociale leven en je schoonfamilie.

Vaak is het zo dat bij Marokkanen een beeld wordt geschets alsof het één grote roze wolk is, maar dit is niet het geval! Je moet ook nog aan je partner wennen, zelf al had je daarvoor 10 jaar lang een relatie hem! Je leert een man pas echt goed kennen als je het huis met hem deelt.

Ik denk dat dit ook de reden is waarom zoveel Marokkaanse echtparen scheiden. De stap van veilig bij je ouders naar een nieuwe omgeving met een nieuwe familie is misschien voor sommigen echt te groot.

23-08-2007, 16:38


Gedeeltelijk... ik had me er goed op voorbereid en voelde me er ook wel klaar voor... maar toch moest ik wel wennen in het begin. En op een gegeven moment wordt alles zo "gewoon", voor mijn gevoel "té gewoon/normaal". Je raakt in een bepaalde sleur: werken, huishouden, alle verplichtingen etc.

Voordat ik getrouwd was droomde ik van romantiek ed. Maar na 1 jaar is die grote romance er toch wel van af moet ik zeggen, natuurlijk houd je dan nog wel van elkaar, maar je wordt het gewoon.
Ik vind het wel veel zwaarder dan ik zelf dacht... misschien doe ik dat ook wel een beetje zelf, maar ben nogal perfectionistisch. Ik werk (gelukkig parttime 3,5 dag), doe daarnaast mijn huishouden (eigenlijk alles in mijn eentje) en doe ook nog alle administratie, verzorg mijn man etc... er komt geen einde aan, en dit alles breeks soms wel op! Voordat je getrouwd bent wordt je echt verwend want mama en papa zorgen voor je.

Ik zeg altijd tegen mijn zusjes/nichtjes: trouwen stelt niks voor, het volhouden en het goed verzorgen van alle gezinsleden is pas een kunst.