Bekijk volle/desktop versie : werken...om welke reden?



Pagina's : [1] 2 3

22-08-2007, 11:38
geeft een fulltime job jou als moeder voldoening?

of is het puur om het geld dat je gaat werken?

22-08-2007, 11:41


Ik doe het puur voor het geld en dat ik gek word als ik thuis blijf zitten
Ik heb er geen voldoening aan welke positie ik ook bereik weet ik nu al, ookal word ik manager toch geeft het me geen voldoening

22-08-2007, 11:43
Wat moet je eenzaam thuis

als je nog geen kids hebt

van 9 tot 6 wachten op je man

22-08-2007, 11:44
ik zie het meer als ontwikkeling van mezelf en het feit dat ik niet afhankelijk wil zijn van een ander. Tevens ben ik geen persoon die thuis de tegels of muren kan gaan aftellen.
Ben een actief persoon en lekker bezig zijn geeft mij elke keer weer een voldoening. Natuurlijk doe ik het ook om de salaris die ik aan het eind van de maand op mijn rekening gestort krijg want wees nou eerlijk voor niets gaat de zon op!

22-08-2007, 11:46



Citaat door Noa_Woman:
Wat moet je eenzaam thuis

als je nog geen kids hebt

van 9 tot 6 wachten op je man



niks idd


maar ik had het hier over moeders.


hoe zij kunnen gaan werken terwijl ze hun kinderen "achterlaten"

is dat puur voor jezelf, of voor het geld?


ik wil ook terug gaan werken maar weet niet waarom ik dat zou moeten doen. voor het geld? voor de voldoening? maar hoe dan met mijn kind? etc. lijkt me niet makkelijk.

22-08-2007, 11:48

Citaat door chemicha:
ik zie het meer als ontwikkeling van mezelf en het feit dat ik niet afhankelijk wil zijn van een ander. Tevens ben ik geen persoon die thuis de tegels of muren kan gaan aftellen.
Ben een actief persoon en lekker bezig zijn geeft mij elke keer weer een voldoening. Natuurlijk doe ik het ook om de salaris die ik aan het eind van de maand op mijn rekening gestort krijg want wees nou eerlijk voor niets gaat de zon op!


dat is een goei reden idd , voor de ontwikkeling.


maar afhankelijk zijn van een ander...van je man? hmm nee daar ben ik het niet mee eens. het is niet omdat hij ons moet onderhouden dat ik het gevoel heb afhankelijk te zijn van hem.

22-08-2007, 11:48
Geld natuurlijk. Ik denk dat niemand voor zijn plezier werkt. Alhoewel werken best plezierig kan zijn. Je ontmoet andere mensen, je ontwikkelt je zelf, bent niet altijd met het zelfde bezig etc...

Ik ben echt geen type die de hele thuis kan zitten, respect voor de vrouwen die dat wel kunnen, maar ik zou echt gek worden van mezelf. Maar ik werk ook weer niet fulltime. Ik werk 3 dagen per week en dat vind ik ideeal. Heb tijd voor mijn kinderen en daarnaast lekker met iets anders bezig. Oh ja, en mijn opleiding er nog naast.

22-08-2007, 11:49
Thuis zitten is heerlijkkkkk

Ik ben zo nu en dan wel aan het denken om wat uurtjes te gaan werken, van 1 kant puur voor het extraatje geld (heb zoveel plannen waar ik geld voor nodig heb) want daar doet het iedereen voor, ik zie helaas weinig mensen in me omgeving die het als tijdbesteding doen zoals vrijwilligers werk, dus ja voor het geld doet een grote percentage het...
Van de andere kant wil ik gaan werken omdat zo tussen de mensen te komen, maar dan heb ik wel veel eisen aan een baan... dus absoluut geen kantoor baan...

22-08-2007, 11:49
Als ik kids heb niet

22-08-2007, 11:50
Hoe groter mijn kleintje word hoe moeilijk het word voor mij om hem achter te laten

22-08-2007, 11:51

Citaat door bollebuik:
niks idd


maar ik had het hier over moeders.


hoe zij kunnen gaan werken terwijl ze hun kinderen "achterlaten"

is dat puur voor jezelf, of voor het geld?


ik wil ook terug gaan werken maar weet niet waarom ik dat zou moeten doen. voor het geld? voor de voldoening? maar hoe dan met mijn kind? etc. lijkt me niet makkelijk.


Heb je het geld hard nodig dan moet je het doen...
Verveel jij je kapot thuis, dan moet je het ook doen...

Anders niet... lekker alles op je gemak... bij je kindjes...

22-08-2007, 11:51

Citaat door fatt:
Thuis zitten is heerlijkkkkk

Ik ben zo nu en dan wel aan het denken om wat uurtjes te gaan werken, van 1 kant puur voor het extraatje geld (heb zoveel plannen waar ik geld voor nodig heb) want daar doet het iedereen voor, ik zie helaas weinig mensen in me omgeving die het als tijdbesteding doen zoals vrijwilligers werk, dus ja voor het geld doet een grote percentage het...
Van de andere kant wil ik gaan werken omdat zo tussen de mensen te komen, maar dan heb ik wel veel eisen aan een baan... dus absoluut geen kantoor baan...


Je bent teveeleisend

22-08-2007, 11:52



Citaat door bollebuik:
dat is een goei reden idd , voor de ontwikkeling.


maar afhankelijk zijn van een ander...van je man? hmm nee daar ben ik het niet mee eens. het is niet omdat hij ons moet onderhouden dat ik het gevoel heb afhankelijk te zijn van hem.


Ieder persoon heeft gelukkig een andere mening en met je "kind achterlaten" heb ik gelukkig ook een andere mening over.

Met afhankelijk zijn van een ander kan je ook op vele verschillende manieren interpreteren.

Wat telt is dat jij en je partner samen met jullie neuzen de zelfde kanten op wijzen en hoe een ander dit regelt of liever wilt zien is maar een bijzaak (niet eens als je het mij vraagt -> valt het onder het vakje onbelangerijk)

22-08-2007, 11:53

Citaat door MissLoulou:
Hoe groter mijn kleintje word hoe moeilijk het word voor mij om hem achter te laten



nee hoor, ikd enk dat bij jou het ergste al voorbij is. zo'n kleine baby achterlaten, dat lijkt me pas ZWAAAAAR moeilijk!! hoe ouder hoe zelfstandiger en hoe geruster je wordt.

22-08-2007, 11:53
als ik nou paar miljoenen win, zou ik echt niet gaan werken hoor !!

Lekker winkelen,Reizen .. enzo ...

Pagina's : [1] 2 3