Bekijk volle/desktop versie : 'Utrecht wil ruildeal Bouaouzan-Broerse’



22-08-2007, 13:24
FC Utrecht stelt alles in het werk om Rachid Bouaouzan van Sparta Rotterdam voor het einde van de maand over te nemen. Dit meldt het Algemeen Dagblad.


Naar verluidt hoopt de club Joost Broerse als ruilobject in te zetten voor de aanvaller, die uit Rotterdam-West mag vertrekken. Dinsdag zouden technisch directeur Piet Buter en de zaakwaarnemers van Bouaouzan onderhandeld hebben.

Op het Kasteel staat men niet onwelwillend tegenover een vertrek van Bouaouzan. De razendsnelle buitenspeler speelde afgelopen weekeinde een goede wedstrijd, maar weigert tot grote ergenis van manager voetbalzaken Danny Blind zijn aflopende contract te verlengen.

Het is overigens maar de vraag of de deal überhaupt door kan gaan. Broerse heeft in eerste instantie al aangegeven geen trek te hebben in een transfer. Net als bij Foeke Booy heeft de oud-speler van FC Groningen onder Willem van Hanegem wederom een basisplaats afgdwongen.

22-08-2007, 13:26


De Kromme: "Bouaouzan moet haalbaar zijn"

Willem van Hanegem verbaast zich erover dat zijn club FC Utrecht niet in staat is Rachid Bouaouzan over te nemen van Sparta. De oefenmeester ventileert dat tegenover [i]Sportweek[i/].

De Kromme tegenover het weekblad: "Ik ben erg gecharmeerd van Bouaouzan. Tot dusver bleek het echter niet mogelijk om hem naar Utrecht te halen. Dat verbaasde me. Ik dacht dat er toch iets mogelijk zou zijn bij zo’n grote club. Maar er is geen euro over."

"Ik wist dat er niet veel geld was", ging de oefenmeester verder. "Maar zo’n Bouaouzan is toch wel een speler die je kan halen. Dacht ik. Hij wordt alleen maar beter. Die gaat zijn geld dik en dik opleveren. Hij heeft al eens op het lijstje van Van Basten gestaan. Er wordt overal gevraagd naar grote spitsen en snelle buitenspelers."