Bekijk volle/desktop versie : Voor de mensen die ook pas in oktober hun OV krijgen!



Pagina's : [1] 2

22-08-2007, 17:55
Een klein vraagje..

Hoe lossen jullie dit op? Nemen jullie een maandabonnement voor de trein en bus? Of kopen jullie elke dag een treinkaartje en gebruik je een strippenkaart voor de bus?

Tell me!

22-08-2007, 19:01


ik krijg em ook pas in oktober, maar ik kan gewoon naar de hoge school lopen.. heb ik even geluk gehad wat betreft dat!

ik weet niet of er abonnementen zijn wat treinen betreft, dat zou anders wel een alternatief zijn,.. maar zo niet dan zou ik denk ik niets meer dan misz_naouar kunnen bedenken

succes meis!!

22-08-2007, 19:38
ik krijg me ov ook pas in oktober maar ik heb het zo geregeld met de ib groep ik gebruik buskaarten zijn ze vol breng ik ze naar hun checken ze of ik er wel echt alleen mee naar school ben geweest dan krijg ik de kosten terug van die buskaart en zo gaat het door tot ik me ov heb

22-08-2007, 19:47

Citaat door misz_naouar:
kan dat?? kan t ook met treinkaartjes? toen ik vroeg of se mijn reiskosten konden vergoeden was t nee

laat me weten

x




lieverd ik heb het zo geregeld met de ib groep..heb al een buskaart
liggen op hun kosten omdat ik volgende week al kennismaking dagen heb
en ik weet niet zeker of ze ook treinkaartjes vergoeden maar buskaarten wel...ik heb de ib groep in utrecht...maar is tog het zelfde dus denk dat je ff langs hun weer moet gaan ik heb wel moeite moeten doen heb echt erwiene gemaakt enzo maar ja het is me wel gelukt

22-08-2007, 20:41


maandkaart voor trein & Bus.

22-08-2007, 23:22
Ik wilde eerste een maandabonnement nemen voor trein en bus. Maar het is zo dat ik in de komende maand in totaal maar 14 dagen naar school hoeft. En aangezien ik na volgende week elke dag met korting reis omdat ik met vriendinnen reis die dan wel ov hebben kom ik goedkoper uit als ik elke dag een kaartje koop. En ik wilde daarnaast eigenlijk een busabonnement nemen, maar die scheen alleen maar geldig te zijn in mijn woonplaats en niet in de stad waar ik studeer. Want dat was alleen maar zo als ik hem kocht in combinatie met een treinabonnement.

Dus nu uiteindelijk doe ik het met een strippenkaart en elke dag retourtjes kopen. Ik heb wel vernomen van de ib-groep dat je een vergoeding kon krijgen via 'tegemoetkoming ouders'. Misschien ook een tip voor jullie?

23-08-2007, 00:03

Citaat door misz_naouar:
haha dan ga ik morgen even langs, want elke dag retourtje is niet echt bepaald goedkoop aangezien ik ook studiefinancering pas in oktober krijg en mijn eerste termijn voor mn collegeld al in september moe betalen + schoolboeken. moehiem bedankt lieverd

x NA





moet je doen schat aan de eene kant heb je wel geluk
want uhm omdat me ouders gescheiden zijn,
en ik geen contact meer met me vader heb moet ik hem buiten beschouwing laten kost heel veel moeite moet brieven typen ensoo
en dus krijg ik gwn betaald als uitwonende maar moet dan wel echt
kunnen aantonen dat ik echt geen contact hebn met hem en geen geld van hem krijg enzoooo en voordat dat alles geregeld is en zwart op wit staat ben ik ook weer een halfjaar verder maar krijg dan wel alles terug van die maanden das wel lekker maar tog

23-08-2007, 00:24

Citaat door IBTSSM:
maandkaart voor trein & Bus.



shit man dat kost me duur...

maandkaart voor trein is iets van 200 euro ofzo ???

23-08-2007, 10:47
Pff tis echt een gedoe geweest, ik heb zo vaak gebeld naar de ib-groep om te vragen of de kosten gedekt zouden worden. Maar tevergeefs, ikzelf moet een maandabbonement aanschaffen van €300 euro .. En ontvang studiefinanciering ook pas vanaf oktober, moet volgend maand ook al de eerste termijn van het collegegeld betalen iets van 300 nog wat, eind deze maand boeken betalen, 3ad ziekefonds erbij en rijlessen.. Pff tis echt ff stressen nu en bezuinigen de aankomende 2 maanden

23-08-2007, 10:47
Pff tis echt een gedoe geweest, ik heb zo vaak gebeld naar de ib-groep om te vragen of de kosten gedekt zouden worden. Maar tevergeefs, ikzelf moet een maandabbonement aanschaffen van €300 euro .. En ontvang studiefinanciering ook pas vanaf oktober, moet volgend maand ook al de eerste termijn van het collegegeld betalen iets van 300 nog wat, eind deze maand boeken betalen, 3ad ziekefonds erbij en rijlessen.. Pff tis echt ff stressen nu en bezuinigen de aankomende 2 maanden

23-08-2007, 10:48

Citaat door Watch_Me:
Een klein vraagje..

Hoe lossen jullie dit op? Nemen jullie een maandabonnement voor de trein en bus? Of kopen jullie elke dag een treinkaartje en gebruik je een strippenkaart voor de bus?

Tell me!


Pff tis echt een gedoe geweest, ik heb zo vaak gebeld naar de ib-groep om te vragen of de kosten gedekt zouden worden. Maar tevergeefs, ikzelf moet een maandabbonement aanschaffen van €300 euro .. En ontvang studiefinanciering ook pas vanaf oktober, moet volgend maand ook al de eerste termijn van het collegegeld betalen iets van 300 nog wat, eind deze maand boeken betalen, 3ad ziekefonds erbij en rijlessen.. Pff tis echt ff stressen nu en bezuinigen de aankomende 2 maanden

23-08-2007, 10:49
Haha Oopsíe

23-08-2007, 11:50



Citaat door Larache86:
shit man dat kost me duur...

maandkaart voor trein is iets van 200 euro ofzo ???


Ligt eraan hoelang je traject is. Het kortste traject is 176 euro en het langste is 309 euro als ik het goed heb.

23-08-2007, 20:11

Citaat door misz_naouar:
kan dat?? kan t ook met treinkaartjes? toen ik vroeg of se mijn reiskosten konden vergoeden was t nee

laat me weten

x



Ik heb zelf ook gebeld naar de Ib groep omdat ik mijn ov ook later krijg heb ik gevraagd of ik een vergoeding kreeg of dergelijke..

ik kreeg een formulier thuis gestuurd dat mijn ouders mij een ouderbijdrage geven...

Nu nog zien of het ook echt zo is

23-08-2007, 20:13

Citaat door Kr0elleb0eL:
Pff tis echt een gedoe geweest, ik heb zo vaak gebeld naar de ib-groep om te vragen of de kosten gedekt zouden worden. Maar tevergeefs, ikzelf moet een maandabbonement aanschaffen van €300 euro .. En ontvang studiefinanciering ook pas vanaf oktober, moet volgend maand ook al de eerste termijn van het collegegeld betalen iets van 300 nog wat, eind deze maand boeken betalen, 3ad ziekefonds erbij en rijlessen.. Pff tis echt ff stressen nu en bezuinigen de aankomende 2 maanden



Damnn vanwaar tot waar reis jij

Pagina's : [1] 2