Bekijk volle/desktop versie : Geven jullie vaak de Salaam aan (onbekende) zusters op straat?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

22-08-2007, 19:35

Assalaam oe'3likoum

De titel zegt t al, stem even op de poll en laat even inshallah meteen een reactie achter [/SIZE][/FONT]


[FONT=Century Gothic][/FONT]

[FONT=Century Gothic]Ben gewoon nieuwsgierig erna omdat ik gisteren ergens was en normaal gesproken vergeet ik t nog wel eens te zeggen en dan denk ik er pas weer aan als onbekende zusters me groet met de salaam [/SIZE][/FONT]


[FONT=Century Gothic][/FONT]

[FONT=Century Gothic][SIZE=2]Maar gisteren lette ik erop en ik groette alle vrouwen met Salaam oe3likoum en sommige zeiden t al zelf tegen me, vind dat altijd zo mooi, terwijl je t eigelijk vanzelfsprekend hoort te zijn. [/SIZE][/FONT]


[FONT=Century Gothic][/FONT]

[FONT=Century Gothic][SIZE=2]En zeggen jullie altijd salaam tegen iedereen of alleen aan oudere vrouwen?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Century Gothic][SIZE=2]Weet je wat ik vaak zie, als een zuster met ghimaar langs komt dan groette ze haar allemaal komt er een zuster langs met knothoofddoek dan word ze veel minder gegroet, is wel apart vind ik.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Century Gothic][SIZE=2]Tenslotte zijn we allemaal zusters in de Islaam van elkaar [/SIZE][/FONT]


[FONT=Century Gothic][/FONT]

[FONT=Century Gothic][SIZE=2]Aanrader om even rustig door te lezen, artikel over ''De waarde van As-salaam ou alaikoum''[/SIZE][/FONT]
[SIZE=2][URL="http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/salaam/Dewaardevansalaam.doc"][FONT=Century Gothic]Klik hier[/FONT][/URL][FONT=Century Gothic] om het artikel te openen


22-08-2007, 19:40


Salaam
Ik moet je eerlijk zeggen soms groet ik gewoon onbekende.
En dan kijken ze me heel vreemd aan ken ik jou ergens van?!!
Maar dan denk ik ghair ik heb me hasanaat. Ik heb me plicht gedaan.
Maar soms groeten ze ook wel terug hoor.

22-08-2007, 19:41
Ik probeer t zoveel mogelijk te doen. Wat me wel opvalt is dat ik wel door marokkaanse meiden met gewoon een hoofddoek wordt gegroet maar tot nu toe heeft nooit een vrouw met nikaab mij de salam gegeven. En ja voor ik t zelf wil zeggen zijn ze me voorbij geraced.

22-08-2007, 19:41
uuh nu nog de poll he wel zo handig

22-08-2007, 19:48



Citaat door goudvisje83:
Salaam
Ik moet je eerlijk zeggen soms groet ik gewoon onbekende.
En dan kijken ze me heel vreemd aan ken ik jou ergens van?!!
Maar dan denk ik ghair ik heb me hasanaat. Ik heb me plicht gedaan.
Maar soms groeten ze ook wel terug hoor.


Wa 3likoum salaam,

Ja helaas denken sommige dat je alleen hoort te groeten als diegene kent.
Is wel jammer. Maar zoals je al zei jij hebt inshallah je 7asanaat ervoor en je hebt je plicht gedaan.

Eigelijk maak ik weinig mee dat ze niet terug groeten.

22-08-2007, 19:50
altijd .
eergisteren kwam ik iemand tegen, die groeten ik ook op staat. ze keek me zo mouhiem mocht ik haar weer tegen komen doe ik het weer. heb mijn plicht gedaan, en wat ze der van vinden is niet mijn pakkie aan

22-08-2007, 19:55
Ik geef altijd sallam op straat...het is de makkelijkste manier om hassanaat te verdienen..mooi meegenomen toch!

22-08-2007, 19:55

Citaat door bigmomma25:
Ik probeer t zoveel mogelijk te doen. Wat me wel opvalt is dat ik wel door marokkaanse meiden met gewoon een hoofddoek wordt gegroet maar tot nu toe heeft nooit een vrouw met nikaab mij de salam gegeven. En ja voor ik t zelf wil zeggen zijn ze me voorbij geraced.


Ow dat heb ik nog nooit meegemaakt, eigelijk alle zusters met nikaab die ik ben tegengekomen zeiden wel salaam 3likoum tegen me, ik weet niet waarom sommige t niet zeggen? Denk niet dat ze t met opzet niet zeggen hoor.
Maar als hun t niet zeggen kun je t altijd zelf zeggen, ik wacht zelf eigelijk nooit totdat iemand salaam geeft ik zeg t gewoon, mocht die ander eerder zijn dan zeg ik wa 3likoum salaam wa rahmatoellaah

22-08-2007, 19:57

Citaat door f_mouslima2:
uuh nu nog de poll he wel zo handig


Staat er toch bij lieverd

Wat is marokko.nl langzaam zeg voordat je iemands reactie hebt beantwoord ben je 10 minuten verder

22-08-2007, 20:14
Ik heb een artikel bij de 1e reactie geplaatst over ''De waarde van As-salaam ou alaikoum''

22-08-2007, 20:18
als ik naar mijn werk ga, en dus uitstap dan blijf ik denk ik bezig met salaam zeggen......zoveeel islamitische meiden die ik dan zie



ik denk er vaak niet aan om te zeggen, alleen als ik iemand vaag ken, heb geen zin in die arogante blikken van sommige mensen

22-08-2007, 20:31
Ik zeg bijna altijd salaam tegen onbekende zusters.
en nadoria thanks voor het plaatsen

22-08-2007, 20:40


ik geef (bijna) altijd de salaam ook aan onbekende zusters ,
maar onbekende vrouwen die geen hoofddoek dragen(en waar ikbij vermoed dat ze moslim zijn) kan ik dan helaas geen salaam geven omdat er niet op hun hoofd geprent staat dat ze moslim, zijn uiteraard groet ik wel altijd terug als zij mij wel salaam geven.

ook komt het soms voor dat men niet de salaam beantwoorden is jammer maar wetende dat je daar ook haseneths voor krijgt!

22-08-2007, 20:54
Hier in Osdorp is het heel normaal om elkaar te groeten, ook al ken je elkaar niet...

ik groet iedereen, die mijn pad kruist en andersom maak ik het ook altijd mee...

ik merk inderdaad dat als ik eens ergens anders ben, ik wordt aangekeken met: wie ben jij?
maar dat kan me niet schelen... ik ben het zo gewend

22-08-2007, 21:08

Citaat door MamavanSamia:
Zooo safia wat goed dat je zoveel bent afgevallen

Ik ben trots op je!!


ben weer ietsie bijgekomen sssssst




zo nu weer ontopic

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7