Bekijk volle/desktop versie : kleintje die alleen speelt



Pagina's : [1] 2

22-08-2007, 12:22
ik ben naar kind en gezin, CB, geweest met mijn kleine en gewoonlijk zijn daar ook andere moeders in de wachtzaal met hun kleintjes.


zodra mijn zoon die andere kleintjes en zoveel speelgoed ziet amuseert hij zich. hij speelt met hen enzo.

maar als het ons beurt is om bij de verpleegster en dokter te gaan...dan krijg ik mijn zoon niet meer mee


hij ging bv. op de deur kloppen van doe die deur open, ik wil gaan spelen met hun



zo zielig aan de andere kant!! hij heeft écht behoefte om met andere kindjes te spelen. wij hebben geen kinderen in de familie waarmee hij kan spelen...zo zielsalleen


hoe doen jullie dat?

22-08-2007, 12:24


Hoe oud is hij?
Nog ff.. en dan mag hij naar de voorschool toch?
Mijn dochter gaat naar de peuterspeelzaal.. daar leeft ze zich uit.. nu hebben we allemaal de griep.. en verveelt ze zich dood meskiena..

22-08-2007, 12:30

Citaat door OemAbdoellah:
Hoe oud is hij?
Nog ff.. en dan mag hij naar de voorschool toch?
Mijn dochter gaat naar de peuterspeelzaal.. daar leeft ze zich uit.. nu hebben we allemaal de griep.. en verveelt ze zich dood meskiena..



anderhalf.


voorschool? kleuterschooltje bedoel je? dat is vanaf twee jaar en half hier.


peuterspeelzaal hebben we hier jammer genoeg niet...anders had ik het echt geprobeerd.

22-08-2007, 12:30
peuterspeelzaal...moet je er als ouder bij zijn of niet?? want hier heb je wel zoiets maar dan moet je ouder erbij zijn. maar zowiezo trok me dat niet aan, kreeg er zo'n benauwd gevoel van. is in zo'n herenhuis enzo. kan ik beter thuis spelen met 'm.

22-08-2007, 12:35



Citaat door bollebuik:
anderhalf.


voorschool? kleuterschooltje bedoel je? dat is vanaf twee jaar en half hier.


peuterspeelzaal hebben we hier jammer genoeg niet...anders had ik het echt geprobeerd.

ja in belgische begrippen.. is dat de kleuterschool al.. dat is bij ons pas als ze 4.. zijn groep 1 dus..
Voorschool is de peuterspeelzaal.. hier.. en dan zijn ze ook 2 jaar en 3 maanden..
Hier in NL.. hoef je er niet bij te blijven nee.. is eigenlijk het zelfde als wat jullie hebben in belgie.
Lijkt me ook niks.. als je er bij moet blijven..... hebben jullie geen stichting of iets wat er op lijkt voor moslimmoeders.. en uitstapjes?
Hier gaan ze gezamenlijk enzo naar de speeltuin..

22-08-2007, 13:01

Citaat door bollebuik:
ik ben naar kind en gezin, CB, geweest met mijn kleine en gewoonlijk zijn daar ook andere moeders in de wachtzaal met hun kleintjes.


zodra mijn zoon die andere kleintjes en zoveel speelgoed ziet amuseert hij zich. hij speelt met hen enzo.

maar als het ons beurt is om bij de verpleegster en dokter te gaan...dan krijg ik mijn zoon niet meer mee


hij ging bv. op de deur kloppen van doe die deur open, ik wil gaan spelen met hun



zo zielig aan de andere kant!! hij heeft écht behoefte om met andere kindjes te spelen. wij hebben geen kinderen in de familie waarmee hij kan spelen...zo zielsalleen


hoe doen jullie dat?


Wat dacht je van een kdv? al is het maar 2 ochtenden ofzo in de week, is leuk voor dat jochie..

22-08-2007, 13:04
kindjes van de buurvrouw uitnodigen. dus zonder moeder.

is ook heel gezellig.

22-08-2007, 13:56
de kinderen van mijn broer hadden ook niemand om mee te spelen in ons familie maar wij waren toen hun speelmaatjes.

Zie een vent van 2meter op zijn knieeen eens met een kind van 1jaar spelen -> denk hierbij aan mini-auto's die je op de grond moet opwinden of een pop die je zo moet bewegen dat het lijkt als of het leeft

Geloof me de kinderen van mijn broer telden altijd de dagen af dat ze weer bij oma mochten komen en als het ramadan was dan was het feest voor hun want dit betekende dat ze met regelmaat bij oma op bezoek kwamen.

22-08-2007, 15:49
MamavanSAmia jij wou dat toch niet, volgens mij zei je dat je het niet vertrouwt ofso?

Helin gaat ook als ze 2 jaar is hier bij ons heb je geen wachttijden ben vorige week nog geweest. Ze mocht gelijk naar binnen en fftjes spele. Ze vond het zo leuk "

22-08-2007, 16:18

Citaat door MamavanSamia:
Nee indd.. toen ze nog klein was.. nu is ze al wat ouder en ze gaat toch niet gelijk.. met ongeveer 2,5 kan ze terecht.. en dat vind ik wel goed. Ze kan dan al wat praten enz.. snappie



tijd gaat zo snel.....

Wollah ik krijg echt kippenvel en het doet me echt pijn als ik denk dat I al bijna naar de brugklas gaat, ik wil dat gewoon nog niet laat staan hoe jullie je moeten voelen

22-08-2007, 17:00
Imraan heb ik al ingeschreven bij een peuterspeelzaal hier bij mij op loopafstand, hij vond het prachtig daar toen we er geweest waren, wou gewoon niet mee naar huis.

22-08-2007, 17:16

Citaat door MamavanSamia:
Nee indd.. toen ze nog klein was.. nu is ze al wat ouder en ze gaat toch niet gelijk.. met ongeveer 2,5 kan ze terecht.. en dat vind ik wel goed. Ze kan dan al wat praten enz.. snappie

Ja oke ik snap het

22-08-2007, 18:34



Citaat door MamavanSamia:
Nee indd.. toen ze nog klein was.. nu is ze al wat ouder en ze gaat toch niet gelijk.. met ongeveer 2,5 kan ze terecht.. en dat vind ik wel goed. Ze kan dan al wat praten enz.. snappie


Hoelang is de wachtijd dan? Mij werd verteld dat wanneer hij met 1,5 jaar ingeschreven staat dat hij dan met 2 jaar bij een peuterspeelzaal terecht kon??? Je hoeft toch maar half jaartje te wachten? Of is het bij elke peuterspeelzaal anders?

22-08-2007, 22:53
ja hier in belgie noemen wij dat kleuterschool, dat is vanaf 2,5 jaar. voor de rest hebben ze hier niets anders. buiten een speeltuin in het park

22-08-2007, 22:55
wat houdt die peuterschool bij jullie eigenlijk in???

bij ons is dat kleuterschool vanaf 2,5 jaar...maar dat is school...dus je krijgt écht school alleen ga je er spelen ... maar je wordt er deels ook opgevoed, dus het is niet dat je gewoon losgelaten wordt in een zaal om te spelen.


je hebt dus eerste kleuterklas, tweede, derde, en dan ga je naar het eerste leerjaar waar je op de schoolbank gaat zitten.

Pagina's : [1] 2